دانلود و خرید کتاب اصول بیومکانیک و تحلیل حرکت ایوان وی. گریفیث ترجمه آذر آقایاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول بیومکانیک و تحلیل حرکت اثر ایوان وی. گریفیث

کتاب اصول بیومکانیک و تحلیل حرکت

معرفی کتاب اصول بیومکانیک و تحلیل حرکت

کتاب اصول بیومکانیک و تحلیل حرکت نوشتهٔ ایوان وی. گریفیث و ترجمهٔ آذر آقایاری و ابوالفضل فراهانی و حمیدرضا امینی کمیجانی است و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.

انتشارات حتمی یکی از ناشرین معتبر و نام‌آشنا در حوزه نشر کتاب‌های تخصصی علوم ورزش و پزشکی است که پس از طی مراحل پر فراز و نشیب، به این جایگاه دست یافته است.

از ابتدای فعالیت، انتشارات حتمی به‌طور تخصصی در زمینه علوم ورزشی و آکادمیک به چاپ کتاب پرداخت، اما در سال‌های اخیر، اقبال مردم و عموم جامعه به کتاب‌های ورزشی زیاد شده و اکنون ۷۰درصد از کتاب‌های انتشارات حتمی در زمینه تربیت بدنی در سطح عمومی، رشته‌های ورزشی، فدراسیون‌ها و … است. با توجه به نیاز جامعه به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، اخیراً چاپ کتاب‌های پزشکی و سلامت و به‌ویژه پزشکی در حوزه ورزش به مجموعه فعالیت‌های انشارات حتمی افزوده شد.

اعتقاد مدیریت انتشارات حتمی بر این است که در زمینه علوم ورزشی باید با علم و پیشرفت‌های روز همگام بود و لذا بیش از ۸۰درصد از کتاب‌های منتشر شده در قالب ترجمه است. تاکنون تعداد ۵۳۷ عنوان از کتاب‌های انتشارات حتمی در سایت خانه کتاب ثبت شده و برای ۶۹۷ مورد نیز تاکنون شابک صادر شده است.

انتشارات حتمی در مدت یک دهه فعالیت خود در حوزه نشر کشور، موفق به دریافت ۱۲ نشان برتر کشوری ازجمله ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۹۳، برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برگزیده کتاب‌های علوم ورزشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۱ و لوح تقدیر از سوی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور برای چاپ کتاب «راهنمای تغذیه بالینی در کووید ۱۹» شده است.

انتشارات حتمی علاوه بر تقویت زمینه‌های فعالیت و همکاری با نهادها و مراکز متولی ورزش و علوم ورزشی در کشور، در چشم‌انداز پیش‌روی خود، نگاهی نیز به آن سوی مرزهای کشور و حضور در عرصه بین‌الملل دارد.

درباره کتاب اصول بیومکانیک و تحلیل حرکت

تحلیل حرکت مبحث جالبی است که به طور ظریف و پیچیده با مبحث اندازه‌گیری مرتبط شده است. اصول بیومکانیک و تحلیل حرکت کتاب راهنمای دانشجویان علوم ورزشی و برای تمامی دانشجویان این رشته نوشته شده است که به آشنایی با مکانیک و حرکت انسان، ابزارهای استفاده‌شده برای اندازه‌گیری حرکت و نیرو، پردازش و دستکاری سیگنال‌ها با استفاده از بسته‌های نرم افزاری، ریاضیات، آناتومی انسان و آمار پایه‌ای نیازمند هستند. مطالعه‌ٔ تحلیل حرکت وابسته به بیومکانیک و کنترل حرکت، مهندسی ورزشی، انواع مختلف درمان‌ها، علوم ورزشی، و حرکت شناسی است. 

هدف اصلی کتاب اصول بیومکانیک و تحلیل حرکت ، معرفی مفاهیم مکانیکی با استفاده از مثال‌های مطرح‌شده از حرکت انسان و اغلب داده‌های جمع‌آوری شده در آزمایشگاه تحلیل حرکت دانشگاه والز سوآنزا است. همراه با داده‌های واقعی مشکلات و سوال‌هایی وجود دارد، درحالی‌که هیچ‌کدام از داده‌های فرضی و نرمال شده این طور نیستند. برای مثال مسافت‌ها ممکن است با واحدهای غیر استانداردی از قبیل میلی‌متر یا پیکسل‌های صفحه نمایش نشان داده شوند، داده‌ها مربوط به اشیای متحرک به دلیل اثرات کاهنده یا آشکارشدن فاکتورهای ابزاری از مدل ساده‌ی حرکتشان تبعیت نکنند یا ممکن است داده‌ها قبل از به‌دست‌آوردن هر نتیجه‌ای از آنها، نیاز به پردازش داشته باشند. به هر حال، این مشکلات و سوال‌ها اغلب دید جدید و فهم عمیق‌تری از موضوع را به همراه دارند. بنابراین، در این کتاب مشکلات ناشی از داده‌های واقعی نادیده گرفته نمی‌شوند یا کنار گذاشته نمی‌شوند؛ بلکه به طور عمده با آنها روبه‌رو می‌شویم و برای کمک به آموزش و فهم اصول، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آنچه در کتاب اصول بیومکانیک و تحلیل حرکت می‌خوانید:

پیشگفتار مولف

پیشگفتار مترجم‌ها

فصل اول مقدمه‌ای بر تحلیل حرکت

فصل دوم کمیت‌های برداری و نرده‌ای در مکانیک و تحلیل حرکت

فصل سوم کینماتیک خطی

فصل چهارم تعادل

فصل پنجم دینامیک ۱

فصل ششم دینامیک ۲

فصل هفتم کینماتیک زاویه‌ای

فصل هشتم دینامیک چرخشی

فصل نهم هموارسازی، فیلترکردن و روندهای تغییرات داده‌ها

فصل دهم توصیف داده‌های حرکت با استفاده از صفحه گسترده‌ها

فصل یازدهم دینامیک سیال و پرواز توپ‌ها

فصل دوازدهم بیومکانیک گام و تحلیل آن

پاسخ خودآزمایی‌ها

پیوست ۱ واحدهای اندازه‌گیری و روش‌های ریاضی

پیوست ۲ آناتومی و حرکت پا و مچ پا

خواندن کتاب اصول بیومکانیک و تحلیل حرکت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشتهٔ تربیت بدنی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۱۴۹,۵۰۰
تومان