دانلود و خرید کتاب قواعد قدرت معنوی رهبری (جلد اول) احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قواعد قدرت معنوی رهبری (جلد اول) اثر احمد علامه فلسفی

کتاب قواعد قدرت معنوی رهبری (جلد اول)

معرفی کتاب قواعد قدرت معنوی رهبری (جلد اول)

کتاب قواعد قدرت معنوی رهبری (جلد اول) نوشتهٔ احمد علامه فلسفی است و انتشارات فراروان‌شناسی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب قواعد قدرت معنوی رهبری (جلد اول)

هر شغل و حرفه و رشته‌ای مانند رهبری جامعه، مدعیان زیادی دارد، اما شایستگان آن اندک هستند. عنوان «مرجع و رهبر معنوی جامعهٔ بشری» نیز بر افراد زیادی اطلاق می‌شود، اما کسانی که شایسته این عنوان و رسالت باشند، اندک هستند. ولی، باید توجه داشت که ادعا آسان است، اما شایستهٔ آن عنوان بودن دشوار.

ارزش واقعی انسان به چیست؟ برای سنجش ارزش خیلی از موجودات، معیار خاصی داریم؛ اگر می‌خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد، ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق می‌ورزد.

کتاب قواعد قدرت معنوی رهبری به ارزش و قدر انسان‌ها می‌پردازد و سپس قواعد و اصول معنوی رهبرشدن را توضیح می‌دهد.

خواندن کتاب قواعد قدرت معنوی رهبری (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به زمامداران، سیاستمداران، رهبران، مدیران و صاحب‌دلان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قواعد قدرت معنوی رهبری (جلد اول)

«*از ویژگی ها و صفات مهم رهبری، مردمی بودن اوست.

از ویژگی ها و صفات مهم رهبری مردمی بودن اوست. از جمله: توانمندی های ذاتی و اکتسابی، داشتن هدف والا و انگیزهٔ قوی، پایبند بودن به ارزش های انسانی و وجدان اخلاقی، مردمی بودن، داشتن هوش و حافظه فوق العاده، قدرت تصمیم گیری صحیح و اقدام به موقع، عملکرد مثبت، سازنده و خلاّق، مهارت های بر قراری ارتباطات و رفتار مردمی و اجتماعی و سیاسی، داشتن ویژگی ها و خصوصیات برجستهٔ شخصیّت پُرجاذبهٔ و منسجم در جایگاه حقیقی و حقوقی، روح سالم و قوی، عزّت نفس و اعتماد به نفس والا می باشند.

*رهبر معنوی، خود را خادم مردم می‌داند

رهبر مردم مدار و اجتماعی گرا، خود را خادم و خدمتگزار مردم می داند، نهَ ارباب! لذا تکالیف، وظایف محوله و اهداف مشخّص و دقیق محورهای اصلی و حیاتی را مقتدرانه بر اساس آرای قانونی، برای مردم تعیین، ترسیم و اجرا می کند و از طرفی ارتباط و دیدار صمیمانه، مثبت و سازنده ای با آحاد و اقشار مختلف جامعه دارد.

*رهبر بر اساس آراء مردم، رسالت محوله را اجرا می‌کند

رهبر مردم سالار و خدمتگزار، به تساهل و تسامح و تعامل معقولانه معتقد است و لذا صادقانه مشکلات، مسائل و حقایق را با مردم در میان می گذارد تا آن ها مشوقّانه بتوانند در اتخّاذ تصمیم، نقش مثبت و سازندهٔ خود را ایفا نمایند. رهبر، با آگاهی و بصیرت، حتی آن بخش از قشر مردم ناامید، بی انگیزه، منفعل، بی تفاوت و بی انضباط را با امیدبخشی، تشویق، قدردانی و مساعدت، به خیل عظیم مردم جامعه بزرگ ملحق می سازد. سپس او بر اساس آراء و نظریات مردم، رسالت محولهٔ خود را مقتدرانه و به موقع به مرحله اجرا در می آورد.

*ظهور مردان و رهبران بزرگ تاریخ، در بحران‌های بزرگ است

مردان و رهبران بزرگ تاریخ، از نظر روانشاختی، اصولاً در کوران حوادث طبیعی و بویژه در وقوع بحران های مختلف غیر مترقبه اعم از رویداد های داخلی، بین المللی و جهانی مانند: بحران های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جنگی، با تغییر معادله موقعیت پیش آمده و چگونگی برون رفت مبتنی بر آگاهی و بصیرت، عزّت، مصلحت و حکمت، برای چگونگی برون رفت و نجات پیروزمندانه و افتخار امیز، شناخته می شوند.

*رهبر بر اساس آرای مردم، فراحزبی و جناحی عمل می‌کند

امر رهبری با روش اقتدارگرایانه مردمی، بر اساس اقتضای وقوع موقعیت ها و دوره های بحرانی مختلف می تواند نافذ، تاثیرگذار، کارساز و تعیین کننده باشد. رهبر، ضمن این که از روابط حسنه، عاطفی و معنوی با همکاران خویش و بویژه با مردم برخوردار است، در برابر وظایف و رسالت محوله خویش بر حول محور اصلی بر اساس اقتضای شرایط، موقعیت و ویژگی های متناسب با رویکردهای مقتضی اعم از کسب آرای فراجناحی و یا آرای مردمی، اقدام به اتخاذ تصمیم گیری صحیح و اقدام به موقع می نماید.

*رهبر بَصیر، جامعه را از مسیر اشتباه و انحرافی، آگاه می‌کند

یکی از مهمترین وظایف و رسالت رهبر بَصیر، دوراندیش، الهام بخش و خدمتگزار این است که هرگاه احساس کرد که پیروان خود و یا قشرهای جامعه از مسیر جاده اصلی خارج می شوند و به مسیر اشتباهی و انحرافی سوق پیدا می کنند، به موقع آن ها را آگاه و رهنمود نماید تا مجدداً به مسیر و هدف اصلی هدایت شوند. مضاف بر این رهبر خود را موظّف می داند که از دست آورده های حاصله محافظت کند و از طرفی با آموزش و رهنمودهای لازم و ایجاد انگیزه و جاذّبه، ایمان راسخ، عزّت نفس، اعتماد به نفس، روحیه بالا، و نیز با نظارت از چگونگی فعالیّت ها و عملکردهای زیر مجموعه مدیریتی خویش و همچنین آگاهی از اوضاع و تحولاّت داخلی، بین المللی و جهانی و رصد کردن مقاصد رهبردی آنهاست تا بتواند بدین وسیله موجبات حفظ امنیّت ملّی، رشد و شکوفایی، ترقّی و پیشرفت، سعادت دنیوی و آخروی پیروان و آحاد مردم جامعه را فراهم سازد.

*رهبر، الگو و الهام بخش معنوی و اخلاقی برای مردم است

رهبر، الگو و الهام بخش معنوی و اخلاقی برای مردم است. لذا او تقویت بنیان راستین رسالت الهی و نیز مبانی انسانی، معنوی و اخلاقی، مراقبهٔ خود شناسی و خود سازی، هستی شناسی و فرا آگاهی برای خویش و پیروان خود به منظور «تسلّط بر نفس» که اصلی ترین و مهمترین کلید سعادت و خوشبختی دنیوی و آخروی انسان به شمار می رود را از وظایف خود می داند.

*رهبر ترقّی خواه، ازجامعه نخبگان، کاملاً حمایت می‌کند

رهبر با برخورداری از نگرش جهان شُمولی، می‌تواند حامی تهی دستان و اقشار ضعیف جامعه بویژه حامی فکری و عملی از جامعه نخبگان نیازمند در امر توسعه و پیشرفت علوم، دانش و مهارت فناوری های پیشرفته روز، ارتقاء اخلاق، معنویت و فرهنگ اجتماعی و نیز تقویت بنیه اقتصادی، دفاعی و امنیّت ملّی باشد. لذا رهبر با نگرش تحول گرایانه و رویکرد ترقّی خواهانه، با حمایت های معنوی و مادی، عملاً موجبات ترغیب و تهیج افکار عمومی بویژه جامعهٔ نخبگان در تمامی عرصه های خلاقیّت، فناوری های جدید، اشتغال زایی و توسعه تولید را فراهم می سازد.

*رهبر، نیازهای روحی روانی مردم را تحقق می‌بخشد

هنگامی که شما به عنوان رهبر یا مدیرمسئول، عاشقانه، صمیمانه، صادقانه، خردمندانه، هوشمندانه، شرایطی را برای افراد تحت مجموعه مدیریّتی و نیز برای اطرافیان و سایر آحاد جامعه به وجود می آورید تا آن ها بتوانند نیازهای روحی روانی، اهداف و آرمان های ارزشی خویش را تحقق بخشند، بدون تردید این حرکت تاثیرگذاری اطاعت آن ها از فرامین شما بهمراه خواهد شد. زیرا از ملزومات مهم فرمانبرداری و اطاعت دیگران از مقام و جایگاه رهبریّت و مدیریّت شما، عمل کردن به عهد و پیمان و آنچه وعده داده اید می باشد. نخستین تاثیر مثبت و ملموس آن که جنبه ضروری و حیاتی دارد، تکریم، احترام، تواضع، فرمانبری، اطاعت و همسویی، وابستگی، نیازمندی، اتکا، اعتماد افراد تحت مدیریتّی و نیز سایر آحاد جامعه ذینفع را فراهم می سازد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۸۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان