دانلود و خرید کتاب چنین گفت ابن عربی نصر حامد ابوزید ترجمه احسان موسوی خلخالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چنین گفت ابن عربی اثر نصر حامد ابوزید

کتاب چنین گفت ابن عربی

معرفی کتاب چنین گفت ابن عربی

کتاب چنین گفت ابن عربی نوشتهٔ نصر حامد ابوزید و ترجمهٔ احسان موسوی خلخالی است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر در ۶ فصل شما را با باورهای «ابن‌عربی» در حوزهٔ فلسفهٔ اسلامی آشنا می‌کند.

درباره کتاب چنین گفت ابن عربی

کتاب چنین گفت ابن عربی از ابن‌عربی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان مسلمان سخن گفته است. ابن‌عربی در خانواده‌ای سرشناسی در اندلس متولد شد. پدرش عالم فقه و تصوف و پدربزرگش یک قاضی خوش‌نام بود. ابن‌عربی در کودکی علاقه‌ای به یادگیری مبانی مذهب نداشت و ترجیح می‌داد به بازیگوشی بپردازد. در ابتدای نوجوانی روزی تصویری از جانب خدا دید و مأموریتش در زندگی را فهمید؛ پس به تحصیل و تعلم پرداخت. او در طول عمرش آثار زیادی نوشت. تقریباً ۸۵۰ کتاب به ابن‌عربی نسبت داده شده است که تخمین زده‌شده حدود ۷۰۰ عنوان از این تعداد واقعاً از خود او باشد. متأسفانه از میان این آثار، تنها ۴۰۰ اثر باقی مانده است. ابن‌عربی مذهب سنی را برای خود انتخاب کرده بود، اما در آثارش ارادت خود به ۱۲ امام شیعه را عنوان کرده است؛ به همین جهت عقاید و جهان‌بینی او نه‌تنها در بین سنی‌مذهب‌ها بلکه در جامعه‌ٔ شیعه‌ها نیز پذیرفته شده است. آثار ابن‌عربی پس از مرگ او به‌سرعت در همهٔ کشورهای مسلمان و غیرمسلمان پخش شد و موجب شد تا غیرمسلمانان زیادی نسبت به اسلام کنجکاو شوند.

نصر حامد ابوزید، نویسندهٔ کتاب حاضر، متفکر و پژوهشگری مصری‌تبار بود. او نگاهی نوگرایانه به دین اسلام داشت و همواره می‌کوشید اسلام را آن‌گونه که درست است، تفسیر کند. او را بیشتر برای تفسیر انسانی از قرآن و کتاب «چنین گفت ابن‌عربی» می‌شناسند. ابن‌عربی در زمینه‌های فقه، حدیث، الهیات، علوم بلاغت و لغت پژوهش کرده بود و ابوزید این کتاب را به عقاید و آثار او در این زمینه‌ها اختصاص داد. او این کتاب را به‌گونه‌ای نوشته است که منبعی جامع و مناسب برای یادگیری درباره‌ٔ فلسفه‌ٔ اسلام باشد و خوانندگان مسلمان و غیرمسلمان بتوانند از آن استفاده کنند.

خواندن کتاب چنین گفت ابن عربی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه دربارهٔ فلسفهٔ اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چنین گفت ابن عربی

«ابن عربی کیست؟ سعی می‌کنم چهره‌ای را که او از خود ترسیم کرده است ارائه کنم. سؤال مهمی که این‌جا مطرح است، همچنان که پیش از این نیز برای خیلی از پژوهشگران مطرح بوده است، این است که چرا با توجه به این‌که شرایط خانوادگی ابن عربی به‌گونه‌ای بود که او باید از مناصب دیوانی یا نظامی سر درآورد، زندگی‌اش در مسیر دیگری جریان یافت؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

قیمت:
۴۰,۸۰۰
تومان