دانلود و خرید کتاب تبهکاری و جرم فردیناند فون شیراخ ترجمه کامران جمالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تبهکاری و جرم اثر فردیناند فون شیراخ

کتاب تبهکاری و جرم

معرفی کتاب تبهکاری و جرم

کتاب تبهکاری و جرم نوشتهٔ فردیناند فون شیراخ و ترجمهٔ کامران جمالی است. انتشارات نیلوفر این مجموعه داستان را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تبهکاری و جرم

کتاب تبهکاری و جرم ۱۵ داستان کوتاه را در بر گرفته است. این داستان‌ها بر اساس مواردی واقعی است؛ مواردی که نویسنده در طول وکالتش با آن‌ها روبه‌رو شده است. فردیناند فون شیراخ در این داستان‌ها در پی آن است که گناه را از جنبه‌های کمتر دیده‌شدهٔ آن واکاوی کند. در این اثر مفهوم گناه که شاید برای عموم مفهومی ثابت و مشخص باشد، موردتردید قرار می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که این مفهومْ در قانون به چالش کشیده شده است. کتاب، لحن و بیانی سراست و روان دارد و هم‌زمان از قدرت عاطفی بالایی برخوردار است. تبهکاری و جرم نوری بر جنبه‌های مبهم ذهن انسان می‌تاباند؛ اثری هیجان‌انگیز و شوکه‌کننده که به خواننده اجازهٔ زمین‌گذاشتن کتاب را نمی‌دهد. این اثر توانسته است با الهام از داستان‌های حقوقی واقعی عمیقاً باور ما نسبت به گناه را به چالش بکشد و تعاریف ثابت جرم، مجرم و بی‌گناه را متزلزل کند.

کتاب تبهکاری و جرم به ۲ نیمه تقسیم شده است. بخش نخست را داستان‌های «اتیوپیایی»، «فنر»، «خارپشت»، «دفاع از جان خود»، «سبز»، «خار» و «عشق» و بخش دوم را داستان‌های «اسرار»، «خانواده»، «بچه‌ها»، «آناتومی»، «میل»، «برف»، «کلید»، «دادگستری» و «تاوان» تشکیل داده‌اند.

داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب تبهکاری و جرم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی آلمان و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فردیناند فون شیراخ

فردیناند فون شیراخ، نوادهٔ «بالدور فن شیراخ» یکی از مقامات دولت آلمان نازی و شیفتهٔ «آرتور شوپنهاور»، فیلسوف مدرن آلمانی بود. او به انسان به‌عنوان موجودی پست، شر و سرشار از ویژگی‌های منفی می‌نگرد و به او خوش‌بین نیست. او پس از فارغ‌التحصیل‌شدن از مدرسهٔ حقوق دانشگاه بن، به حرفه‌ٔ وکالت پرداخت و پس از سال‌ها تجربه‌اندوزی در دادگاه‌ها، نخستین کتابش «تبهکاری» را در ۴۵سالگی منتشر کرد و یک‌شبه مشهور شد. یک سال پس از آن، دومین اثرش «جرم» نیز بلافاصله پس از انتشار، ۵۴ هفته در فهرست پرفروش‌های مجلهٔ معتبر اشپیگل قرار گرفت. کتاب‌های فن شیراخ که اعلام کرده دلبستهٔ ادبیات نیست و نویسندگان او را در جهان ادبیات بیگانه می‌دانند، به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده‌‌اند. فردیناند فون شیراخ، این وکیل مدافع برجستهٔ آلمانی، در مجموعه داستان «تبهکاری و جرم» جنبه‌های مختلف «گناه» را موردتعمق قرار داده است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۷۰۰
۹,۳۶۰
۲۰%
تومان