دانلود و خرید کتاب بوی خیس کاج گیتی رجب زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بوی خیس کاج اثر گیتی رجب زاده

کتاب بوی خیس کاج

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بوی خیس کاج

کتاب بوی خیس کاج نوشتهٔ گیتی رجب زاده است. انتشارات نیلوفر این مجموعه داستان کوتاه را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب بوی خیس کاج

کتاب بوی خیس کاج حاوی ۱۴ داستان کوتاه است. در یکی از این داستان‌ها که «بوی خیس کاج» هم نام دارد، با مردی آشنا و همراه می‌شویم که همراه با همسرش در فضای بین کاج‌های باران‌خورده نشسته دربارهٔ دورهٔ سربازی خود و اینکه این دوره چه زمانی به پایان می‌رسد، گفت‌وگو می‌کند.

 عنوان داستان‌های این کتاب به‌ترتیب از این قرار است: «بوی خیس کاج»، «لکه‌ها»، «از اولش اشتباه بود»، «دایرهٔ سفید»، «عکس»، «شیشه‌ای»، «پرنده‌ای خواند»، «قرمز لاله»، «پرده»، «نازلی»، «سفید و صورتی»، «مورچه‌ها»، «تفنگ» و «رو به دیوار».

داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب بوی خیس کاج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گیتی رجب زاده

گیتی رجب زاده، نویسنده‌ای ایرانی است. از این نویسنده مجموعه داستانی به نام «جای خالی سایه» و رمانی به نام «تا آخر دنیا» منتشر شده است. کتاب «بوی خیس کاج» شامل ۱۴ داستان کوتاه از این نویسندهٔ ایرانی است. این کتاب پس از انتشار در سال ۱۳۸۴ در فهرست نامزدهای سومین دورهٔ جایزهٔ ادبی «پروین اعتصامی» قرار گرفت. داستان‌های این مجموعه موضوعاتی اجتماعی دارند و همه‌ٔ آن‌ها با نثری موجز و پاکیزه نوشته شده‌اند.

بخشی از کتاب بوی خیس کاج

«ندا گفت: «چه کلاغ گنده‌ای مامان.» و با انگشت‌هایش کلاغ را نشان داد. زن گفت: «کلاغ خوش‌خبره.» نیما گفت: «کلاغ دزده. دفعه دیگه با تیر و کمون می‌زنیمش.» زن لرزید. به پنجره نزدیک شد. لای پنجره را باز کرد. درخت‌های کاج یک‌قد و اندازه روبه‌رویش صف کشیده بودند. مرد جوانی از خیابان گذشت. راهش را کج کرد و رفت میان انبوه درخت‌ها. چند کلاغ نشسته بودند روی شیروانی خانه‌ی روبه‌رو. صدای بچه‌ها از پشت‌بام بلند بود. کلاغی از بالای سرش پرید و لای کاج‌ها گم شد. زن سرش را بلند کرد. «بچه‌ها بیائین پایین.» ندا گفت: «مامان می‌خوایم کلاغ‌ها رو بزنیم.» نیما آمد نزدیک نرده‌ها و به پایین خم شد. «مامان تو از کلاغ‌ها خوشت می‌یاد؟»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۶۶۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۷,۲۰۰
تومان