دانلود رایگان کتاب پیشگیری از جرم مصرف مواد مخدر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیشگیری از جرم مصرف مواد مخدر اثر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین

کتاب پیشگیری از جرم مصرف مواد مخدر

معرفی کتاب پیشگیری از جرم مصرف مواد مخدر

کتاب پیشگیری از جرم مصرف مواد مخدر نوشتهٔ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین است. انتشارات گیوا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب پیشگیری از جرم مصرف مواد مخدر

کتاب پیشگیری از جرم مصرف مواد مخدر با مفهوم‌شناسی مواد مخدر و اعتیاد آغاز شده و سپس این مواد را از حیث آثارشان دسته‌بندی کرده است. انواع مواد مخدر و اثرات استفاده از آن، زمان مسمومیت مواد مخدر، علایم اعتیاد به مواد مخدر سنتی و مواد روان‌گردان صنعتی، جرم‌انگاری مصرف مواد مخدر، علل گرایش به مصرف مواد مخدر، آثار و عوارض مصرف مواد مخدر و راهکارهای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر فصل‌های دیگر این کتاب را تشکیل داده‌اند. گفته شده است که مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آن‌ها یکی از معضلات جامعهٔ بشری بوده است. در بیشتر کشورها این اعمال به‌عنوان جرم شناخته می‌شود و برای آن مجازات تعیین شده است؛ بااین‌حال هم در ایران و هم در دیگر نقاط جهان طیف گسترده‌ای از جامعه به این جرم مرتکب می‌شوند. اعتیاد از نظر لغت به‌معنی وابستگی به مصرف مواد به صورتی است که برای فرد و جامعه ضرر داشته باشد. منظور از مواد مخدر هر چیزی است که مصرف آن باعث ایجاد تغییرات غیرطبیعی در عملکرد معمول دستگاه عصبی مرکزی شود. این مواد یا به‌صورت خام هستند و یا ساخته‌شده و مصنوعی. قاچاق مواد مخدر پدیده‌ای چندوجهی است که همهٔ ارکان اساسی جامعه را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد؛ ازاین‌رو مبارزه با آن نیز مستلزم به‌کارگیری همهٔ ظرفیت‌های موجود است. برخورد جدی و اصولی با این پدیده، جز از طریق همکاری فراگیر میسر نیست و همگان از بالاترین تا پایین‌ترین سطوح حاکمیت باید در این کار مشارکت کنند. مقابله با قاچاق موادمخدر، مهار و کنترل اعتیاد نیاز مبرم به جنبشی اجتماعی و مردمی دارد.

خواندن کتاب پیشگیری از جرم مصرف مواد مخدر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران جامعهٔ سالم پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پیشگیری از جرم مصرف مواد مخدر

«- مواد مخدر سنتی دارای علائم «خماری» یا محرومیت از مواد هستند درحالی که در مواد محرک صنعتی معمولاً مدت‌های طولانی و حتی تا یک ماه پس از آخرین مصرف، علایم محرومیت از مواد یا «خماری» بروز می‌کند.

- مواد مخدر سنتی مثل تریاک، هروئین و سایر فرآورده‌های طبیعی، معمولاً دارای آثار و عوارض جسمانی زودرس و مشخصی هستند. به طور مثال فرد مصرف‌کننده به سرعت تکیده و لاغر می‌شود. لب‌ها سیاه و رنگ پوست‌تیره، خمیدگی قامت و چهره‌ی پژمرده، از دیگر علایم بارز و ظاهری معتادین به مواد مخدر سنتی است.

- مصرف مواد مخدر سنتی نیاز به محل و وسائل خاصی دارد، در حالی که مواد صنعتی از جمله «شیشه» را می‌توان در هر محلی و با یک وسیله ساده و قابل حمل و مخفی کردن مصرف کرد.

- مواد مخدر سنتی دارای بوی مخصوص و قابل تشخیص هستند، در حالی که مواد مخدر صنعتی غالباً دارای بو نبوده و اطرافیان قادر به تشخیص نیستند.

- از همه بدتر و مهم‌تر اینکه مواد مخدر سنتی دارای علایم «خماری» یا محرومیت از مواد هستند؛ به این معنی که معتاد پس از گذشت ۴ تا ۱۲ ساعت از آخرین مصرف دچار علایم ناخوشایندی مثل آب ریزش از چشم و بینی، بی‌قراری، دردهای عضلانی، مشکلات گوارشی به صورت دل‌پیچه و اسهال و در نهایت تشنج خواهد شد. اما در مورد مصرف مواد صنعتی معمولاً مدت‌های طولانی و حتی تا یک ماه پس از آخرین مصرف، علایم محرومیت از مواد یا «خماری» بروز می‌کند. به همین دلیل خانواده‌ها و اطرافیان به ندرت می‌توانند اعتیاد عزیزانشان را تشخیص دهند و در صورت شک کردن به دلیل عدم آگاهی از نحوه‌ی خماری، تصور می‌کنند که فرد موردنظر معتاد نیست چراکه دچار علایم خماری نشده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۳۵۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
رایگان