دانلود رایگان کتاب پیشگیری از جرم قتل عمد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیشگیری از جرم قتل عمد اثر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین

کتاب پیشگیری از جرم قتل عمد

معرفی کتاب پیشگیری از جرم قتل عمد

کتاب پیشگیری از جرم قتل عمد نوشتهٔ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین است. انتشارات گیوا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. مطالعهٔ کتاب حاضر به همهٔ افراد توصیه شده است.

درباره کتاب پیشگیری از جرم قتل عمد

کتاب پیشگیری از جرم قتل عمد، ابعاد مختلف جرم قتل نفس انسان را بررسی کرده است. این کتاب به تعریف انواع قتل، برخورد قانون با این جرم، راهکارهای مؤثر برای پیشگیری از وقوع آن و احکام قتل از نظر قرآن و دین اسلام پرداخته است. به‌طور کلی منظور از قتل، گرفتن حیات از یک انسان بدون مجوز قانونی است. ارتکاب این جرم یا با برنامه‌ریزی‌های قبلی انجام می‌شود و یا به‌دلیل فشارهای روحی و روانی و حمله‌های عصبی تحت‌تأثیر محرک‌های محیطی است. وقتی انسانی به ناحق کشته شود، در واقع ابتدایی‌ترین حق او که حق حیات و زندگی به شمار می‌رود از او گرفته می‌شود و اطرافیانش در معرض مشکلات روحی شدید قرار می‌گیرند. درصورتی‌که مقتولْ سرپرست خانوار باشد هم احتمال اینکه پس از مرگش خانوادهٔ او با مشکلات بسیاری روبه‌رو شوند و مسیر زندگیشان از حالت عادی خارج شود، بسیار است. دین اسلام (همچون سایر ادیان الهی) همواره با وقوع این جرم مبارزه کرده و در بسیاری از آیات و احادیث به انسان‌ها دستور داده است که در صورت وقوع نزاع میان افراد، فوراْ میان آن‌ها صلح برقرار شود. مطالعهٔ کتاب حاضر برای افزایش اطلاعات عمومی و حقوقی دربارهٔ قوانین ایران و ایجاد امنیت بیشتر در سطح جامعه، به همهٔ افراد توصیه شده است.

خواندن کتاب پیشگیری از جرم قتل عمد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علم حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پیشگیری از جرم قتل عمد

«نظریه بیوژنیک (جسمی-زیستی): این نظریه پردازان علت ارتکاب قتل را ناشی از ویژگی‌های جسمی و زیستی انسان‌ها می‌دانند که شامل نظریه اتولوژی و ژنتیک می‌باشد. نظریه اتولوژی معتقد است که انسان دارای غریزه‌ی کُشتن است. در انسان مذکر نرمال، دو کروموزم جنسی XY وجود دارد که کروموزم X از مادر و آرام و منفعل می‌باشد و کروموزم Y از پدر و خشن و پرخاش‌گر می‌باشد. درصد کمی از افراد با یک کروموزم Y متولد می‌شوند که این کروموزم اضافه بیش از حد فرد را خشن و پرخاش‌گر می‌سازد.

نظریه سایکوژنیک (روحی و روانی): این نظریه پردازان علت آدم‌کشی را ناشی از شرایط روحی و روانی انسان‌ها می‌دانند که شامل دو نظریه روان‌شناسی و روان‌کاوی است. براساس نظریه روان‌کاوی، روان انسان شامل سه جزء متفاوت است: نهاد (ID)، خود (Ego) و فراخود (Super-Ego). "نهاد" سائق ذاتی بشر برای زندگی، لذت بردن، فعالیت جنسی و خوش‌گذرانی است و "فراخود" حد و مرز لذت بردن را از طریق قوانین و مقررات جامعه به فرد تحمیل می‌کند. "خود" حد معرفت یادگیری و رفع این سائقه را نشان می‌دهد و تعادل میان "خود" و "فراخود" ایجاد می‌کند. اگر "خود" در این وظیفه خود ناکام بماند فرد دچار بیماری روانی شده و همین امر به کنش‌های خشن از جمله قتل می‌انجامد. ‌نظریه‌روان‌شناختی نیز‌بر‌اساس "نظریه‌ناکامی‌ و پرخاش‌گری" معتقد است که اگر فرد نتواند به اهداف خود برسد، به قتل دیگران اقدام می‌کند.

نظریه سوسیوژنیک (جامعه‌شناسی): این نظریه پردازان علت آدم‌کشی انسان‌ها را ناشی از شرایط اجتماعی می‌دانند، که شامل دو نظریه "محدودیت بیرونی" و "خرده‌فرهنگ خشونت" است. از دیدگاه این نظریه؛ خودکشی و آدم‌کشی اساساً یک چیزند و آن؛ کنش پرخاشگرانه ناشی از ناکامی است. این نظریه مدعی است که افرادی که به‌ شدت دچار ناکامی شده‌اند، اگر محدودیت بیرونی ضعیفی را تجربه کرده باشند، کنش پرخاشگرانه خودگرا (درون‌گرا) یعنی خودکشی و اگر از محدودیت بیرونی قوی رنج کشیده باشند، کنش پرخاشگرانه دیگرگرا (برون‌گرا)، یعنی دیگرکشی را انتخاب می‌کنند، زیرا دیگران را مسئول ناکامی خود می‌دانند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۲ صفحه

حجم

۳۲۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۲ صفحه

قیمت:
رایگان