دانلود و خرید کتاب آموزش تحلیل رفتار متقابل (TA) نیلوفر ملک زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آموزش تحلیل رفتار متقابل (TA)

کتاب آموزش تحلیل رفتار متقابل (TA) اثری مشترک از نیلوفر ملک زاده و همکاران در انتشارات نسل روشن به چاپ رسیده است. این کتاب به شما آموزش می‌دهد که چگونه رفتار متقابل دیگران را تحلیل کنید و از آن برای بهبود روابط و خودشناسی کمک بگیرید.

 دربارهٔ کتاب آموزش تحلیل رفتار متقابل (TA)

کتاب تحلیل رفتار متقابل به شما الگویی برای شناخت و فهمیدن شخصیت و ارتباطات انسانی ارائه می‌دهد. تحلیل رفتار متقابل را ابتدا «اریک برن» ارائه کرد و از آن پس، این شاخه از روان‌شناسی به رشد خود ادامه داده است. محققان امروز، مفاهیم و فنون تازه‌ای برای تحلیل رفتار متقابل ارائه کرده‌اند و این حوزه که در سطح بین‌المللی شناخته شده‌ است، گرایشی حرفه‌ای محسوب می‌شود.

تحلیل رفتار متقابل به رشته‌های گوناگونی مانند روان‌درمانی، مشاوره، آموزش و ارتباطات کمک می‌کند. «اریک برن» معتقد است انسان‌ها وقتی مقابل هم قرار می‌‌گیرند در کالبد‌های گوناگون معصوم، جلاد یا قربانی ظاهر می‌شوند و هرکدام از ما با انتخاب نقش خود، سرنوشتمان را تعیین می‌کنیم.

کتاب آموزش تحلیل رفتار متقابل (TA) کمک می‌کند تا نقش‌هایی را که در زندگی بازی می‌کنید بیشتر بشناسید و در تله‌هایی که با دست خود برای خود می‌سازید، گرفتار نشوید.

این اثر هفت فصل دارد که شامل «چیستی تحلیل رفتار متقابل»، «الگوهای شخصیت»، «ارتباطات در تحلیل رفتار متقابل»، «آشنایی با پیش‌نویس‌های زندگی»، «تله‌ها و بازی‌های روانی ما در رفتار»، «مفهوم نوازش‌ها» و «چگونه از تحلیل رفتار متقابل در زندگی سود ببریم» است.

 خواندن کتاب آموزش تحلیل رفتار متقابل (TA) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی به ویژه خودشناسی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزش تحلیل رفتار متقابل (TA)

«تعریف روانشناسی مطالعهٔ علمی رفتار انسان است. رفتار برون‌داد وضعیت روانی، عاطفی و هیجانی ما است و روان چیزی نیست جز عملکرد ذهن؛ وذهن ساختار مغز است. مغز مجموعه‌ای از عملکردهای نیروی کمیکال است؛ یعنی عصبی و شیمیایی و الکتریکی زندگی مقصودی ندارد جز آنچه شما به آن می‌دهید. مقصود از برقراری رابطه: این است که تصمیم بگیرید چه بخشی از وجودتان را از طریق دیگری ظاهر سازید؛ نه اینکه چه بخشی از دیگری  را می‌توانید به قبضهٔ خود درآورید. پروردگار همان چیزی را برای شما می‌خواهد که شما برای خودتان می‌خواهید، نه بیشتر، نه کمتر. پروردگار ان بالا ننشسته تا در مورد هر درخواستی قضاوت کند که آیا باید برآورده شود یا خیر!

روانشناسی نیز مانند سایر علوم یک علم است؛ نه خوب است: نه بد و نه قضاوت ارزشی در موردش صحیح است. بنابرین وقتی صحبت از علم روانشناسی است. در صدد تعیین درست و غلط نیستیم؛ بلکه می‌توانیم بگوییم چه چیزی مطلوب است و عملکرد بهتری را برای روان و روابط ما به ارمغان می‌آورد؛ چراکه رفتار بهتری را در فرد ایجاد می‌کند. و چه چیزی نامطلوب تلقی می‌شود؛ زیرا بازخورد آن رفتار نامطلوب در درون ما باعث می‌شود دچار اختلال شویم و عملکرد ناسالم‌تری را از خودمان نشان دهیم.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

حجم

۷۶۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان