دانلود و خرید کتاب چکیده رمان سرگذشت هنری ازمند ویلیام مک تاکری ترجمه فاطمه عبدی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چکیده رمان سرگذشت هنری ازمند اثر ویلیام مک تاکری

کتاب چکیده رمان سرگذشت هنری ازمند

معرفی کتاب چکیده رمان سرگذشت هنری ازمند

کتاب چکیده رمان سرگذشت هنری ازمند نوشتهٔ ویلیام مک تاکری و ترجمهٔ فاطمه عبدی زاده است و انتشارات نوژین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب چکیده رمان سرگذشت هنری ازمند

این روزها کتاب‌هایی در سطح دنیا متداول شده که بسیار کوتاه هستند، شاید بشود اسمشان را گذاشت: کتابک، خواندنی‌های کوتاه یا کتابچه. از قضا این «خواندنی‌های کوتاه» بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. دلیلش ساده است. مردم دیگر وقت و حوصلهٔ سابق را برای خواندن کتاب‌های قطور و طولانی ندارند.

این چکیده‌ها به دست یک نویسندهٔ انگلیسی‌زبان به شیوهٔ دقیق و علمی نوشته شده و هدفش ایجاد انگیزه به مطالعهٔ ادبیات کلاسیک است.

پس دیگر نیازی نیست برای مطالعهٔ رمان‌های محبوب خود، کتاب‌هایی قطور تهیه کنید؛ «نوولا» چکیده‌هایی مفید و دقیق از رمان‌ها برای شما فراهم آورده تا اگر به رمانی خاص علاقه داشتید، به مطالعهٔ نسخهٔ کامل آن هم بپردازید و از خواندن ادبیات کلاسیک لذت بیشتری ببرید.

«چکیدهٔ پنجاه رمان کلاسیک»، کتابی برای معرفی رمان‌های برگزیده است، از «دل تاریکی» اثر کنراد گرفته تا «آنا کارنینا» اثر لئو تولستوی. 

داستان کتاب چکیده رمان سرگذشت هنری ازمند از این قرار است: هنری توماس یتیمی است که در دهکدهٔ ایلینگ نزدیک لندن و پیش اوگنوی فرانسوی مهاجری به اسم آقای پاستورو زندگی می‌کند. تنها چیزی که هنری از شجره‌نامهٔ خود می‌داند سخن یکی از اقوام آقای پاستورو است: «او یک نجیب‌زاده است، پدرش فرمانده و مادرش مانند فرشته‌ها بود.» بخش آخر خیلی به مذاق آقای پاستورو خوش نیامد «فرشته! او یک فاحشهٔ بابالون بود.»

همسر آقای پاستورو رفتار خوبی با هنری ندارد و هنگامی که کشیشی به نام پدر هالت برای بردن هنری می‌آید او واقع خوشحال است. کشیش به هنری می‌گوید که لرد توماس وایکنت کسل‌وود پدرخواندهٔ او است و هنری از این به بعد در «خانهٔ باشکوه کسل‌وود» زندگی خواهد کرد و با اسم آقای هری اِزمِند شناخته خواهد شد. وقتی به ملک کسل‌وود می‌رسند با دو عمارت روبرو می‌شود که یکی از آن‌ها در جنگ اخیر مخروبه شده‌است. هری کوچک با لیدی ایزابل کسل‌وود آشنا می‌شود و به او گفته می‌شود که باید در خدمت بانو باشد. سال ۱۶۸۶ است و هری نه سال دارد. لرد و لیدی کسل‌وود کاتولیک هستند اما بسیاری از مناطق اطراف پروتستان‌نشین هستند. پدر هالت معلم و بهترین دوست هری می‌شود... . 

خواندن کتاب چکیده رمان سرگذشت هنری ازمند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران چکیده رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چکیده رمان سرگذشت هنری ازمند

«دکتر تاشر روحانی پروتستان دیگری است که زمانی روحانی مخصوص کسل‌وود بود و الان روحانی خدمتکاران پروتستان آنجاست. هری تحت سرپرستی پدر هالت تا جایی که از یک نوجوان انتظار می‌رود خود را وقف مسائل دینی می‌کند. او و تام پسر دکتر تاشر که باید طبق سنت جا پای پدرش بگذارد دوستان خوبی می‌شوند.

قدرت دست به دست می‌شود: شاه جیمز کاتولیک در تبعید است؛ ویلیام اورانژ پروتستان به تخت می‌نشیند. لرد توماس کسل‌وود و پدر هالت پیش از جنگی که سرنوشت شاه جیمز را رقم می‌زند کسل‌وود را برای رهبری یکی از سپاهیان حامی شاه ترک می‌کنند. اما وقتی مشخص می‌شود که شاه در نبرد اصلی شکست خورده و به ایرلند گریخته است و در آنجا برای خود سپاه و درباری دارد لرد کسل‌وود و پدر هالت راهشان را از هم جدا می‌کنند. لرد به پادشاه ملحق می‌شود و سرپرستی قشون به او واگذار می‌شود. لرد بر اثر جراحات ناشی از جنگ در بستر مرگ نزد کشیش اعتراف می‌کند و درمی‌گذرد. لیدی ایزابل کسل‌وود دستگیر و به قلعهٔ هکستون لندن فرستاده می‌شود. هری که اکنون دوازده سال دارد در کسل‌وود با گروهی از سربازان تنها می‌ماند. لرد جدید، لرد فرانسیس کسل‌وود عموزادهٔ توماس به همراه همسر بیست و یک ساله‌اش ریچل، دختر چهارساله‌اش بئاتریس و پسر دوساله‌اش فرانک از راه می‌رسد. از نظر هری ریچل زیباترین زنی است که تاکنون دیده و خیلی زود به خدمت او در می‌آید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹ صفحه

حجم

۶۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان