دانلود و خرید کتاب تاریخ فلسفه در دوره انتشار فرهنگ یونانی و دوره رومی (جلد دوم) امیل بریه ترجمه علی مراد داودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ فلسفه در دوره انتشار فرهنگ یونانی و دوره رومی (جلد دوم) اثر امیل بریه

کتاب تاریخ فلسفه در دوره انتشار فرهنگ یونانی و دوره رومی (جلد دوم)

معرفی کتاب تاریخ فلسفه در دوره انتشار فرهنگ یونانی و دوره رومی (جلد دوم)

کتاب تاریخ فلسفه در دوره انتشار فرهنگ یونانی و دوره رومی (جلد دوم) نوشتۀ امیل بریه و ترجمۀ علی مراد داودی است. این کتاب را انتشارات دانشگاه تهران منتشر کرده است.

درباره کتاب تاریخ فلسفه در دوره انتشار فرهنگ یونانی و دوره رومی (جلد دوم)

ترجمهٔ بخش اول از جلد اول کتاب تاریخ فلسفه تألیف امیل بریه در سال ۱۳۵۲ ه. ش. به زبان فارسی توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شد. مترجم قصد ترجمهٔ بقیه جلدها را نداشت؛ به همین دلیل این جلد را کتاب مستقلی حساب کرد و نام آن را تاریخ فلسفه در دوره انتشار فرهنگ یونانی و دوره رومی در دوره یونانی گذاشت. امیل بریه در این مجموعه تلاش کرده تا طرح روشن و جامعی از سیر تفکر فلسفی در دورهٔ قدیم به دست دهد.

مؤسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران بر انتشار کتاب‌های آکادمیک تمرکز دارد. این مؤسسه از سال ۱۳۲۵ کار خود را به طور مستقل آغاز کرده است. دکتر پرویز ناتل خانلری آغازگر فعالیت این انتشارات بود. پس از دکتر خانلری، شادروان دکتر ذبیح‌الله صفا با یاری دکتر حسین مینوچهر مدیریت توسعهٔ انتشارات را بر عهده گرفتند.

انتشارات دانشگاه تهران زیر نظر مدیریت ادارهٔ کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران اداره می‌شوند. انتشارات دانشگاه تهران، نخستین‌بار با این آرمان پدید آمد که پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد، اما به‌مرور نیازهایی فراتر از نیاز نخستین نمودار شدند. در مرحلهٔ اول اساتید نیازمند آن بودند تا با گسترش کمی و کیفی دانشگاه، از آخرین داده‌های علمی برخوردار شوند. پس از اینکه که دانشگاه تهران، مؤلفان بزرگ و سرشناس را جذب برنامه‌های آموزشی خود کرد، انتشارات دانشگاه تهران چاپ و انتشار آثار آنان را نیز در زمرهٔ وظایف خود قرار داد. این رویه تا آنجا ادامه داشت که بندی از اساسنامه به آن اختصاص یافت؛ با این مفهوم که انتشارات دانشگاه تهران خود را ملزم به چاپ متون و آثار فرهنگی ایران‌زمین کرده است. انتشارات دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۵٬۰۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است و به طور میانگین در هر روز بیش از یک کتاب منتشر می‌کند.

خواندن کتاب تاریخ فلسفه در دوره انتشار فرهنگ یونانی و دوره رومی (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان و علاقه‌مندان به فلسفه کتابی مناسب و جذاب است.

درباره امیل بریه

امیل بریه در سال ۱۸۷۶ در فرانسه متولد شده است. او فیلسوف فرانسوی و یکی از تاریخ‌دانان برجستهٔ فلسفهٔ غرب است. مهم‌ترین اثر او «تاریخ فلسفه» است که در ۷ جلد نوشته شده است. امیل بریه همیشه در تلاش بود تا یکی از جامع‌ترین و مستندترین مجموعه‌های «تاریخ فلسفه» غرب را جمع‌آوری کند و با استناد به پیشینهٔ اندیشهٔ کهن غرب، تحقیقات خود را بر فلسفهٔ یونانی متمرکز سازد تا بدین‌وسیله موضوعات تاریخ‌مدار و سنت فلسفه غرب را بر خاستگاهی تاریخی - انتقادی تبیین کند. او در فوریهٔ ۱۹۵۲ در پاریس درگذشت.

بخشی از کتاب تاریخ فلسفه در دوره انتشار فرهنگ یونانی و دوره رومی (جلد دوم)

«آریستیپس و کورنائیان

همین سلب اعتبار از علوم دقیقه و عدم اعتنا به تشکیلات اجتماعی را آریستیپس کورنائی و شاگردان او نیز داشتند و از این لحاظ در سلک مگاریان و کلبیان و در جهت مخالف افلاطون بودند. اینان می‌گفتند: پرداختن به علوم ریاضی چه حسنی دارد؟ این علوم، چون هیچ‌گونه گفتگویی از خیر و شر در آنها نمی‌شود، آیا پست‌تر از پست‌ترین صناعات نیست؟ در مورد تعیین سهمی که فیلسوف در انجام امور اجتماعی دارد و تأثیری که در جامعه می‌گذارد رأی اینان از یک لحاظ در قطب مخالف رأی کلبیان بود، اگرچه هر دو نظر در عمل بدان‌جا منتهی می‌شد که فیلسوف نسبت به امور مدینه بی‌اعتنا باشد. آریستیپس، لااقل اگر مطالبی که گزنفن از قول وی نقل کرده است مطابق افکار خود او باشد با اینکه راهی مخالف کابیان در پیش گرفت بدان‌جا رسید که چنین گفت: «خویشتن را در ردیف کسانی که می‌خواهند فرمان برانند جای نمی‌دهم ... به نظر او این‌همه رنج و عذاب که فرمانروایان بر خود هموار می‌دارند و این‌همه سعی و کوشش که بر عهده می‌گیرند تا آنجا که مدینه‌ها اینان را، چنان‌که خواجه‌ای با پردگان خود رفتار می‌کند، به کار وامی‌دارند تنها از بی‌شعوران بر می‌آید و او خود جز این نمی‌خواهد که زندگی را به‌آسانی و خوشی به سر برد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹۷ صفحه

حجم

۳۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹۷ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان