دانلود و خرید کتاب طعم آفریقا حوا حسن ترجمه امیر پورصائب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طعم آفریقا اثر حوا حسن

کتاب طعم آفریقا

معرفی کتاب طعم آفریقا

کتاب طعم آفریقا نوشتهٔ حوا حسن و جولیا تورشن و ترجمهٔ امیر پورصائب است. موسسه آموزشی تالیفی ارشدان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد گزیده‌ای از غذاها، فرهنگ و تمدن ۸ کشور آفریقایی کرانهٔ اقیانوس هند است.

درباره کتاب طعم آفریقا

کتاب طعم آفریقا ما را با گزیده‌ای از غذاها، فرهنگ و تمدن کشورهای اریتره، سومالی، کنیا، تانزانیا، موزامبیک، آفریقای جنوبی، ماداگاسکار و کومور آشنا می‌کند. در این کتاب سفرها خواهیم کرد به شهرهایی گاه ناآشنا اما پرماجرا و با تاریخ و فرهنگی بسیار کهن، خانه‌هایی گرم و خانواده‌هایی دوست‌داشتنی و داستان‎هایی دلنشین از زبان مادربزرگ‌ها و البته آشپزخانه‌هایی با تنورهای همیشه روشن و نان‌هایی همیشه داغ و خوراکی‌هایی لذیذ و خوش‌آب‌ورنگ و تازه. آنچه این کتاب را ویژه می‌کند، این است که دستور غذاهای این کتاب، تنها واژگانی فهرست‌وار روی کاغذ نیستند؛ بلکه همچون سندهایی تاریخی عمل می‌کنند که داستان‌های مردم این سرزمین‌ها را نیز در بر دارند. آنچه در این کتاب گردآوری شده، چگونگی نگارش آن‌ و افرادی که از آنان نقل‌قول شده، گاه بیشتر از هر کتاب تاریخی دیگری دربارهٔ یک دورهٔ زمانی، مکان، رویدادها، جنبش‌ها و حتی دربارهٔ خود نویسندگان به ما دانش و آگاهی می‌دهد.

در این کتاب دستور تهیهٔ خوراکی‌های امروزی را پیدا نمی‌کنید یا با گروهی از سرآشپزهای شناخته‌شده و آموزش‌دیده در آشپزخانه‌های به‌روز و پرآوازهٔ شهرهای بزرگ سروکار نخواهید داشت؛ در عوض در کنار اجاق مادربزرگ‌هایی فرا خوانده می‌شوید که در کشورهای سواحل شرقی آفریقا به دنیا آمده و بزرگ‌ شده‌اند. برخی از این زنان توانسته‌اند در سرزمین مادری خود بمانند، برخی دیگر نقل‌مکان کرده‌اند، اما همهٔ آن‌ها یک ویژگی مشترک دارند: هر یک کوله‌باری از سنت‌ها و فرهنگ بومی خود را به دوش می‌کشند.

خواندن کتاب طعم آفریقا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون غذاها، فرهنگ و تمدن قارهٔ آفریقا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب طعم آفریقا

«برخی از این زنان شاهد جنگ بودهاند، به‌ناچار از کشورهای خود فرار کرده‌اند و در این راه ازخودگذشتگیهای فراوانی داشته‌اند و تنها چیزی که از خانه خود به همراه برده‌اند، دستور تهیه غذاهایی بوده است که در طی سالیان نه چندان طولانی به آنها رسیده است. اکنون این زنان با نگارش آن دستورهای غذا به شیوهای قابل اشتراک، اطمینان مییابند که سنتهای غذایی قدیمی برای نسلهای آینده به یادگار خواهند ماند. امتیاز این کتاب این است که صدای این زنان آفریقایی را ماندگار کرده است؛ صدایی که در غیر این صورت هرگز به گوش آیندگان نمی‌رسید.

کتاب پیش رو را حوا حسن همراه با جولیا تورشن با تمرکز بر خوراک‌های هشت کشور آفریقایی با نام‌های اریتره، سومالی، کنیا، تانزانیا، موزامبیک، آفریقای جنوبی، ماداگاسکار و کومور نگاشته‌اند. کشورهای آفریقایی اشا‌ره‌شده که از کرانه‌های اقیانوس هند انتخاب شده‌اند، هر کدام تاریخی غنی و به‌ویژه نقشی حیاتی در تجارت ادویه‌جات دارند. این چیزی است که کتاب پیش رو را بسیار منحصر‌به‌فرد و در عین حال برای هر فرهنگی در سراسر دنیا گیرا و ستودنی می‌کند. این کتاب مجموعه‌ای معمولی از دستورهای تهیه غذا نیست؛ درواقع، با وجود ارائه دستورهای غذای گوناگون در این کتاب، هدف مهم‌تر آن به‌اشتراک‌گذاری داستان‌هایی از مبارزه‌ها و رویدادها، داستان‌هایی از خانواده، خوراکی‌ها و مانند آن است.

دستور غذاهای این کتاب جنبه تجاری ندارند و برای فروش نیستند بلکه سنت‌های خانوادگی در قالب غذا هستند که دهه‌های پیاپی با دقت و با هدف حفظ فرهنگ تغذیه و ایجاد آسایش به نسل‌های بعد رسیده‌اند. متأسفانه بعضی از دستورهای غذایی خانوادگی با گذشت زمان از میان رفته‌اندزیرا هرگز کسی به گردآوری و نگارش آن‌ها نپرداخته است.

آنچه حوا و جولیا انجام داده‌اند، نه تنها برای جامعه آفریقا و خوانندگان بلکه برای مصاحبهشوندگان و خانوادههای آن‌ها راهی گشوده است تا از دستورغذاهای مدنظر خود بهتر نگهداری کنند، بیشتر به آن‌ها اهمیت بدهند و فراتر از غذا به آنها بیندیشند. «طعم آفریقا» اولین ترجمه فارسی در این زمینه است.»

نظرات کاربران

پگاه
۱۴۰۱/۰۸/۱۹

موضوع بسیار جالب و غذاهای خوب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۱۸,۹۹۹
تومان