دانلود و خرید کتاب اقتصاد عمومی مهندسی صنایع سیدفرید قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد عمومی مهندسی صنایع اثر سیدفرید قادری

کتاب اقتصاد عمومی مهندسی صنایع

معرفی کتاب اقتصاد عمومی مهندسی صنایع

کتاب اقتصاد عمومی مهندسی صنایع نوشتهٔ سیدفرید قادری و حسام نوجوان است. انتشارات دانشگاه تهران این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اقتصاد عمومی مهندسی صنایع

کتاب اقتصاد عمومی مهندسی صنایع در فصل اول درمورد مبانی علم اقتصاد توضیح داده تا خواننده بتواند پس از مطالعهٔ این فصل نگرشی نسبت به این علم پیدا کند و در ادامه با کاربرد اصطلاحات مطرح‌شده در این فصل بیشتر آشنا شود. بررسی مکاتب مختلف اقتصادی نیز از دیگر مباحث مهم این فصل است؛ همچنین ضمن بیان تئوری‌های مطرح‌شده در اقتصاد سنتی و کلاسیک در جهان سرمایه‌داری و سوسیالیستی که به‌عنوان ۲ حد افراط‌وتفریط در کنترل عوامل اقتصادی مطرح است، به تبیین نقطه‌نظرات میانه پرداخته شده است. فصل‌های بعدی این کتاب عمدتاً به ۲ بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول که شامل فصل‌های دوم تا هفتم است، به بیان مطالب «اقتصاد خرد» پرداخته شده است؛ این‌گونه که ابتدا مفاهیم عرضه و تقاضا مطرح شده تا خواننده بتواند به بررسی بازار بپردازد و در ادامهٔ فصل دوم نیز مفاهیم کشش در اقتصاد بیان شده است. در فصل‌های سوم و چهارم نیز به نظریهٔ رفتار مصرف‌کننده و تولیدکننده پرداخته شده و سعی شده تا مبانی شکل‌گیری تصمیمات از طرف مصرف‌کننده و تولیدکننده بیان شود و به‌کمک تصاویر مناسب شرح داده شود. در فصل‌های پنجم و ششم نگاهی به هزینه‌های یک بنگاه اقتصادی و بازارهای مختلف فعالیت برای یک بنگاه انداخته شده که این موضوع در فصل هفتم با بیان مفهوم نظریهٔ بازی‌ها تشریح شده و سعی شده تا خواننده بتواند تصمیمات بنگاه‌ها برای فعالیت در بازارهای مختلف را باتوجه‌به شرایط سایر بنگاه‌ها تحلیل کند.

در بخش دوم کتاب که به اقتصاد کلان اختصاص دارد، ابتدا در فصل هشتم با ترسیم و تشریح الگوهای مختلف اقتصادی خواننده با مفاهیم الگوهای اقتصادی آشنا می‌شود و می‌تواند بررسی‌های مربوط به اقتصاد کلان را که دید جامع‌تری نسبت به اقتصاد خرد می‌طلبد در فصل‌های بعدی به‌کمک این مفاهیم انجام دهد. در فصل نهم حساب‌های ملی و کلان از جمله تولید ناخالص ملی، درآمد ملی و غیره مطرح شده‌اند و همچنین نحوهٔ به‌دست‌آوردن این حساب‌ها نیز بااستفاده‌از آمارهای سال گذشته بررسی شده است، در انتهای فصل نهم نیز مفهوم شاخص و انواع آن تشریح شده است. در فصل دهم تعادل بازار مالی و درآمد ملی تعادلی و سیاست‌های مالی مطرح شده و در فصل یازدهم تعادل بازار پول و مفاهیم پایهٔ پولی و همچنین سیاست‌های پولی از مهم‌ترین مطالب بیان‌شده است و سرانجام در فصل پایانی تعادل همزمان بازار مالی و پولی بااستفاده‌از مدل LM-IS تشریح شده است.

مؤسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران بر انتشار کتاب‌های آکادمیک تمرکز دارد. این مؤسسه از سال ۱۳۲۵ کار خود را به طور مستقل آغاز کرده است. دکتر پرویز ناتل خانلری آغازگر فعالیت این انتشارات بود. پس از دکتر خانلری، شادروان دکتر ذبیح‌الله صفا با یاری دکتر حسین مینوچهر مدیریت توسعهٔ انتشارات را بر عهده گرفتند.

انتشارات دانشگاه تهران زیر نظر مدیریت ادارهٔ کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران اداره می‌شوند. انتشارات دانشگاه تهران، نخستین‌بار با این آرمان پدید آمد که پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد، اما به‌مرور نیازهایی فراتر از نیاز نخستین نمودار شدند. در مرحلهٔ اول اساتید نیازمند آن بودند تا با گسترش کمی و کیفی دانشگاه، از آخرین داده‌های علمی برخوردار شوند. پس از اینکه که دانشگاه تهران، مؤلفان بزرگ و سرشناس را جذب برنامه‌های آموزشی خود کرد، انتشارات دانشگاه تهران چاپ و انتشار آثار آنان را نیز در زمرهٔ وظایف خود قرار داد. این رویه تا آنجا ادامه داشت که بندی از اساسنامه به آن اختصاص یافت؛ با این مفهوم که انتشارات دانشگاه تهران خود را ملزم به چاپ متون و آثار فرهنگی ایران‌زمین کرده است. انتشارات دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۵٬۰۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است و به طور میانگین در هر روز بیش از یک کتاب منتشر می‌کند.

خواندن کتاب اقتصاد عمومی مهندسی صنایع را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

samkopolo
۱۴۰۲/۰۵/۰۳

سلام دوستان کتاب بسیار گنگ و غیر خوانایی هست و مفهوم رو نمی رسونه برای امتحان اصلا مناسب نیست و برای مطالعه شخصی کتاب های خیلی بهتر و باکیفیت تری هست با تشکر از طاقچه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

قیمت:
۴۲,۵۰۰
تومان