دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر تراشه ATmega328P میکروکنترلر بورد آردوینو یونو پیام سنائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای بر تراشه ATmega328P میکروکنترلر بورد آردوینو یونو اثر پیام سنائی

کتاب مقدمه ای بر تراشه ATmega328P میکروکنترلر بورد آردوینو یونو

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مقدمه ای بر تراشه ATmega328P میکروکنترلر بورد آردوینو یونو

کتاب مقدمه‌ای بر تراشه ATmega328P میکروکنترلر بورد آردوینو یونو نوشتهٔ پیام سنائی، مهدی آمون و امیدرضا داودنیا است. این کتاب را انتشارات یاروین منتشر کرده است. ویژگی بارزی که این کتاب را از سایر کتب متمایز می کند، تمرکز بر میکروکنترلر ATmega328P در بورد آردوینو یونو بوده و از آنجا که زبان برنامه‌نویسی بوردهای آردوینو مبتنی بر زبان AVR GCC است، تمرکز اصلی این کتاب روی برنامه‌نویسی در سطح ثبات Registery است.

درباره کتاب مقدمه‌ای بر تراشه ATmega328P میکروکنترلر بورد آردوینو یونو

بورد آردوینو یونو کامپیوتر نمونهٔ بسیار کوچک و قدرتمندی بوده است که مبتنی بر میکروکنترلر ATmega328P شرکت Atmel/Microchip Tecnology ساخته شده. هم‌اکنون این بورد توسط میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا برای ساخت سیستم‌های پیچیدهٔ کنترلی استفاده می‌شود. ویژگی بسیار مهم درمورد بوردهای آردوینو این است که علی‌رغم توانمندی بالا ارزان‌قیمت نیز هستند و می‌توانند به‌سادگی برنامه‌ریزی شوند.

هدف اصلی از نوشتن کتاب «مقدمه‌ای بر تراشه ATmega328P میکروکنترلر بورد آردوینو یونو» معرفی میکروکنترلر ATmega328P و واحدهای سخت‌افزاری آن است تا بتوانیم از تمامی امکانات واقع در این میکروکنترلر استفاده کنیم. از جمله عواملی که باعث نگارش این کتاب شده است، عدم‌وجود اطلاعات کافی و صحیح در استفاده از امکانات میکروکنترلر ATmega328P در بورد آردوینو یونو برای کاربران حرفه‌ای بود. رویکرد به‌کاربرده‌شده در این کتاب معرفی واحدهای سخت‌افزاری واحدهای مختلف مبتنی بر یادگیری از روی مثال است. در این کتاب تلاش شده است که علاوه بر پروژه‌محور و کاربردی‌بودن کتاب با دیدی دانشگاهی به آموزش بوردهای آردوینو یونو پرداخته شود.

خواندن کتاب مقدمه‌ای بر تراشه ATmega328P میکروکنترلر بورد آردوینو یونو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مسائل رایانه‌ای و یا مهندس‌های کامپیوتر می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

بخشی از کتاب مقدمه‌ای بر تراشه ATmega328P میکروکنترلر بورد آردوینو یونو

«مزیت حافظه‌های داخلی در این است که میکرو نیازی به تراشه‌های حافظه خارجی و گذرگاه‌های ارتباطی نداشته، به‌تنهایی کار نموده و مدار سخت‌افزاری ساده‌تر می‌شود. اما اگر به حافظه بیشتری نیاز داشته باشیم خواه به دلیل این که حجم مجموعه برنامه‌ها و اطلاعات ثابت از ظرفیت حافظه دستوری داخلی بیشتر بوده یا به دلیل این که حجم اطلاعات و متغیرها بیش از ظرفیت حافظه اطلاعاتی داخلی است، می‌توان از حافظه‌های خارجی استفاده نمود.

البته پیشنهاد می‌شود باتوجه‌به تنوع میکروکنترلرهای خانواده AVR و ظرفیت‌های متفاوت حافظه دستوری و اطلاعاتی در هرکدام از این میکروها، تلاش شود تا بنا به نیاز از میکرو کنترلری با حجم مناسب حافظه داخلی استفاده شود تا نیازی به تراشه‌های حافظه خارجی نداشته باشیم. مگر اینکه حافظه موردنیاز بسیار زیاد باشد به‌عنوان‌مثال GByte ۴ که باید حافظه Flash Memory را از طریق گذرگاه حجم USB به تراشه متصل نمود. این امر به سه صورت زیر امکان‌پذیر است.

۱ - اتصال مستقیم به درگاه USB در صورت پشتیبانی گذرگاه USB توسط تراشه AVR

۲ - اتصال از طریق مبدل‌های گذرگاه USB به USART مانند تراشه‌های CH340 و FT232

۳ - اتصال به پایه‌های ورودی / خروجی AVR و شبیه‌سازی نرم‌افزاری درگاه USB و استفاده از درایورهای نرم‌افزاری برای اتصال تراشه‌های حافظه به میکرو نیاز به مسیرهای ارتباطی است. این مسیرها موسوم به گذرگاه یا BUS هستند. گذرگاه یا BUS مجموعه‌ای از سیم‌ها و اتصالات است که اطلاعات توسط آنها مابین دستگاه‌های دیجیتال جابه‌جا می‌شوند. گذرگاه‌های ارتباطی به دودسته موازی و سری تقسیم می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۷ صفحه

حجم

۳۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۷ صفحه

قیمت:
۴۰۵,۰۰۰
تومان