دانلود و خرید کتاب دلبستگی و خانواده ویکی انس ترجمه مهسا امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دلبستگی و خانواده اثر ویکی انس

کتاب دلبستگی و خانواده

معرفی کتاب دلبستگی و خانواده

کتاب دلبستگی و خانواده نوشتهٔ ویکی انس و ترجمهٔ مهسا امیری و زهرا کشفی است و نشر نگره آن را منتشر کرده است. این کتاب روش‌هایی برای مشارکت و یاری‌رساندن به خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

درباره کتاب دلبستگی و خانواده

این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعهٔ ۱۱جلدی دربارهٔ راهبردهای متنوع روان‌شناسی در موضوعات مختلف برای مشاوران است که توسط مؤسسهٔ CTRI (مؤسسهٔ چاره‌جویی بحران و تروما) در کانادا تهیه شده است و با اجازهٔ رسمی این مؤسسه توسط موسسهٔ روان‌شناسی چیستا ترجمه و در نشر نگره انتشار یافته است.

اولین تجربهٔ ما از شکل‌دهی و حفظ روابط در بافت خانواده رخ می‌دهد. این الگوهای اولیهٔ دلبستگی، بر روابط افراد در بزرگ‌سالی و چگونگی ادامهٔ ارتباط آن‌ها با دیگران تأثیر می‌گذارد. شما چه با یک فرد کار می‌کنید و چه با کل خانواده او، بررسی جریان استرس و مقاومت در روابط، مسئله‌ای ظریف به شمار می‌رود. کتاب دلبستگی و خانواده نظریهٔ دلبستگی و پویایی‌های رایج در کار با سیستم‌های خانواده را کشف کرده و کارگاهی عملی در این زمینه پیشنهاد می‌کند. شرکت‌کنندگان در این کارگاه یاد می‌گیرند که چگونه هم‌زمان با بیش از یک نفر کار کنند. این دوره به میزان بالایی به صورت تعاملی و تجربی ارائه می‌شود و شرکت‌کنندگان، کاربردِ اصول و راهبرد‌های لازم برای کار با خانواده را یاد می‌گیرند.

برخی از موضوعاتِ مورد بررسی در این کتاب و کارگاه عبارت‌اند از:

• اجزای سیستم خانواده

• یافتنِ فرایند و الگوهای ارتباطی

• مؤلفه‌های سلامت در سیستم خانواده

• قدرت مثبتِ دلبستگی

• بافت فرهنگی در سیستم

• قوانین گفته‌شده و ناگفته در خانواده

• سلامت و مقاومت در الگوهای خانواده

• مهارت‌هایی برای مشارکت‌دادن سیستم خانواده

• استفاده از کنجکاوی برای کشف فرایند

• کمک‌کردن به ایجاد تغییر درون سیستم

تدریس این کتاب به شیوهٔ پویا، ارائهٔ فیلم، تمریناتِ مطالعهٔ موردی، تمرینات تجربی، بازتاب شخصی، و بحث‌های گروهی انجام می‌گیرد.

پس از خواندن این کتاب و گذراندنِ این دوره، خوانندگان و شرکت‌کنندگان قادر خواهند بود:

• ساختار اصلیِ سیستم خانواده را تعریف کنند.

• الگوهای رایج در خانواده را که به سلامت کمتر یا بیشتر مربوط می‌شوند توصیف کنند.

• سه نمونه از مقاومت‌های اصلی در سیستم خانواده را بیان کنند.

• با استفاده از مداخلات کلیدی در فرد و خانواده، فرایند‌ها را کشف کنند.

• مداخلات هدف را با نیاز حمایتیِ خانواده تطبیق دهند.

خواندن کتاب دلبستگی و خانواده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای متخصصانِ سلامت روان، مشاوران، مددکاران اجتماعی، کارمندانِ خدمات اجتماعی، مشاوران مدارس که با خانواده‌ها کار می‌کنند مفید است.

بخشی از کتاب دلبستگی و خانواده

«همواره تحولاتی پیش روی اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، خانواده، قرار دارد و هر گونه تغییری در نظام خانواده به تغییر در سلامت روان اعضا به خصوص فرزندان می‌انجامد. خشونت، مسائل مالی و اقتصادی، اعتیاد و طلاق‌های عاطفی این نهاد را با بحران‌هایی جدی رو به رو می‌کند و زمانی که یک قسمت از این سیستم دچار آسیب شود، سایر قسمت‌ها نیز دچار اختلال می‌شوند.

برای متخصصان حوزه سلامت روان بسیار مهم است که با توجه به پیچیدگی‌های موجود در سیستم خانواده، روش‌هایی علمی و کارآمد را آموزش دیده و به کار ببندند. این کتاب می‌تواند به عنوان یک منبع کامل و دستورالعملی واضح در جلسات مشاوره با مراجعان و خانواده‌ها به یاری مشاوران و خانواده درمانگران بپردازد.

بررسی سیستم‌های خانواده و چگونگی آغاز ارتباط با مراجع از بحث‌های اولیه‌ای است که در کتاب به آن پرداخته شده. سلامت و نیازهای سیستم‌های خانواده و همچنین مهارت‌های لازمی که مشاور باید به آن‌ها مجهز باشد تا بتواند با مراجع (خانواده) مشارکت کند و به تدریج برای کمک به ایجاد تغییر در سیستم‌ها بپردازد، نیز از مباحث مهم در این کتاب است. در آخر نیز به ذکر چند نمونه و مطالعات موردی پرداخته شده که خواننده بتواند از این طریق مطالب آموخته شده را اجرا کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۴۳۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان