دانلود و خرید کتاب تغذیه کودک محبوبه فهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تغذیه کودک اثر محبوبه فهیمی

کتاب تغذیه کودک

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تغذیه کودک

کتاب تغذیه کودک نوشتهٔ محبوبه فهیمی در انتشارات آستان مهر منتشر شده است.

درباره کتاب تغذیه کودک

شیوهٔ زندگی و مشغلهٔ کاری والدین سبب شده است که زمان مناسب برای تغذیهٔ سالم کودک نداشته باشند. رژیم غذایی مغذی و متعادل برای کودک درحال‌رشد بسیار مهم است. کودکان انرژی بیشتر و مواد مغذی‌تری نیاز دارند که متفاوت با بزرگ‌سالان است. در مرحلهٔ رشد، بدن نیاز به ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص برای رشد مناسب دارد. فست‌فود و بسیاری از وعده‌های غذایی آماده دارای مواد مغذی نیستند و اغلب چربی و قند بالایی دارند که سبب چاقی کودکان می‌شود. غذاهای طبیعی خواص زیادی دارند و حاوی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، به‌راحتی هضم می‌شوند و بدن را سالم نگه می‌دارد. کتاب تغذیه کودک حاوی آموزش‌های کاربردی برای والدینی است که نگران تغذیهٔ کودکانشان هستند.

خواندن کتاب تغذیه کودک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تغذیه کودک

«۱. شیر

برای کودکان بسیار خوب است. کلسیم و فسفر، دو ماده معدنی مهم در شیر، برای سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و ناخن ضروری است. همچنین ویتامین D، موجود در آن یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان است. به علاوه، شیر حاوی سایر مواد مغذی برای رشد مانند پروتئین، روی و ویتامین‌های A، B۲ (ریبوفلاوین) و B۱۲ است. همچنین دارای ید، نیاسین و ویتامین B۶ است شیر کامل به کودکان تا دو سالگی بعد از آن یک تا دو لیوان شیر در روز برای کودکان در حال رشد ضروری است. اگر فرزندان شما شیر ساده را دوست ندارد، آن را بشکل پودینگ یا کاسترد درست کنید

۲. تخم مرغ

تخم مرغ برای بچه در حال رشد لازم است، عمدتا به دلیل محتوای پروتئین بالا برای کودکان در حال رشد بسیار ضروری است. تخم مرغ همچنین سرشار از ویتامین B است که نقش مهمی در رشد مغز کودک دارد. به‌علاوه، دارای اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین D، فولات، روی، آهن و سلنیوم است. تخم مرغ را می‌توان به شیوه‌های مختلف مثل سرخ شده، آب‌پز و به عنوان یک املت شامل گوشت‌ها و سبزیجات مختلف است تخم مرغ برای صبحانه، چند بار در هفته خوب است. این باعث پر انرژی شدن کودک در طول روز می‌شود.

۳. کلم بروکلی

یکی از بهترین منابع گیاهی کلسیم، یک ماده غذایی بسیار مهم برای رشد کودکان است.

این سبزی سالم سرشار از فیبر است که برای کودکان در حال رشد بسیار ضروری می‌باشد. دیگر مواد مغذی موجود در کلم بروکلی آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی و اسید فولیک است. منبع خوبی از ویتامین‌های B است، که به هضم غذا کمک کرده و سبب بهبودسیستم عصبی می‌شود. کلم بروکلی به کودک در حال رشد نیاز است. بهترین کار خوردن کلم بروکلی خام، و یا بخار پز کردن است. اگر فرزند شما بروکلی ساده را دوست ندارد، می‌توانید آن را در سوپ بریزید.

۴. زغال اخته

برای کودکان در حال رشد مناسب می‌باشد. انواع توت‌های کوچک دارای ارزش تغذیه‌ای بسیار عالی هستند. زغال اخته یکی از بهترین غذاهای غنی از آنتی اکسیدان است که در برابر سموم مضر از بدن محافظت می‌کند.

همچنین، زغال اخته ضد اسهال، ضد ویروس و خواص ضد باکتری دارد. مقدار بالایی از منگنز موجود در زغال اخته استخوان را قوی نگه می‌دارد، و محتوای بالای ویتامین C آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. به علاوه، زغال‌اخته دارای فیبر، فولات، آهن، منیزیم و ویتامین‌های گروه ب است.

از آن‌جا که زغال اخته خوشمزه است، بیشتر کودکان خوردن آن را دوست دارند. شما می‌توانید به انواع توت‌ها بلغور جو دوسر، ماست و غلات سبوس دار اضافه کنید.

۵. ماست

ماست یونانی (دارای پروتئین بیشتر) فوق العاده برای کودکان در حال رشد مفید است. باکتری‌های خوب موجود در آن سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و به هضم غذا کمک می‌کند. همچنین شامل کلسیم، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین B، روی و فسفر است. خوردن ماست در روز به سلامت استخوان‌ها و تقویت دندان و بالا بردن انرژی کودکان کمک می‌کند اگر فرزند شما ماست ساده را دوست ندارد، شما می‌توانید آن را با عسل و یا شیره افرا ترکیب کند. همچنین می‌توانید میوه و چند تراشه شکلات اضافه کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

حجم

۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان