دانلود و خرید کتاب مدیریت و ارزشیابی برنامه درسی کورش پارسا معین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت و ارزشیابی برنامه درسی اثر کورش پارسا معین

کتاب مدیریت و ارزشیابی برنامه درسی

معرفی کتاب مدیریت و ارزشیابی برنامه درسی

کتاب مدیریت و ارزشیابی برنامه درسی نوشتهٔ کورش پارسا معین و سعید علی زاده و مهسا کریمی در انتشارات خط آخر منتشر شده است. 

درباره کتاب مدیریت و ارزشیابی برنامه درسی

فرایند کار با افراد و گروه‌ها و سایر منابع برای دستیابی به اهداف سازمان‌یافته به معنای مدیریت است. دستیابی به اهداف مدرسه از طریق رهبری، نتیجهٔ مدیریت در مدرسه است که هر یک از کارکنان در آن نقشی را ایفا می‌کنند. مدیریت مؤثر زمانی امکان‌پذیر است که مدیران از ظرفیت‌شناختی برای درک مشکلات یا مسائل در تجربیات خود برخوردار باشند. کتاب مدیریت و ارزشیابی برنامه درسی به افراد فعال در حوزهٔ آموزش کمک می‌کند اطلاعات کاملی در زمینهٔ مدیریت برنامهٔ درسی داشته باشند و بتوانند برای مجموعهٔ خود آگاهانه تصمیم بگیرند.  

خواندن کتاب مدیریت و ارزشیابی برنامه درسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام معلمان و فعالان حوزهٔ آموزش پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب مدیریت و ارزشیابی برنامه درسی

«برنامه درسی جدید با ماهیت چندوجهی خود یک زیرساخت نظری در رویکرد آموزش مبتنی بر نتیجه (OBE) است و اجرای آن به مهارت‌های مدیریتی خاصی نیاز دارد. این فصل جنبه‌هایی از فرایند مدیریت را در سطح خرد بررسی کرده است که اجرای مؤثر برنامه درسی جدید را تضمین می‌کند که بر روی مهارت‌ها و شیوه‌هایی تمرکز دارد که برای مقامات منطقه، مدیران و معلمانی که تلاش می‌کنند با چالش‌های برنامه درسی به سرعت در حال تغییر مناسب باشند. بنابراین در زیرساخت به مسائل مربوط به مدیریت برنامه درسی پرداخته خواهد شد. تاکید روزافزون بر نقش‌های مدیریتی مقامات منطقه، مدیران و معلمان وجود دارد. در ابتدا این فصل به مدیریت تغییر، آموزش مدیران و معلمان در برنامه درسی جدید و نظارت و حمایت از مدیران و معلمان در سطح منطقه پرداخته می‌شود. سپس از هماهنگی برنامه درسی، اطمینان از اجرای خط‌مشی، توسعه کارکنان و مدیریت منابع تا ارزیابی برنامه درسی، تمامی در سطح مدرسه و در نهایت توسعه برنامه درسی در سطح کلاس را پوشش می‌دهد. نقش افرادی که مسئولیت کلی فرایند برنامه درسی را بر عهده دارند، تا حدودی توسعه یافته است. در نتیجه، مهارت و دانش موردنیاز برای مدیران برنامه درسی باید متناسب با آن تغییر کند.

مشکلات برنامه درسی، همان طور که ذکر شده است، منحصر به استان‌ها هستند و هر استان دارای سطوح مختلفی از مهارت در برنامه درسی است. در استان‌ها آگاهی بیشتری نسبت به مسائل برنامه درسی وجود دارد، اما این سؤال مطرح می‌شود که آیا متخصصان برنامه درسی آگاه کافی نسبت به مسائل دارند که با تئوری و عمل آشنا باشند تا بتوانند هم‌افزایی بین آنها پیدا کنند و از اجرای برنامه درسی مربوط اطمینان حاصل کنند؟ در آفریقای جنوبی چندین عامل بر برنامه درسی تأثیر می‌گذارند که عبارتند از:

- معلمان و مدیرانی که اغلب نسبت به ارزیابی و آزمایش برنامه درسی بدبین هستند.

- سخت‌گیری آشکار در روند بازنگری برنامه های درسی.

- مشارکت محدود معلمان در توسعه برنامه درسی در سطح بین‌المللی و کلان.

- کمبود متخصصان برنامه درسی.

- ناآگاهی بسیاری از معلمان در مورد تئوری و عمل برنامه درسی.

- گرایش به بوروکراسی (شورای تحقیقات علوم انسانی ، HSRC).

برای اینکه بتوان یک برنامه درسی را به طور مؤثر اجرا کرد، نیازمند اقدامات یا مهارت‌های فراوان از سوی مسئولان منطقه، مدیران و معلمان است. بسیار حائز اهمیت است که فرایند برنامه درسی به طور مؤثر مدیریت شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان