دانلود و خرید کتاب نسخه ایرانی آزمون آورورا-a سارا آقابابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نسخه ایرانی آزمون آورورا-a اثر سارا آقابابایی

کتاب نسخه ایرانی آزمون آورورا-a

معرفی کتاب نسخه ایرانی آزمون آورورا-a

کتاب نسخه ایرانی آزمون آورورا - a نوشتهٔ سارا آقابابایی در نشر بوی کاغذ (بوکا) چاپ شده است.

درباره کتاب نسخه ایرانی آزمون آورورا-a

هرچند همچنان مفاهیم هوش و تیزهوشی عموماً برای اکثر افراد از جمله والدین، معلمان، روان‌شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت اهمیت زیادی دارد، هوش در معنای قدیمی آن تاحدی ارزش خود را از دست داده است. چرا که بسیاری افراد باهوش هستند که موفقیت چندانی در زندگی خود کسب نمی‌کنند. دررابطه‌با مفهوم هوش تاکنون نظریه‌‍‌های متفاوتی ارائه شده است. از جمله‌ٔ این نظریه‌ها که نسبتاً جدید است «تئوری هوش موفق» رابرت استرنبرگ است. کتاب نسخه ایرانی آزمون آورورا-a تلاش دارد به این مفهوم به‌شکلی دقیق‌تر بپردازد.

آزمون آورورا-a ابزاری برای سـنجش توانایی‌های سه‌گانهٔ استرنبرگ در کودکان تیزهوش در بازهٔ ســنی ۹ تا ۱۲ ســال اســت. این آزمون ســـه نوع توانایی مربوط به نظریه هوش موفق اســترنبرگ را ســنجیده و برای هرکدام نمره‌ای جداگانه ارائه می‌دهد. همچنین، این آزمون ۹ حیطهٔ تحلیلی -کلمات، تحلیلی - اشـــکال، تحلیلی - اعداد، عملی - کلمات، عملی - اشـــکال، عملی - اعداد، خلاقانه - کلمات، خلاقانه - اشکال و خلاقانه - اعداد را دربر دارد. آزمون آورورا-a مشـتمل بر ۱۶ خرده‌آزمون اسـت و ۳ نوع توانایی تحلیلی، خلاقانه و عملی را در ۳ حیطۀ اعداد، کلمات و اشـــکال مورد ســـنجش و اندازه‌گیری قرار می‌دهد.

مفهوم هوش موفق نظریه‌ای است که هوش را در راستای عملی‌شدن تعریف می‌کند. استرنبرگ هوش موفق را مجموعه‌ای از توانایی‌های یکپارچه می‌داند که برای احراز موفقیت در زندگی ضروری است، با‌این‌حال، فرد آن را در بافت فرهنگی - اجتماعی خود تعیین می‌کند. افرادی که نقاط قوت خود را تشخیص داده و از آن‌ها بهره می‌گیرند و توأمان نقاط ضعفشان را مشخص کرده و روش‌های تصحیح یا جبران آن را پیدا می‌کنند، از هوش موفق برخوردار هستند. 

کتاب نسخه ایرانی آزمون آورورا-a را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مباحث بررسی انواع هوش و آزمون‌های مرتبط با آن پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

حجم

۷۵۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

قیمت:
۲۳,۵۰۰
تومان