دانلود و خرید کتاب نیم من بوق سیدعلی شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیم من بوق اثر سیدعلی شجاعی

کتاب نیم من بوق

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نیم من بوق

کتاب نیم من بوق نوشتهٔ سیدعلی شجاعی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

درباره کتاب نیم من بوق

در کتاب نیم من بوق فرستاده‌ٔ یک شهر به دربار پادشاه می‌رود و درخواست می‌کند تا چند سؤال بپرسد؛ اگر پادشاه و وزیران به سؤال‌ها پاسخ صحیح دادند مردم آن شهر مالیات سال بعد را می‌پردازند و اگر نتوانستند پاسخ دهند از پرداخت مالیات یک سال معاف می‌شوند. وزیران پادشاه از ترس اینکه نادانی و بی‌سوادی‌شان رسوا شود و خشم پادشاه زندگی و موقعیتشان را به خطر بیندازد فرار می‌کنند. در راه فرار در یکی از روستاهای کشور مردی را می‌بینند به نام «نیم من بوق ابن پشم پانزده» و او را با یک دانشمند اشتباه می‌گیرند. شاد به دربار پادشاه برمی‌گردند و نیم من بوق را هم با خود می‌آورند تا به سؤالات فرستاده پاسخ دهد. در مجلس پادشاه اتفاقات بامزه‌ای پیش می‌آید. 

خواندن کتاب نیم من بوق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان علاقه‌مند به داستان پیشنهاد می‌کنییم. 

درباره سیدعلی شجاعی

سید علی شجاعی نویسندهٔ ایرانی و فرزند سید مهدی شجاعی است که او هم مانند پدرش در حوزهٔ ادبیات فعالیت می‌کند. او در رشته مهندسی صنایع در گرایش سیستم‌ها فارغ‌التحصیل شده‌ است. در سال ۱۳۸۳ با ۲۵ اثر نمایشگاه انفرادی هنرهای مفهومی را در حوزهٔ کانسپچوآل آرت برگزار کرد. سید علی شجاعی بیش از ۱۰۰ اثر چاپ شده در حوزه پوستر، جلد کتاب و نشانه دارد و همچنین مدتی قائم‌مقام انتشارات کتاب نیستان نیز بوده است. او مدتی را نیز به تدریس فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، منطق و کلام، نویسندگی، چیستی و چرایی رمان آئینی، داستان درمانی مشغول بوده است.

از دیگر کتاب‌های او می‌توان به کتاب‌های «نیم من بوق ابن پشم پانزده» و «موش و گربه و باقی دوستان» اشاره کرد.

بخشی از کتاب نیم من بوق

«وزیر و ملا اسب تاختند و با شتاب به سمت محل برگزاری جلسه و مسابقه علمی شتافتند...جلسه شروع شد و بزرگ دانشمندان توران به میان آمد و مانند دفعه قبل دایره ای بر زمین کشید، ملا پیش رفت و با ذغالی که همراه داشت خطی بر روی دایره کشید بطوری که یک پنجم دایره را جدا کرد. دانشمند نورانی از تعجب دهانش باز ماند، دانشمند تورانی یک سیب در کنار دایره گذاشت، ملا جلو رفت و یک پیاز در کنار سیب قرار داد

چشم دانشمند تورانی چهار تا شد. خیلی تعجب کرد و با گردن کج و شرمساری اعلام کرد دانشمند ایرانی برنده شده است و شکست را پذیرفته است. تورانی ها غمگین شدند و ایرانی ها جشن گرفتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳ صفحه

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان