دانلود و خرید کتاب رهنمودهای تربیت زهرا بنی صفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهنمودهای تربیت اثر زهرا بنی صفر

کتاب رهنمودهای تربیت

معرفی کتاب رهنمودهای تربیت

کتاب رهنمودهای تربیت نوشتهٔ زهرا بنی صفر است. انتشارات نظری این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ بررسی تحولات روانی و جسمی کودکان و نوجوانان است.

درباره کتاب رهنمودهای تربیت

در ابتدای کتاب رهنمودهای تربیت خطاب به والدین آمده است که مطالعهٔ کتاب حاضر پدرها و مادرها را با مسائل مربوط به رشد و تحولات جسمی و روانی کودکان و نوجوانان آشنا می‌کند و زوایای زندگی آن‌ها را برای والدین روشن می‌سازد؛ تا والدین بدانند که با چگونه افرادی و با چه نوع نیازهایی روبه‌رو هستند.

نویسنده باور دارد که یک جامعهٔ سالم متشکل از خانواده‌ها و افراد سالم و نیرومند است. اگرچه وجود امکانات و ابزار و وسایل برای پیشرفت و توسعهٔ یک جامعه رکن اساسی و مهمی است، به‌تنهایی کافی نخواهد بود. بدون برخورداری از نیروی انسانی و جمعیتی توانمند و آگاه هرگز راه دشوار توسعه و پیشرفت را نمی‌توان پیمود. آموزش شرط اصلی و اساسی در توانمندساختن و اصلاح جامعه است. در حقیقت هرگونه سرمایه‌گذاری در زمینهٔ افزایش آگاهی و بینش افراد جامعه به‌مراتب سودمندتر، کارآمدتر و درعین‌حال آسان‌تر و ارزان‌تر از کوشش‌های توان‌فرسایی است که برای روبه‌روشدن و حل مسائل و معضلات بزرگ صورت می‌گیرد. نویسنده معتقد است که تنها از طریق آموزش و ایجاد تغییر نگرش است که مردم دربارهٔ زندگی متعارف و متعادل انسانی آگاهی لازم می‌یابند.

ازاین‌رو کتاب حاضر به موضوعاتی مانند خانواده، نوجوانی، بلوغ، مهارت‌های زندگی، آداب و معاشرت، بهداشت روانی ازدواج، چگونگی سخن‌گفتن در جمع، اقتصاد خانواده و مسائل و موضوعات مهم و کاربردی دیگر پرداخته است.

خواندن کتاب رهنمودهای تربیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پدرها، مادرها، مربی‌ها و معلم‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب رهنمودهای تربیت

«شغل باید با ارزشهای اعتقادی و شخصیتی انسان تناسب داشته باشد. اولین و مهمترین ملاک برای انتخاب یک شغل این است که شغل مورد رضای خداوند باشد. شغل با شخصیت افراد سازگار باشد. فرد باهوش شایسته نیست به کارهایی بپردازد که از عهده افراد کم هوش نیز بر می آید. دختران و زنان می باید کارهای متناسب با خصوصیات خود را انجام دهند. شغل باید منشأ خدمت به انسانها باشد ـ شغلی که انتخاب می کنیم می باید مجرای خدمت به همنوعان و هم کیشان باشد. انسانیت ما اینست که از خانه نفس خود و خودخواهی خود بیرون آمده و در اندیشه محرومین، یتیمان، بی سرپرستان، نیازمندان و ... باشیم. هر کسی را بهر کاری ساختند. هر کس با توجه به خصوصیات جسمی، ذهنی، روانی، اجتماعی، مناسبترین شغل را انتخاب کند و به شغلی بپردازد که توان و رغبت لازم برای احراز آن را داشته باشد. کار علاوه بر تأمین مایحتاج زندگی در رشد و سلامت جامعه تأثیر بسزایی دارد. بیکاری را ریشه همه مفاسد می دانند. کار منشأ آبادانی، عمران، مایه نشاط، شادابی، کاهش رنج و احساس ارزشمندی است.

سؤالات:

۱ ـ انسان بیکار چه فردی است؟

۲ ـ شغل با ارزشهای اعتقادی باید تناسب داشته باشد یعنی چه؟

۳ ـ زنان چه شغلهایی را باید انتخاب کنند؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان