دانلود و خرید کتاب گلشن ابرار آذربایجان (جلد اول)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گلشن ابرار آذربایجان (جلد اول) اثر محمد الوانساز خویی

کتاب گلشن ابرار آذربایجان (جلد اول)

معرفی کتاب گلشن ابرار آذربایجان (جلد اول)

کتاب گلشن ابرار آذربایجان (جلد اول) از محمد الوانساز خویی است و انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) آن را منتشر کرده است. این کتاب شرح‌حال عالمان استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل؛ از شیخ محمدباقر آخوندی تا شیخ صادق خوئی است.

درباره کتاب گلشن ابرار آذربایجان (جلد اول)

آذربایجان مهد فرهنگ و تمدن، تجلی‌گاه ایثار و شهادت و خاستگاه بزرگ‌مردان علم و فقاهت است. آذربایجان دیار مهر و وفا، عشق و صفا و زادگاه عارفان، شاعران، شهیدان و فقیهان سرافرازی است که وجودشان مایهٔ ابهت و افتخار دوستان و خاری در چشم دشمنان این مرز و بوم است. این خطه سابقه‌ای درخشان در تاریخ ایران دارد و در گوشه‌گوشهٔ آن حوادث تلخ و شیرینی رخ داده که در خاک این سرزمین نهفته است.

در اجابت به درخواست ملت فرهنگ‌دوست منطقهٔ آذربایجان و با هدف ارائهٔ اسوه‌های برجستهٔ جهان تشیع برای نسل جوان، پس از تلاش مستمر جناب آقای محمد الوانساز خوئی و نظارت و ارزیابی اعضای شورای علمی گروه گلشن ابرار به‌ویژه آقایان عبدالرحیم اباذری و ناصر باقری بیدهندی، دورهٔ ۳جلدی گلشن آذربایجان به کوشش مدیر گروه گلشن ابرار حجت الاسلام والمسلمین عبدالصمد جودتی به طبع رسید.

در مجموعهٔ ۳جلدی گلشن ابرار آذربایجان، شرح حال ۳۰۰ تن از عالمان شیعه برخاسته از بلاد آذربایجان آورده شده و اثر مذکور تنها مختص عالمان دوران معاصر منطقۀ آذربایجان نیست و از علمای سده‌های سابق آذربایجان نیز شخصیت‌های شیعی برجسته‌ای معرفی شده‌اند. آیات عظام: سید محمد تقی آل هاشم، میرزا یحیی امام جمعه خوئی، مقدس اردبیلی، سید عبدالحجت ایروانی، سید حسین بادکوبه‌ای، شیخ عبدالمجید باقری بنابی، میرزا احمد پایانی، میرزا یحیی امام جمعه خویی، میرزا ابوالحسن انگجی، شیخ حسن بصیری، شیخ عبدالمجید بنابی، سید هادی خسروشاهی، شیخ عبدالصمد خویی، شیخ محمد سعید دینوری، سید عبدالله فاطمی‌نیا، میرزا خلیل قبله‌ای، سید علی اکبر قرشی، سید علی کوه کمری، عبدالغنی مجتهد اهری، محسن مجتهد شبستری، میرزا محمدباقر مدرس بستان‌آبادی، سید محمدتقی مرعشی نجفی، سید مهدی خلخالی و شیخ محمد نمازی تعدادی از علمای معرفی شده در این مجموعه هستند که با ترتیب الفبایی به مخاطبان عرضه می‌شود.

این مجموعه زیر نظر اساتید برجستهٔ تراجم‌نگاری حوزۀ علمیۀ قم تهیه و منتشر شده است که در خرداد سال ۱۳۹۴ از این مجموعهٔ نفیس با حضور حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی در مدرسهٔ امام کاظم (علیه السلام) قم رونمایی شد.

خواندن کتاب گلشن ابرار آذربایجان (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ تاریخ دین و کسانی که دربارهٔ آذربایجان تحقیق می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گلشن ابرار آذربایجان (جلد اول)

«آقا سید حسین بادکوبه‌ای سال ۱۲۹۳ ق (۱۲۵۵ ش) در روستای خوددلان از روستاهای نزدیک باکو، پایتخت کشور فعلی جمهوری آذربایجان به دنیا آمد. پدرش سید رضا فرزند سید موسی حسینی لاهیجی از روحانیان مورد احترام منطقه بود و به مسائل شرعی مردم رسیدگی می‌کرد.

وی مقدمات علوم حوزوی را نزد پدر فراگرفت. پس از رحلت پدر به تهران رفت و در مدرسه صدر ساکن شد. ایشان به مدت هفت سال در تهران از خرمن علم نوابغ روزگار مانند سید ابوالحسن جلوه، میرزا هاشم اشکوری و علی آقا زنوزی خوشه‌ها چید.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۵۱ صفحه

حجم

۱۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۵۱ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان