دانلود و خرید کتاب برتر از انتقام کان کیکوچی ترجمه سیده سحر ساغروانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برتر از انتقام اثر کان کیکوچی

کتاب برتر از انتقام

معرفی کتاب برتر از انتقام

کتاب برتر از انتقام نوشتهٔ کان کیکوچی و ترجمهٔ سیده سحر ساغروانیان است. این کتابْ روایت مردم ژاپن در دوره‌ای از تاریخ این کشور است.

درباره کتاب برتر از انتقام

کان کیکوچی داستان برتر از انتقام را هم در قالب نمایشنامه و هم در قالب رمان نوشته است. در این کتاب، نویسنده سرگذشت واقعی فردی را روایت می‌کند که در میانهٔ زندگی به دور از راستی و پاکی خود، ناگهان تغییری اساسی در احساسات و افکارش ایجاد می‌شود تا آنجا که او را وا می‌دارد تا از کارهای پلید و شرورانهٔ گذشتهٔ خود دست کشیده و در جهت التیام وجدانش و جبران کارهای ناپسند و مذموم گذشته‌اش، با تلاشی بی‌وقفه به انجام کاری غیر ممکن، دست بزند که خیری عمومی برای مردم کثیری به دنبال داشته باشد و از این طریق، و باور به درستی تلاشش و تسلیم‌نشدن در برابر نا امیدی و تنهایی، نهایتا نه‌تنها به هدف زندگی‌اش جامه عمل می‌پوشاند، بلکه باعث تغییر زندگی تمام کسانی می‌شود که با او مواجه می‌شوند و اثری ژرف و عمیق در زندگی تک تک آن‌ها به جای می‌گذارد.

در حقیقت، نویسنده در این داستان و با الهام‌گرفتن از زندگی راهب ریوکای نشان می‌دهد که برای اصلاح گذشته و جبران کارهای ناپسند و درواقع به عنوان تقاص گناهان گذشته، لزومی ندارد که فرد گناهکار صرفا با مرگ مواجه شود و مرگ تنها راه مجازات فرد گناهکار و پرداخت کفارهٔ گناهان او نیست؛ بلکه او می‌تواند از طریق ادامه‌دادن زندگی و تلاش برای تبدیل‌شدن به انسانی بهتر که از مرز خودخواهی و خودبینی فراتر رفته است و کارهایی صرفا برای خیر و مصلحت تمام مردم و جامعه انجام می‌دهد نیز تقاص گناهان خود را بپردازد تا هم خود سبک باری معنوی را تجربه کند و هم کاری برای اجتماع انسانی انجام داده باشد و همان طور که در این داستان می‌بینیم چه بسا که فردی گناهکار با ادامه‌دادن زندگی بتواند به روحی مقدس تبدیل شود و با صداقتی که در اعمال و زندگی اش از خود نشان می‌دهد بخشش و عفو را نیز از سوی کسانی که دینی به آن‌ها دارد به دست آورد.

خواندن کتاب برتر از انتقام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های ژاپنی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کان کیکوچی

هیروشی کیکوچی با نام ادبی کان کیکوچی در دسامبر ۱۸۸۸ میلادی در تاکاماتسو در استان کاگاوا متولد شد و در مارس ۱۹۴۸ چشم از جهان فرو بست. وی از نویسندگان معروف ژاپنی و از جمله سرشناس‌ترین نمایشنامه‌نویسان ژاپن است که عمدهٔ شهرت خود را مدیون تأثیربخشی آثارش بر فرهنگ و رسوم ژاپنی و تلفیق نمایشنامه‌های ایرلندی با فرهنگ ژاپنی است.

او همچنین از معاصران و دوستان آکوتاگاوا و نائوکی، دو نویسندهٔ بزرگ ژاپنی است که پس از مرگ آن‌ها و به جهت گرامیداشت یاد آن دو، دو جایزهٔ ادبی با نام‌های آکوتاگاوا و نائومی را ایجاد کرد.

آثار کان کیکوچی عمدتا بر موضوعاتی چون جامعه، جنسیت، پول و اخلاقیات تمرکز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دیوانه روی بام، بازگشت پدر، مادام مروارید و عشق توجورو اشاره کرد. از میان آثار وی پیش‌تر داستان دیوانه روی بام به فارسی ترجمه شده است.

بخشی از کتاب برتر از انتقام

«ایچیکورو نتوانست خودش را از ضربه‌ی شمشیر ارباب در امان نگه دارد، در نتیجه جراحتی سطحی که از گونه تا چانه‌اش می‌رسید، بر روی صورتش نقش بست. او به خوبی از رابطه‌ی خلاف عرفش با محبوب‌ترین خدمتکار ارباب آگاه بود و به همین علت در برابر آن حمله مقاومتی از خود نشان نداد. تنها سعی کرد از ضربه‌ی شمشیر دوری کند اما قصدی برای مقابله به مثل نداشت. آن حمله‌ی ناگهانی بهت‌زده‌اش کرده بود، او هنوز آمادگی این را نداشت که جانش را بر سر آن رابطه از دست بدهد و در نتیجه تلاش می‌کرد تا از ضربه‌های شمشیر خودش را دور نگه دارد و در امان بماند. ارباب پس از اینکه او را متهم به خیانت کرده بود، ناگهان به سمتش حمله‌ور شده بود.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

حجم

۳۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۱ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان