دانلود و خرید کتاب رشت، خیابان مطهری سیدمجتبی نعیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رشت، خیابان مطهری اثر سیدمجتبی نعیمی

کتاب رشت، خیابان مطهری

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رشت، خیابان مطهری

کتاب رشت، خیابان مطهری نوشتهٔ سیدمجتبی نعیمی است. انتشارات وارسته این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این داستان بلند درمورد شیوع یک بیماری عجیب در شهر است.

درباره کتاب رشت، خیابان مطهری

کتاب رشت، خیابان مطهری اولین داستان بلند سیدمجتبی نعیمی، نویسندهٔ گیلانی، است. ایدهٔ اصلی این کتاب در سال ۱۳۹۲ شکل گرفت و ۵ سال طول کشید تا آن ایده به یک داستان بلند تبدیل شود. این کتاب چند روز مانده به نوروز ۱۳۹۸ منتشر و فقط در شهرستان رشت توزیع شد. قصهٔ این کتاب درمورد شیوع یک بیماری عجیب و فراگیر در یک شهر است.

در این داستان بلند روبه‌رو می‌شویم با اتفاقی عجیب و باورنکردنی که بیشتر از آنکه در خیابان مطهری در شهر رشت اتفاق افتاده باشد، در تخیل نویسنده رخ داده است. ظاهر داستان این است که بعضی از مردم این شهر، به دلیل ابتلا به ویروسی ناشناخته در وضعیت ناهنجاری قرار می‌گیرند. این قضیه، پای خیلی‌ها را وسط می‌کشد تا مشکل را حل کنند. باطن داستان اما چیز دیگری است. این کتاب فضایی مشابه فضای همه‌گیری کرونا را در ذهن مخاطب متصور می‌کند، اما ۲ سال پیش از شیوع این بیماری منتشر شده است.

خواندن کتاب رشت، خیابان مطهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان بلند پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب رشت، خیابان مطهری

«درِ زرد و کج و کوله‌ی اتاق پرو باز می‌شود. لامپ سفیدی که فقط کنارش را روشن می‌کند، قبل از دختر بیرون پرید. یک طرف شال یشمی‌اش را می‌اندازد دور گردنش. با لبحند، از بین ردیف رگال مانتوها و پیشخان قرمز جلوی صاحب مغازه حرکت می‌کند. مانتویی بنفش روی دست دختر خم شده که با پیراهن فیروزه‌ای او، تضاد ایجاد می‌کند.»

نظرات کاربران

سراج
۱۴۰۲/۰۵/۱۳

عالی بهترین کتاب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۶۵۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان