دانلود و خرید کتاب توانبخشی کودکان دارای اختلالات رشدی محمود شیخ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توانبخشی کودکان دارای اختلالات رشدی اثر محمود شیخ

کتاب توانبخشی کودکان دارای اختلالات رشدی

معرفی کتاب توانبخشی کودکان دارای اختلالات رشدی

کتاب توانبخشی کودکان دارای اختلالات رشدی نوشتهٔ محمود شیخ، محبوب داداش زاده، ندا شاه ویسی و اشرف امینی است و مرکز نشر دانشگاه امیرکبیر آن را منتشر کرده است. این کتاب با رویکرد فعالیت بدنی است.

درباره کتاب توانبخشی کودکان دارای اختلالات رشدی

ورزش و فعالیت بدنی نیاز اساسی و یک امر بسیار مهم و حیاتی در زندگی کودکان است. متاسفانه کودکان دارای اختلال رشدی به دلیل تأخیر در وضعیت رشدی و ضعف در مهارت‌های حرکتی از فعالیت بدنی محروم هستند و این محرومیت موجب فقر حرکتی، مشکلات جسمانی، اجتماعی، عاطفی و شناختی در این کودکان می‌شود. امروزه تأکید متخصصان بر فعالیت بدنی و بازی‌های حرکتی است؛ چراکه تحقیقات اخیر نشان از تأثیر مثبت فعالیت بدنی و ورزش بر روی علایم بالینی و مشکلات کودکان دارای اختلالات رشدی دارد. از آنجایی که با وجود منابع فارسی بسیار محدود در زمینه ورزش و اصول توانبخشی ورزشی کودکان اختلالات رشدی، از طرفی این موضوع علاقه‌مندان و دانش آموختگان این حوزه را با مشکل مواجه می‌کرد. کتاب توانبخشی کودکان دارای اختلالات رشدی با هدف آموزش و افزایش سطح علمی دانشجویان و علاقه‌مندان این حوزه تألیف شده است. کتاب حاضر با تأکید بر فعالیت‌های بدنی و به منظور ارتقای مشارکت در زمینهٔ فعالیت‌های ورزشی کودکان دارای اختلالات رشدی تألیف شده است. افزون بر این کتاب حاضر مخاطبان را با انواع اختلالات رشدی، دلایل بروز اختلالات، توانبخشی ورزشی در این زمینه و همچنین فعالیت‌ها و ورزش‌های مؤثر را که می‌تواند با مشکلات این کودکان مرتبط باشد، آشنا می‌کند.

پس از مطالعه کتاب حاضر، خوانندگان با وضعیت رشدی، اصول توانبخشی ورزشی و طراحی و ارائه تمرینات ویژه و متناسب با هر اختلال آشنا خواهند شد. 

تألیف این کتاب در ۸ فصل سازمان‌دهی شده است. در فصل اول کتاب، به معرفی کودکان دارای اختلالات رشدی می‌پردازد، اطلاعات مقدماتی برای خوانندگان که در مورد ورزش این کودکان ضروری بنظر می‌رسد. فصل دوم کتاب مربوط به سنجش و ارزیابی رشدی حرکتی کودکان است. شناسایی وضعیت رشدی حرکتی کودکان کمک شایانی برای ادامهٔ مداخلات ورزشی آن‌ها به‌شمار می‌آید. فصل‌های سوم تا هشتم کتاب به‌ترتیب کودکان اتیسم، بیش‌فعالی- نقص توجه، مشکلات یادگیری، اختلال هماهنگی رشدی، سندرم داون، فلج مغزی پرداخته شده است.

در این فصل‌ها تعاریف، علل، ویژگی، مشکلات پزشکی، وضعیت رشدی حرکتی، اصول توانبخشی ورزشی، فعالیت و پروتکل‌های مؤثر برای کودکان ارائه شده است.

خواندن کتاب توانبخشی کودکان دارای اختلالات رشدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب حاضر برای متخصصان و مربیان حوزهٔ ورزش کودکان دارای اختلالات رشدی تألیف شده است. علاوه بر دانش‌آموختگان علوم ورزشی، این کتاب یک منبع معتبر و قابل اعتنا برای رشته‌های مختلفی مانند متخصصان فیزوتراپی، کاردرمانی، مداخله‌گران و مربیان آموزش و تربیت کودکان استثنایی به شمار می‌آید.

بخشی از کتاب توانبخشی کودکان دارای اختلالات رشدی

«اختلالات رشدی عصبی گروهی از اختلالاتی هستند که در دوره رشد بروز می‌کنند. این اختلالات عموماً در اوایل دوره رشد یعنی قبل از سن مدرسه شروع شده و با نقایص رشدی مشخص می‌شوند، که سبب تخریب کارکرد شخصی، اجتماعی، تحصیلی یا شغلی فرد می‌شوند.

گستره این نقایص رشدی کاملا متفاوت و از یک محدودیت بسیار اختصاصی یادگیری یا کنترل کارکرد اجرایی شروع و به نقایص کلی مهارت‌های اجتماعی یا هوشی ختم می‌شود.» 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان