دانلود و خرید کتاب گردشگری و توسعه ام. لاکشمی ناراسایا ترجمه قهرمان رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گردشگری و توسعه اثر ام. لاکشمی ناراسایا

کتاب گردشگری و توسعه

معرفی کتاب گردشگری و توسعه

کتاب گردشگری و توسعه نوشتهٔ ام. لاکشمی ناراسایا با ترجمهٔ قهرمان رستمی و مهدی رمضان زاده لسبویی در انتشارات نور علم منتشر شده است.

درباره کتاب گردشگری و توسعه

گردشگری به مفهوم امروزی خود، به‌عنوان یک صنعت جدید، موَلد منابع عظیم سرمایه در ابعاد اقتصادی - فرهنگی است. این به آن معناست که این صنعت اثری مستقیم بر پیشرفت فرهنگ و اقتصاد کشورها دارد. گردشگری در خلال شکل‌گیری، به‌موازات تغییرات شتابان خود، به‌سرعت توسعه یافته است؛ به‌طوری‌که در حال حاضر از نظر اشتغال و تقسیم تولید ناخالص داخلی به بزرگ‌ترین صنعت جهان تبدیل شده است. دراین‌بین «توسعهٔ گردشگری» به‌عنوان یکی از ابعاد توسعهٔ اقتصادی - فرهنگی، بسیار مهم است. به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران، فناوری اطلاعات، ارتباطات راهِ دور و گردشگری، ۳ رکن اساسی اقتصاد جهانی در آینده هستند و در این زمینه، گردشگری درآمدزاترین و پررونق‌ترین صنعت دورهٔ معاصر قلمداد شده است.

با تعمق در مفهوم توسعه و با بررسی نقش گردشگری در آن می‌توان دریافت که نقش این صنعت در توسعه، در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، زیست - محیطی و حتی سیاسی متبلور می‌شود. در عصر کنونی، گردشگری یکی از ارکان بنیادی توسعه در جهان است که غفلت از آن باعث کُندی حرکت چرخ‌های توسعهٔ همه‌جانبه می‌شود. در این راستا، مناسب‌ترین و مطلوب‌ترین شیوهٔ توسعهٔ گردشگری در ۲ مقوله نهفته است: یکی ایجاد بستر لازم برای استقرار این صنعت و دیگری از میان برداشتن موانع و مشکلات احتمالی سد راه آن.

کتاب گردشگری و توسعه با به چالش کشاندن موضوع «گردشگری و توسعه» و با همین عنوان، در ۳۴ فصل به‌منظور بررسی و تبیین اثرات، نقش و جایگاه گردشگری، به‌ویژه بوم‌گردی یا اکوتوریسم در محیط‌زیست با تأکید بر توسعهٔ پایدار، تدوین شده است.

کتاب گردشگری و توسعه تلاش کرده تا فرایند گردشگری و توسعه را در قالب کنش و واکنش‌ها و اثرات متقابل این ۲ بر ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، طبیعی، زیست‌محیطی و تا حدی سیاسی - اداری مکان مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. نویسنده تأکیدی خاص بر آثار زیان‌بار گردشگری برای توسعه، به‌ویژه آثار زیست - محیطی کرده و توسعهٔ گردشگری را فقط درصورتی‌که همخوان و همگام با مؤلفه‌ها و عناصر توسعهٔ پایدار باشد، مجاز و معقول شمرده است. به‌عبارت‌دیگر، وی اذعان کرده که رابطهٔ گردشگری و توسعه، به‌عنوان یک زوج، در شرایطی سالم و مطلوب است که محصول مشترک آن‌ها عنصری به نام «توسعهٔ پایدار» باشد.

خواندن کتاب گردشگری و توسعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مسئولان مختلف حوزه‌های مرتبط با صنعت گردشگری، به‌ویژه مدیریت جهانگردی، اقتصاد، جغرافیای گردشگری، محیط‌زیست، عمران منطقه‌ای، برنامه‌ریزی شهری، برنامه‌ریزی روستایی، شهرسازی و مانند آن مخاطبان این کتاب هستند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

حجم

۳۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان