دانلود و خرید کتاب درمان در خانه قاسم پیربادامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان در خانه اثر قاسم پیربادامی

کتاب درمان در خانه

ویراستار:فاطمه شکرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درمان در خانه

کتاب درمان در خانه نوشتهٔ قاسم پیربادامی است. این کتاب با استفاده از روایات معصومین (ع) نوشته شده و در انتشارات مانیان منتشر شده است.

درباره کتاب درمان در خانه

نویسنده در مقدمهٔ کتاب ذکر می‌کند که در سال‌های گذشته در ایران مردم با داروهای گیاهی و زیر نظر طبیبان سنتی و محلی بیماری‌های خود را درمان می‌کردند. با گسترش طب جدید غربی و طب شیمیایی و تبلیغات گستردهٔ آن طب سنتی و درمان با داروهای گیاهی به فراموشی سپرده شد. بعد از گذشت چند دهه از طب جدید و طب شیمیایی، مشخص شد که این طب با عوارض فراوانی همراه است؛ به‌طوری‌که هر چه از آن می‌گذرد بر تعداد بیماران نیز افزوده می‌شود. به همین خاطر مراجعهٔ مردم به طبیبان سنتی رو به افزایش است، ولی به علت نداشتن علم و دانش کافی در این زمینه مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرند.

نویسنده در ادامهٔ مقدمهٔ کتاب درمان در خانه می‌گوید اغلب مطالب این کتاب بر اساس دستورات استاد تبریزیان و استاد نظری‌زاده نوشته شده است. 

خواندن کتاب درمان در خانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به طب سنتی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب درمان در خانه

«اولین مرحله در درمان شناخت است. لازم است انسان خود را بشناسد و بداند چه چیزی برای او مفید یا مضر است. در طب سنتی قبل از درمان ابتدا مزاج افراد شناسایی می‌شود؛ ولی در طب نوین و غربی مزاج مفهومی ندارد.

راه‌های شناخت مزاج‌ها

توسط علائم و خصوصیات مزاج هر انسان، می‌توان مزاج سرشتی او را شناسایی کرد.

پایهٔ تشکیل‌دهنده مزاج‌ها

مزاج‌ها از ترکیب چهار عنصر هوا، آتش، خاک و آب تشکیل می‌شوند. به‌همین‌دلیل میزان شدت علائم مزاج‌ها بسته به نوع ارکان تشکیل‌دهنده کم یا زیاد می‌شوند؛ به‌عنوان‌مثال ممکن است فردی برخی از علائم یک مزاج را داشته و برخی را نداشته باشد و یا شدت آن کم یا زیاد باشد.

برخی از علائم مزاج‌ها

۱. مزاج گرم و تر

خصوصیات جسمی؛ افرادی درشت‌اندام و چاق که خواب زیادی دارند؛ البته توانایی بیدار بودن طولانی مدت را نیز دارا می‌باشند. آن‌ها هم علاقه به شیرینی دارند و هم علاقه به ترشی. پوست بدنشان گرم، مرطوب و نرم است.

خصوصیات روانی؛ افرادی شجاع، خوش‌خواب که تمایل زیادی به لذت‌ها و شهوات دارند. انسان‌هایی دارای انعطاف، آرام و مهربان هستند؛ ولی هنگام عصبانیت کنترل خود را از دست می‌دهند و کارهای خطرناک انجام می‌دهند.

۲. مزاج گرم و خشک

خصوصیات جسمی؛ افرادی لاغراندام، رنگ چهره و سفیدی چشم به زردی می‌زند. پوست گرم و خشک و دهانی خشک دارند. کم‌خواب هستند، علاقه به خوردن ترشی‌ها و سردی‌ها دارند. آن‌ها به شیرینی علاقهٔ چندانی ندارند.

خصوصیات روانی؛ زود عصبانی می‌شوند و بعد از ابراز خشم، زود آرام و پشیمان می‌شوند. آن‌ها کم‌خواب، لجباز، پرجنب‌وجوش، سرسخت، عجول، پرانرژی، باهوش و پرحرف هستند.

۳. مزاج سرد و خشک

خصوصیات جسمی؛ افرادی لاغراندام هستند و خوابشان کم است. رنگ پوست و مدفوعشان تیره است. یبوست دارند و پر مو هستند. به شیرینی‌ها و گرمی‌ها بیشتر از ترشی‌ها علاقه دارند. تمایل به هوای گرم و مرطوب دارند.

خصوصیات روانی؛ افرادی دقیق، منظم، دوراندیش و محاسبه‌گر هستند، به‌خاطر دوراندیشی زیاد کمی ترسو و بدبین می‌شوند. آن‌ها انعطاف کمی دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۶۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۷۲,۸۰۰
تومان