دانلود و خرید کتاب هنر تدریس معلم زهرا نادری بنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر تدریس معلم اثر زهرا نادری بنی

کتاب هنر تدریس معلم

انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هنر تدریس معلم

کتاب هنر تدریس معلم نوشتهٔ زهرا نادری بنی در نشر برگ‌ و باد چاپ شده است. این کتاب به روش‌های جدید تدریس و ایجاد خلاقیت بین دانش‌آموزان و در کلاس درس می‌پردازد.

درباره کتاب هنر تدریس معلم

تدریس در کلاس درس، یک فعالیت آگاهانه و برنامه‌ریزی شده است که توسط معلم در جهت نیل به اهداف خاصی طراحی و تدوین می‌شود. معلم برای کسب موفقیت در تدریس باید از نظریه‌های نوین آموزشی، روانشناسی یادگیری و تربیتی، اطلاعات و آگاهی لازم را داشته باشد.

دانش‌آموزان با تفاوت‌های فردی قابل ملاحظه‌ای وارد مدرسه می‌شوند، هنر تدریس معلم این است این تفاوت‌ها را شناسایی کند و تدریس خود را متناسب با استعداد و توانایی آن‌ها ارائه دهد. ازآنجاکه فراگیرندگان در هر یک از دوره‌های آموزشی، نیازهای ویژه‌ای دارند، آشنایی معلمان با خصوصیات رشد و نیازهای فراگیرندگان در هر یک از دوره‌های تحصیلی، می‌توانند در پیشرفت تحصیلی و تکامل شخصیت آن‌ها بسیار مؤثر باشد. یکی دیگر از عواملی که در یادگیری شاگردان نقش اساسی دارد، ایجاد انگیزه در آن‌ها است. انگیزه به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم می‌شود. معلم باید سعی کند انگیزه درونی شاگردان را افزایش دهد و انگیزه بیرونی آن‌ها را به حداقل برساند. 

با ظهور روانشناسی شناختی به ویژه رویکرد سازنده گرایی در یادگیری، یادگیرنده تنها دریافت کننده محض اطلاعات نیست بلکه آفریننده ساختارهای شناختی خویش نیز هست. او ضمن دریافت اطلاعات باید آن‌ها را تفسیر کند، به تجارب پیشین خود مرتبط سازد، آموخته‌هایش را سازمان دهد و آن‌ها را برای حل مسائل واقعی زندگی و انواع مسائل پیچیده در موقعیت‌های تازه به کار ببرد. راهبردهای شناختی همراه با راهبردهای فراشناختی، دو بخش تشکیل دهنده راهبردهای یادگیری و تفکرند. 

کتاب هنر تدریس معلم به جنبه‌های گوناگون روش‌ تدریس و روش‌ فراگیری و تفاوت شخصیت معلمان و گوناگونی خصوصیات دانش‌آموزان می‌پردازد و هریک را به تفکیک بررسی می‌کند.

کتاب هنر تدریس معلم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به معلم‌ها و سایر افراد فعال در حوزهٔ آموزش و پروش پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب هنر تدریس معلم

«بدون نظم و انضباط در کلاس، معلم عملاً قادر به انجام هیچ کاری نیست. معلم باید نظم بخشیدن به کلاس درس را پیش‌نیاز تدریس بداند و همیشه پس از برقراری آرامش در کلاس، تدریس را شروع کند. اگر معلم از قبل برنامه و آمادگی لازم را برای ادارهٔ کلاس و تدریس داشته باشد، از بسیاری از دردسرها و مشکلات احتمالی کلاس و فشارهای روانی و عصبی ناشی از آن پیشگیری خواهد کرد. مسلماً بسیاری از رفتار و اَعمال نامطلوب و شرارت دانش‌آموزان ازآنجا ناشی می‌شود که آن‌ها واقعاً نمی‌دانند در مقابل مشکلات چه باید بکنند و از اموری که باید انجام دهند، آگاهی لازم را ندارند و یا اینکه در انجام فعالیت‌ها و تکالیف خود ناتوان هستند. معلم می‌تواند با ارائه اطلاعات مناسب، دانش‌آموزان را در جهت رفع موانع و مشکلات خود، یاری نماید و توانایی‌هایشان را برای حل مشکلات و انجام تکالیف افزایش دهد؛ همچنین معلم باید تلاش کند روش‌های تنبیهی را بلافاصله پس از مشاهدهٔ عمل خلاف در کلاس به کار گیرد. تا دانش‌آموز خاطی به ارتباط بین عمل خود و نتیجهٔ آن پی ببرد. معمولاً برخی از مسائل مربوط به کنترل کلاس، به‌طور غیرمنتظره و ناگهانی پیش می‌آیند که مستلزم راه‌حل‌های ابتکاری و مدبرانه‌ای است. اگر معلم در این زمینه‌ها از تجارب و آگاهی لازم و کافی برخوردار نباشد، به‌طور یقین واکنش و عکس‌العمل‌های او در برخورد با بی‌نظمی و آشوب‌های کلاسی، بی‌اثر و یا مخرب خواهد بود؛ بنابراین، معلم باید با استفاده از تجارب و اطلاعات همکاران و با انجام مطالعات لازم در زمینه‌های روانشناسی و علوم تربیتی، شیوه‌ها و راهکارهای برخورد با بی‌نظمی‌های کلاسی را از قبل پیش‌بینی و با آمادگی بیشتری در کلاس حاضر شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۱۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان