دانلود و خرید کتاب دایگی پیش از تولد در رحم جایگزین مهدی روشنک منش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دایگی پیش از تولد در رحم جایگزین اثر مهدی روشنک منش

کتاب دایگی پیش از تولد در رحم جایگزین

انتشارات:پژواک عدالت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دایگی پیش از تولد در رحم جایگزین

کتاب دایگی پیش از تولد در رحم جایگزین نوشتهٔ مهدی روشنک منش است. نشر پژواک عدالت این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر چالش‌های فقهی - حقوقی را دربارهٔ دایگی پیش از تولد در رحم جایگزین بررسی کرده است.

درباره کتاب دایگی پیش از تولد در رحم جایگزین

کتاب دایگی پیش از تولد در رحم جایگزین می‌گوید که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بیش از۱۰ تا ۱۵ درصد از زوج‌های جوان با مشکل ناباروری مواجه‌اند که این آمار در ایران حدود یک‌و‌نیم میلیون نفر را در بر دارد. این افراد به‌نوعی نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های کمک‌باروری هستند. استفاده از این روش‌های درمانی، امکان باروری زوج‌های نابارور را که به‌دلایل ضعف در عوامل اصلی شکل‌گیری فرزند، توان باروری خود را از دست داده‌اند، فراهم کرده است. پیشرفت‌های شگرف در فناوری‌های تولیدمثل در سال‌های اخیر روزنۀ امیدی برای زوج‌های نابارور نمایان ساخته که به موازات توانایی بهره‌گیری از این روش‌ها، مسائل پیچیده و جدید دیگری در رشته‌های علوم انسانی مانند روان‌شناسی، فقه و حقوق و... ایجاد شده است و ضرورت دارد آثار استفاده از این روش‌ها مطالعه و ارزیابی شده و راهکارهای متناسب با آن‌ها ارائه شود.

یکی از روش‌های کمکی در باروری «استفاده از رحم جایگزین» است. این رخداد نسبت به ره‌آوردهای دیگر علمی امتیاز خاصی دارد و آن «توجه به نهاد خانواده» و مسائل مترتب بر آن است؛ زیرا «خانواده» عامل بنیادین هر اجتماعی است و اختلال در کارکردهایش، آن را در معرض فروپاشی قرار خواهد داد. بدین‌صورت که، به نظر نویسندهٔ کتاب حاضر، اگر رابطۀ زناشویی به یکی از اهداف مهم خود، یعنی تولیدمثل و تولد کودک نینجامد، چه‌بسا کانون خانواده را سردی و بی‌مهری فرا می‌گیرد و به‌تدریج از جدایی و طلاق که امری مشروع و قانونی و اما تلخ است، سخن به‌میان می‌آید. در این اثنا، راهی جز «طلاق» وجود دارد و آن «استفاده از روش‌های نوین باروری ازجمله رحم جایگزین» است.

مهدی روشنک منش نویسندهٔ کتاب حاضر کارآموز وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانوادهٔ قوهٔ قضائیه بوده است.

خواندن کتاب دایگی پیش از تولد در رحم جایگزین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افراد متأهلی که توانی باروری ندارند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب دایگی پیش از تولد در رحم جایگزین

«بی‌شک هر دو زن را در تکون جنین انسان مؤثر خواهند داشت و به هر دو نقش مادری را خواهند داد. بنابراین در فرض مسئله تخمک از آن یک زن و رحم متعلق به زن دیگری است، می‌توان گفت هر دو مادر طبیعی کودک‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان