دانلود و خرید کتاب تحقیقات مقدماتی در جرایم جنسی امیرحسین نقاشیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحقیقات مقدماتی در جرایم جنسی اثر امیرحسین نقاشیان

کتاب تحقیقات مقدماتی در جرایم جنسی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تحقیقات مقدماتی در جرایم جنسی

کتاب تحقیقات مقدماتی در جرایم جنسی نوشتهٔ امیرحسین نقاشیان به جرایم جنسی علیه کودکان از منظر پلیس علمی می‌پردازد. این کتاب را انتشارات ماهواره منتشر کرده است.

درباره کتاب تحقیقات مقدماتی در جرایم جنسی

جرایم منافی عفت از جمله جرایمی هستند که آمار آن در مرحله اول متوجه کودکان می‌شود و قربانیان این جرایم علاوه بر زنان، کودکان اعم از دختر و پسر هستند. زیرا کودکان را به‌راحتی می‌توان اغفال کرد و آنان را موردتوجه جنایت‌کاران و منحرفان جنسی قرار داد؛ بنابراین مجرمان اصلی این جرایم با استفاده از ضعف و بی‌اطلاعی کودکان از آنان سوءاستفاده نموده و موجب هتک حرمت فردی و اجتماعی آن‌ها می‌شوند. باتوجه‌به اینکه کودکان آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند، در معرض صدمات جسمی و روحی جبران‌ناپذیری قرار می‌گیرند. کودکان و نوجوانان بزه‌دیده نیاز به حمایت بیشتری دارند، زیرا کودکان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه بشری از آسیب‌پذیرترین اعضای این جامعه محسوب می‌شوند. در میان این افراد به‌عنوان بزه‌دیده، بزه‌دیده جنسی با خطرهای بیشتری چون بزه‌دیدگی مکرر، بزهکاری در آینده، روی‌آوردن به روسپی‌گری، طرد از جامعه و محیط دوستان و انواع بیماری‌های مقاربتی روبه‌رو هستند.

امروزه در تمامی نظام‌های نوین دادرسی تلاش می‌شود با اتخاذ تمهیداتی تاحدامکان کودک معارض، با قانون و دادگاه مواجه نشود. پیش‌بینی و ایجاد پلیس ویژهٔ اطفال و نوجوانان که نیروهای آن واجد توانایی‌های ویژه ارتباطی، اجتماعی، جرم‌شناختی و روان‌شناسی باشند، ضرورتی است که اهمیت وجود آن در نظام حقوقی ایران هم تأیید شده است.

توجه به هدف اصلی قانون‌گذار از پیش‌بینی نهادهای خاص در پیشگیری و کاهش اثرات ناشی از جرم در بین اطفال و نوجوانان بزهکار و یا بزه‌دیده ایجاب می‌کند که در مرحله نخستین برخورد مأموران انتظامی با اطفال و نوجوانان بزهکار و یا بزه‌دیده به الزامات و ویژگی‌های خاص این گروه سنی توجه شود، چرا که در غیر این صورت سایر سازوکارهای پیش‌بینی‌شده ناکارآمد بوده و بیشتر واجد جنبه‌های صوری و نمادین خواهند بود تا واقعی و حقیقی. کتاب تحقیقات مقدماتی در جرایم جنسی سعی دارد راه‌های علمی رویارویی با این اتفاقات را در اختیار فعالان حوزهٔ جرم قرار دهد.

خواندن کتاب تحقیقات مقدماتی در جرایم جنسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان حوزه حقوق جزا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تحقیقات مقدماتی در جرایم جنسی

«سرانجام برای نخستین بار در لایحه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان (۱۳۸۳) تشکیل پلیس ویژهٔ اطفال و نوجوانان پیش بینی و یکی از اهداف لایحه، برقراری محیط صمیمانه بین کودک و مقامات قضایی (برخورد غیرکیفری و غیرپلیسی) دانسته شد. بر این اساس، می‌توان گفت تغییر الگوی رفتاری مقامات نظام عدالت کیفری در رابطه با اطفال و نوجوانان یکی از مهم ترین نتایجی است که لایحه در صدد نیل بدان است. از این رو، به صورت ویژه بر ارتباطی غیرپلیسی با طفل یا نوجوان بزهکار و یا بزه دیده تأکید و در ماده ۵۳ ایجاد پلیس ویژه اطفال و نوجوانان را پیش بینی می نماید. هر چند با تقدیم این لایحه به مجلس در سال ۱۳۸۳ انتظار می‌رفت با توجه به کارشناسی‌های صورت پذیرفته در مدت زمان اندکی مفاد آن به تصویب برسد ولی این فرآیند بیش از ۹ سال به طول انجامید و در نهایت مفاد ماهوی آن در قانون مجازات سلامی مصوب ۱۳۹۲ و قواعد شکلی آن در قانون آیین دادرسی مصوب ۱۳۹۲ به صورت ناقص گنجانده شد.

تصویب قانون جدید آیین دادرسی کیفری در سال ۱۳۹۲ و تحولات گسترده آن به ویژه در زمینه تحقیقات مقدماتی اطفال ونوجوانان، مستلزم نگرشی جامع و بازپژوهی موضوع است. لذا این پرسش اساسی مطرح می شود که تغییرات و نوآوری های قانون جدید در مورد تحقیقات مقدماتی این اشخاص کدام است؟ و این نوآوری ها تا چه اندازه با اسناد بین المللی مربوطه همگام است؟ به نظر می رسد مواردی همچون تشکیل دادسرای ویژه نوجوانان، حضور الزامی مشاور در دادگاه اطفال و نوجوانان، منع ضابطان دادگستری از تحقیق مقدماتی نسبت به اطفال ونوجوانان، تشکیل پلیس ویژه اطفال و نوجوانان، تشکیل پرونده شخصیت در جرایم مهم این اشخاص و نوع تأمین کیفری متناسب با آن ها از مهم ترین تغییرات و اصلاحات قانون جدید باشد. از طرفی در قانون مجازات اسلامی سال ۱۳۹۲ نیز که بخشی از آن متضمن بحث در جرایم جنسی علیه کودکان آمده است با وجود تغییراتی چند باز هم آن طور که انتظار می‌رود حمایت جامع از کودکان صورت گرفته است وهمچنین ابهاماتی باقی مانده است.»

یک عمر، یک راه، یک عشق؛ خسرو سینایی
همایون امامی
ویژگی های حزب الله در قرآن
علی جعفری
روزشمار انقلاب اسلامی؛ جلد ۱۳
میرزاباقر علیان‌نژاد
مغز کاغذی
مهرداد اسمعیل‌پور
راز قدرت، ثروت، شخصیت و شهرت
سجاد کارخانه
حذف کربن دی اکسید با نگرش جذبی و غشایی
حسین مولوی
زمامداری توحش
مکس بلومنتال
سیستم های مدیریت هزینه
سیدمهدی سید مطهری
ترس جان (پوست)
کورتزیو مالاپارته
افزایش میزان وفاداری مشتری
انتشارات هاروارد بیزینس ری‌ویو
بررسی اثرات حرارتی و تابشی بروی بازده سلولهای خورشیدی
وحید عبدشاهی
من به توایسم معتقدم
علیرضا نصیری خانقاه
سایه‌ی پنهان
خسرو پوینده
طراحی و شبیه سازی روشنایی مکان های باز و بسته با DIALUX
حجت اله حسینی
اصول و مبانی تربیت بدنی
فاطمه امرایی
مجموعه کتابای جی بی؛ قرابت معنایی سطر به سطر کنکوری (دهم، یازدهم، دوازدهم)
سعید بهابادی
روستای هدف گردشگری زول
نجیب الله رجبی
السنبلة الخضراء
فریال خلف
پرستار مهربان
فاطمه برومندی سرابی
روزهای بی‌تقویم
میرعمادالدین فیاضی
راهنمای تنظیم دادخواست های حقوقی
محمد قاسمی ده‌چشمه
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرانقانون مدنیمساله حجاب در جمهوری اسلامی ایران
علی غلامی
قانون کار جمهوری اسلامی ایرانمنشور حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایرانIran Constitutionقانون حمایت از کودکان و نوجوانانحقوق اساسی ۲؛ ویراست دوم
حسن خسروی
نویز
دنیل کانمن
قانون جامع حمایت از حقوق معلولاننمونه دادخواست‌ها و لوایح
رضا خانی گیاشی
قانون اوقافنکات آزمونی قـانون یار مدنی
محمدرضا مرادی
درس‌هایی از حقوق مدنی (شرح ماده ۱۱)
محمدحسن حیدری
قانون آیین دادرسی کیفری بصورت نموداری و تطبیقی
مرضیه جمال زاده خیرابادی
تست‌های طبقه‌بندی شده مدنی با پاسخ کاملاً تشریحی
محمد شهبازی
حقوق مدنی ۱ (نسل سوم)
مریم صفرپور
قانون آیین دادرسی مدنی
شهلا رضایی
مختصر حقوق اساسی
محسن ملک افضلی اردکانی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۱۶۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان