دانلود و خرید کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق محدثه فرهمندپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق اثر محدثه فرهمندپور

کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق

معرفی کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق

کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق نوشتهٔ محدثه فرهمندپور این فرصت را به شما می دهد تا با بررسی نکات و روش‌های موفق والدین ژاپنی در تربیت فرزندان خود تغییرات مثبتی در شیوهٔ فرزندپروری خود ایجاد کنید و فرزندی شاد و سالم تربیت کنید. این کتاب در انتشارات اودیسه منتشر شده است. 

درباره کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق

همه والدین در سراسر جهان می‌خواهند فرزندی شاد، سالم و باهوش داشته باشند. اگر بخواهیم از بین روش‌های مختلف فرزندپروری در دنیا یکی را انتخاب کنیم، بدون شک آن شیوه فرزندپروری ژاپنی است.

مطمئناً با دیدن هوش و نبوغ کودکان ژاپنی شگفت‌زده خواهید شد. آن‌ها از کودکی مستقل و بسیار منظم هستند و به حرف والدین خود گوش می‌دهند. به‌ندرت دیده می‌شود که کودک ژاپنی درملأعام جیغ یا گریه کند. آن‌ها از سنین پایین به‌شدت تابع قوانین و مقرراتی هستند که خانواده برای آن‌ها تعیین می‌کند.

به نظر شما راز والدین ژاپنی در تربیت فرزندان بااستعداد چیست؟ چه روشی آنها را از همه مردم جهان متمایز کرده است؟ برای یافتن پاسخ این سؤالات کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق را بخوانید. نویسنده در قسمت اول به بررسی شیوهٔ تربیت فرزندان ژاپنی می‌پردازد و در قسمت بعدی به اشتباهات رایج در تربیت فرزندان و شیوه‌های فرزندپروری می‌پردازد.

هدف کلی نویسنده از نگارش این کتاب آگاهی دادن به والدین از شیوه‌های مختلف تربیت فرزندان است تا بتوانند باتوجه‌به ارزش‌ها و معیارهای خود روش واحدی را انتخاب کنند و فرزندان خود را یک‌دست و هماهنگ تربیت کنند.

در این کتاب مهم‌ترین و ضروری‌ترین مطالب به‌صورت بسیار مفید و مختصر بیان شده است تا والدین عزیز بتوانند در کمترین زمان ممکن این اثر را مطالعه کنند. امید است با ایجاد تغییرات کوچک در رفتار و افزایش آگاهی، تحولات بزرگی در زمینه آسایش، رفاه و شادی فرزندان کشورمان ایجاد کنیم.

خواندن کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

والدینی که می‌خواهند فرزندانی سالم و خلاق داشته باشند، حتما باید کتاب والدین ژاپنی را در تربیت فرزندان خلاق مطالعه کنند.

بخشی از کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق

«به دلیل زندگی در عصر اطلاعات و ارتباطات، ما در معرض سیل عظیمی از اطلاعات هستیم و برای انجام ساده ترین کارها مانند خرید یک دستگاه جدید، زمان زیادی را صرف درخواست و تحقیق می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیریم. اکنون نکته قابل تامل این است که ما خیلی ساده تر و اغلب بدون آگاهی و اطلاعات لازم در مورد مسائل مهم و حساس تر مانند بچه دار شدن و فرزندپروری عمل می‌کنیم.

امروزه شاهد هستیم که بسیاری از زوج ها بدون برنامه ریزی و آمادگی صاحب فرزند می‌شوند و تنها پس از تولد نوزاد به دنبال راه حلی برای مشکلات خود می‌گردند. از سوی دیگر برخی افراد پا را فراتر گذاشته و با همان روش آزمون و خطا به تربیت فرزندان خود ادامه می‌دهند و هیچ تلاشی برای رفع عیوب رفتاری خود نمی‌کنند. حتما تا به حال با والدینی برخورد کرده اید که به اشتباهات و خطاهای خود می‌گویند: چه اشکالی دارد؟ قدیم ها همینطور بزرگ شدیم و الان مشکلی نداریم.

رایج بودن یک روش یا سن استفاده از یک روش به هیچ وجه به معنای صحیح و کامل بودن روش نیست. همانطور که نحوه پوشش، مهارت های اجتماعی و بسیاری از عوامل زندگی در طول زمان دستخوش تغییر می‌شود، روش های فرزندپروری نیز باید متناسب با زمان تنظیم شود.

فرض کنید یک زمین بزرگ دارید. زمین را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم و به دو کشاورز می‌دهیم تا در آن کشاورزی کنند. هر دو کشاورز ادعا می‌کنند که می‌توانند محصول خوبی را به روش خود به شما ارائه دهند. کشاورز ابتدا بذرها را می‌کارد و بدون هیچ مراقبتی زمین را به حال خود رها می‌کند. کشاورز دیگری ابتدا علف های هرز را می‌کشد، زمین را شخم می‌زند، بذرها را می‌کارد، مرتب آبیاری می‌کند و سموم دفع آفات را مصرف می‌کند. پس از مدتی، زمین‌ها سبز می‌شوند. کشاورزان محصول را برداشت می‌کنند. درصدی از محصولات کشاورز اول سالم است و مقدار زیادی از بذرها قادر به رشد نبودند و از بین رفتند. در تربیت فرزندان دقیقاً با چنین شرایطی روبرو هستید. شما دو راه پیش رو دارید یا باید از همان ابتدا با یک سری سختی ها روبرو شوید و بچه را درست تربیت کنید که در این صورت بعد از هفت یا هشت سالگی فرزند در مسیر درست قرار می‌گیرد و شما فقط در صورت لزوم از او مراقبت خواهید کرد و او را راهنمایی می‌کنید یا این که راه آسان تر را انتخاب می‌کنید و کودک را به حال خود رها می‌کنید.»

نظرات کاربران

کاربر ۲۰۰۳۱۷۱
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

محتوای کتاب خیلی عالی تونسته فرزندپروری سالم رو توضیح بده. پر از نکات خوب و درست

کاربر 7434566
۱۴۰۲/۰۸/۰۵

خوب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
ژاپنی‌ها از ابتدا به کودکان خود می‌آموزند که به جای این که بگویند:« من نمیدانم» و « من نمی‌توانم »، بگویند: « من هنوز نمی‌دانم »، « من هنوز نمی‌توانم »
nedidas
نیمکره راست مغز غالبا با فعالیت‌های هنری نظیر موسیقی، نقاشی و عواطف و احساسات و نیمکره چپ اغلب با ریاضی و منطق مرتبط است. سنین قبل از سه سالگی بهترین فرصتی است که می‌توانیم قوای نیمکره راست را به حداکثر برسانیم. البته هدف متعادل کردن هر دو نیمکره است ولی برای رسیدن به این هدف، نیمکره راست باید تقویت شود.
کاربر ۶۷۱۸۶۷۳
پس تا حد ممکن اجازه دهید که کودکتان راحت باشد و با کشف کردن اطرافش رشد کند. دقت داشته باشید که شور و اشتیاق کودک برای کشف ناشناخته‌ها را، کور نکنید. در طول روز برنامه‌ریزی داشته باشید ولی کودک را آزاد بگذارید تا به روش خودش پیش برود و فقط در مواقع لازم او را هدایت کنید.
کاربر ۶۷۱۸۶۷۳
به کودکان آموزش داده می‌شود که با تمام افراد بزرگ‌تر با احترام برخورد کنند و در مقابل بزرگسالان نیز به خاطر اعتمادی که از سوی کودکان نسبت به آ‌ن‌ها وجود دارد، به آن‌ها کمک می‌کنند. این احترام دوطرفه باعث می‌شود تمام افراد جامعه مانند یک خانواده بزرگ در کنار هم زندگی کنند.
کاربر ۶۷۱۸۶۷۳
هسته فرهنگ ژاپنی بر اساس همدلی است و این که چطور عمل یک فرد، دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این همدلی و هماهنگی در فرزند‌پروری والدین هم دیده می‌شود. والدین غربی از دستورات لفظی و تنبیه برای تربیت کودک خود استفاده می‌کنند و تمرکز، بیشتر روی فرد و نیازهای فردی است. همچنین به کودک آموزش داده می‌شود به نیازهای فردی خود پاسخ دهد. در حالی که ژاپنی‌ها به کودکان می‌آموزند که رفتار آن‌ها روی دیگران و حتی روی اشیا هم تاثیر می‌گذارد و کودکان قبل از هر عملی، به نتیجه آن روی افراد و اشیا فکر می‌کنند.
کاربر ۶۷۱۸۶۷۳
هسته فرهنگ ژاپنی بر اساس همدلی است و این که چطور عمل یک فرد، دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این همدلی و هماهنگی در فرزند‌پروری والدین هم دیده می‌شود. والدین غربی از دستورات لفظی و تنبیه برای تربیت کودک خود استفاده می‌کنند و تمرکز، بیشتر روی فرد و نیازهای فردی است. همچنین به کودک آموزش داده می‌شود به نیازهای فردی خود پاسخ دهد. در حالی که ژاپنی‌ها به کودکان می‌آموزند که رفتار آن‌ها روی دیگران و حتی روی اشیا هم تاثیر می‌گذارد و کودکان قبل از هر عملی، به نتیجه آن روی افراد و اشیا فکر می‌کنند.
کاربر ۶۷۱۸۶۷۳
مادران ژاپنی نیازهای کودکان خود را پیش‌بینی می‌کنند و قبل از این که کودک شروع به گریه و نق زدن کند با پاسخ دادن به نیازهای کودک جلوی هر گونه نارضایتی کودک را می‌گیرند.
کاربر ۶۷۱۸۶۷۳
در مدارس تا کلاس چهارم امتحانی وجود ندارد. هدف از سه سال اولیه تحصیل، قضاوت درباره دانش کودکان نیست. بلکه برای آموزش ادب و رشد شخصیت آن‌هاست. به کودکان آموزش داده می‌شود که با هم با احترام برخورد کنند و با طبیعت و حیوانات مهربان باشند.
elham mohammadpoor
نظم یک فعالیت ذهنی نیست بلکه یک عادت است و مانند تمام موارد دیگر، ذهن ابتدا در مقابل تغییرات مقاومت می‌کند ولی بعد از مدتی تمرین، دیگر شما برای منظم بودن تلاشی نمی‌کنید. چون خود به خود تبدیل به عادت روزانه شما می‌شود. نظم باعث آزادی ذهن می‌شود و یک ذهن آزاد قادر خواهد بود روی کارهای مهم‌تری تمرکز کند.
elham mohammadpoor

حجم

۱۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۱۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان