دانلود و خرید کتاب الگوی راهبردی جهاد اقتصادی حمید محمد میرزائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب الگوی راهبردی جهاد اقتصادی

کتاب الگوی راهبردی جهاد اقتصادی نوشته حمید محمد میرزائی و اله مراد سیف از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه دفاع ملی است.

اين دانشگاه و پژوهشگاه از مراکز علمی کلیدی و حساس در عرصه مسائل راهبردی اسـت که از بدو تشکیل و راه‌اندازی آن، پـس از پیروزی انقلاب اسلامی، در صحنهٔ آموزش مسائل دفاعی- امنیتی و متناسب بـا اهـداف جمهوری اسلامی در سطوح مديران عالی کشوری و لشکری پیش‌قدم بوده است. این پژوهشگاه وظیفهٔ اصلی خـود را آموزش فرماندهان و مديران عالی‌رتبه کشور قرار داده است.

در همین راستا بیشتر کتاب‌های منتشر شده در مرکز انتشارات راهبردی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی در سه حوزهٔ مدیریت راهبردی، دفاع ملی و امنیت ملی‌اند و نگاهی پژوهشی و عمقی به مسائل کشوری، منطقه‌ای و جهانی دارند.

کتاب الگوی راهبردی جهاد اقتصادی نیز یکی از کتاب‌های این انتشارات است که می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار پژوهشگران و متخصصان حوزهٔ مسائل راهبردی قرار دهد.

درباره کتاب الگوی راهبردی جهاد اقتصادی

هدف از تدوین این کتاب، ارائه الگوی راهبردی در جهاد اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است که در قالب محورهای ۹ گانه ابعاد مدیریت راهبردی، شامل ابعاد جهت‌ساز؛ یعنی دکترین، اهداف و سیاست‌گذاری و ابعاد عملیاتی و اجرایی یعنی؛ برنامه‌ریزی، هدایت، هماهنگی، سازماندهی، پیاده‌سازی و اجرا و نظارت و ارزیابی است که از منابع موثق و معتبری مانند قانون اساسی، نظریات ولایت‌فقیه و تجارب اجرایی و مدیریتی داخلی و نیز آخرین رویکردها و تجارب موفق بشری در خارج، ارائه شده است. پس از ذکر تاریخچه، مفهوم‌شناسی و نظریات جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، رویکردها و محورهای قانون اساسی، مجموعه مذاکرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس کدگذاری باز، محوری و انتخابی منجر به تدوین مؤلفه‌ها و ابعاد گردید، همچنین تجارب موفق نهادهای جهادی منتخب با انجام مصاحبه عمیق با مدیران منتخب این نهادها تدوین شد. این کتاب برگرفته از پژوهشی از نوع توسعه‌ای و کاربردی است و در آن از روش‌های تحلیل گفتمان، تحلیل محتوی، تحلیل تفسیری، خبرگی و اسنادی و داده‌بنیاد و الگوسازی ساختاری تفسیری استفاده شده است. رویکرد پژوهش مذکور آمیخته (کمی و کیفی) و از منظر هدف اکتشافی است. در نتایج به‌دست‌آمده این کتاب، اهم ابعاد، مؤلفه‌ها و زیرمؤلفه‌ها در الگوی راهبردی در جهاد اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی به شرح زیر دسته‌بندی شده است؛ عدالت اقتصادی و اجتماعی، مشارکت مردم در اقتصاد، برنامه‌ریزی، بهره‌وری و پیشرفت اقتصادی، توسعه اقتصادی دانش‌بنیان، اقتصاد مقاوم مبتنی بار ارزش کار و تولید، ترویج اخلاق و ارزش‌های اسلامی در اقتصاد، مدیریت و مقاومت جهادی در برابر تهدیدات اقتصادی، آینده‌نگری در اتخاذ راهبردهای اقتصادی، وحدت داخلی در برابر تهدیدات خارجی، حفظ استقلال و مدیریت بهینه ظرفیت‌های ملی، حمایت از تولیدات ملی.

در خاتمه الگوی راهبردی در قالب الگوی پارادایمی و نیاز بار اساس الگوی ساختاری تفسیری، ارائه شده است.

خواندن کتاب الگوی راهبردی جهاد اقتصادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمامی پژوهشگران، متخصصان و علاقه‌مندان حوزهٔ مسائل راهبردی و امنیت ملی و دفاع ملی

آموزش درباره آینده
پیتر سی بیشاب
چنگال گرگ نما
تامی دونباواند
هنگ کنگ
نیکو زهادی
قیچی استعمار
حسن بابایی
بحوث فی القواعد الفقهیه
ماجد کاظمی (دباغ)
روان‌­شناختی اطلاعات
جی ریچارد
بهشت
عبدالرزاق گورنا
بدرقه یک مسافر
منوچهر کدیور
مجموعه آثار نخستین جشنواره ملی کاریکلماتور کتاب، مطالعه و خواندن دانشگاه سمنان
عصمت اسماعیلی
در را باز کنید!
منوچهر اکبرلو
اقتصاد و مدیریت رسانه ها
ساتیا پراکاش الاوارتی
امام، مردم، اقتصاد: مستندات بیانات امام خمینی(ره) و برداشت‌های مبتنی بر آن‌ها در راستای تبیین الگو و معیارهای اقتصاد مردم‌محور (جلد دوم)
مجتبی حسنی
رهیافتی بر اسباب سقوط مجازات
اسما لطفی
درخت شکلات
کلر ژوبرت
سفر به سرزمین های جویندگان طلا آنگلوساکسون ها و طولانی ترین مسیر ریلی جهان
مسعوده فائزی
پل چوبی معلق
وحید جدیدی
فضائل و مناقب اهل بیت (ع) در رهبری جامعه از دیدگاه قرآن
عباس صالحی زارعی
اسب کربلا
دیوید پینالت
نظریه‌های امنیت ملی
بهرام بیات
Quarterone
مرضیه محبی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان