دانلود و خرید کتاب مروری بر تعهد و اثربخشی در سازمان های ورزشی جواد نصیری مستان آباد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مروری بر تعهد و اثربخشی در سازمان های ورزشی اثر جواد نصیری مستان آباد

کتاب مروری بر تعهد و اثربخشی در سازمان های ورزشی

معرفی کتاب مروری بر تعهد و اثربخشی در سازمان های ورزشی

کتاب مروری بر تعهد و اثربخشی در سازمان های ورزشی نوشتهٔ جواد نصیری مستان‌آباد است که سیدحسین نجفی ویراستاری آن را بر عهده داشته است. انتشارات پشتیبان این اثر را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد تعهد سازمانی است.

دربارهٔ کتاب مروری بر تعهد و اثربخشی در سازمان های ورزشی

یکی از مسائل مرتبط با انگیزهٔ شغلی، تعهد سازمانی است که در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی موردتوجه سازمان‌ها و به‌خصوص مدیران ارشد قرار گرفت، اما باید به این نکته توجه کرد که تعهد سازمانی چیست؟ تعهد سازمانی عبارت است از حالتی که فرد آرزو می‌کند در عضویت سازمان باقی بماند و نگرش‌های مثبت یا منفی افراد نسبت به کل سازمانی است که در آن مشغول به کار هستند. تعهد سازمانی مفهومی چندوجهی است که توجه به آن باعث نتایج مثبت متعددی مثل کاهش غیبت، جابه‌جایی و... می‌شود.

در ادبیات تعهد سازمانی ۲ رویکرد برای تعریف سازمانی وجود دارند: 

۱. تعهد به‌عنوان هدف کارمندان برای کار مداوم در سازمان است. 

۲. دل‌بستگی میان افراد و سازمان‌ها و انعکاسی از میزان درگیری روانی کارکنان در سازمان

تعهد سازمانی شامل ۳ عامل است:

۱- هدف‌ها و ارزش‌های سازمانی

۲- تمایل به تلاش بیشتر در راه سازمان 

٣- تمایل شدید به ادامهٔ عضویت در سازمان

تفکر تعهد سازمانی یکی از مباحث اصلی در نوشته‌های حوزهٔ مدیریت است. این تفکر یکی از ارزش‌های مهم و پایه است که سازمان‌دهی بر آن بنا نهاده شده است. کارکنان بر اساس معیار میزان تعهدشان ارزشیابی می‌شوند و اغلب مدیران معتقدند که این تعهد برای اثربخشی سازمانی ضروری است و نمی‌توان از آن اجتناب کرد یا آن را نادیده گرفت. کتاب مروری بر تعهد و اثربخشی در سازمان های ورزشی به همین موضوع پرداخته است.

خواندن کتاب مروری بر تعهد و اثربخشی در سازمان های ورزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به مدیران و گروه‌های منابع انسانی سازمان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب مروری بر تعهد و اثربخشی در سازمان های ورزشی

«ضرورت توجه به تعهد سازمانی

در مورد اهمیت تعهد سازمانی دو دیدگاه رایج است که عبارت اند از:

تعهد سازمانی در دنیای امروز چیز بی ربطی است:

بعضی از نویسندگان جدید معتقدند که تعهد سازمانی موضوع بی ربطی است و نیازی به تحقیق و بررسی ندارد. باروچا یکی از این افراد است. به اعتقاد باروچ با توجه به روندهای اخیر در مورد کوچک سازی سازمان ها مثل فرایند مهندسی مجدد، ماهیت روابط کار در سه دهه اخیر به نحو چشمگیری تغییر کرده است؛ به طوری که تعهد کارمند به سازمان موضوع بی ربطی شده است. او می گوید که اهمیت تعهد سازمانی به عنوان یک مفهوم عمده در مدیریت و رفتار سازمانی در حال کاهش است و این روند همچنان ادامه دارد. به طور کلی نمی توان به منطق باروچ ایراد گرفت. تحقیقات نشان می دهند که حمایت سازمانی از کارمند با تعهد کارمند به سازمان به وضوح مرتبط است. همچنین شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه بسیاری از سازمان ها کارکنانشان را باز خرید می کنند تا هزینه ها را کاهش دهند و از این طریق توانایی رقابت در بازارهای جهانی را به طور فزاینده ای افزایش دهند. امشوف

تخمین می زند که بالغ بر ۹۰ درصد شرکت های بزرگ، کوچک شده اند. درباره تغییرات در محیط های کاری در روزنامه نیویورک تایمز تخمین زده شده است که ۴۳ میلیون شغل در آمریکا بین سال های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۵ میلادی از بین رفته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

حجم

۸۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان