دانلود و خرید کتاب تغذیه در بیماری های مزمن آنیتا بهفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تغذیه در بیماری های مزمن اثر آنیتا بهفر

کتاب تغذیه در بیماری های مزمن

معرفی کتاب تغذیه در بیماری های مزمن

کتاب تغذیه در بیماری های مزمن نوشتهٔ آنیتا بهفر است. موسسه آموزشی تالیفی ارشدان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ تغذیه به‌عنوان رکنی اساسی در سلامتی انسان است.

درباره کتاب تغذیه در بیماری های مزمن

کتاب تغذیه در بیماری های مزمن می‌گوید که یک رژیم غذایی خوب باید تمام نیازهای بدن به مواد مغذی شامل پروتئین، چربی، موادقندی و نشاسته‌ای، ویتامین‌ها و املاح را تأمین و از بروز کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه پیشگیری کند. سبزیجات و میوه‌ها، غلات، حبوبات، مغزها و دانه‌ها، گوشت و مرغ و ماهی، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن‌های گیاهی مواد غذایی اصلی در رژیم روزانهٔ افراد هستند. استفاده متناسب و کافی از این مواد، افزون‌بر تأمین نیازهای بدن، به سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

تغذیه نقش مهمی در بروز و درمان بسیاری از بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های مزمن دارد. بیماری مزمن به بیماری‌ای گفته می‌شود که به‌مدت طولانی فرد را درگیر کرده و ممکن است تا آخر عمر ادامه یابد. بعضی از بیماری‌های مزمن حالت تکرارشونده داشته و دارای دوره‌های عود و بهبودی متناوب هستند؛ از جمله بیماری‌های مزمن شایع می‌توان دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی، نارسایی کبد و کلیه، بیماری‌های التهابی روده و آسم را نام برد. بیشتر بیماری‌های مزمن نیازمند درمان طولانی‌مدت بوده، گاه درمان قطعی برای آنها وجود ندارد و تنها از درمان نگهدارنده برای کاهش علائم و ناراحتی بیمار استفاده می‌شود. یک رژیم غذایی مناسب در بسیاری از موارد می‌تواند به درمان بیماری و کنترل آن کمک کند و در بعضی از بیماری‌ها با یک رژیم غذایی خوب می‌توان بیماری را درمان کرد. گاه محدودکردن یکی از مواد غذایی و جایگزینی آن با سایر مواد به درمان کمک قابل‌توجهی می‌کند و گاه نیز استفادهٔ بیشتر از یک یا چند نوع ماده غذایی برای درمان یک بیماری توصیه می‌شود.

خواندن کتاب تغذیه در بیماری های مزمن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ تغذیه و ارتباط آن با بیماری‌های مزمن پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب تغذیه در بیماری های مزمن

«رژیم غذایی تاثیر زیادی در بروز و پیشرفت و نیز کنترل این بیماری‌ها دارد. مصرف غذاهای چرب و شور به مدت طولانی باعث افزایش وزن و چاقی و بالارفتن چربی و فشار خون می‌شود که در نتیجه بار وارده به قلب زیاد شده و گرفتگی عروق و بیماری قلبی بروز می‌کند. با داشتن یک تغذیه سالم می‌توان از ایجاد و پیشرفت بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد. و یا در مثالی دیگر، دیابت یا مرض قند نوعی اختلال سوخت و ساز در بدن است که با افزایش قندخون مشخص می‌شود. در این بیماری میزان هورمون انسولین در بدن کاهش می‌یابد. انسولین هورمونی است که باعث ورود قند خون (گلوکز) به درون سلول‌ها و در نتیجه مصرف آن توسط سلول‌های بدن می‌شود. در بیماران دیابتی به دلیل کمبود انسولین یا مقاومت به آن، توانایی بدن در استفاده از گلوکز کاهش یافته و در نتیجه قند خون بالا می‌رود. افزایش قند خون در دراز مدت باعث آسیب عروق و رگ‌های ریز در بدن شده و منجر به صدمه بافت‌های مختلف از جمله کلیه، چشم، اعصاب و قلب می‌شود. خوردن مواد غذایی مختلف بر روی قند خون تاثیر می‌گذارد و بنابراین داشتن یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به تنظیم قند خون و کنترل بیماری دیابت کمک کند.»

نظرات کاربران

Alireza Macky
۱۴۰۲/۰۲/۲۷

این کتاب را به همه توصیه میکنم. زندگی شهری و جایگزین شدن فست فود ها به جای تغذیه سالم ما را با سرعت سرسام آور به سمت بیماریهای قابل کنترل سوق می‌دهد. مطالعه این کتاب بخش عمده ای از این معضلات را

- بیشتر
دانیال
۱۴۰۱/۰۶/۰۷

توصیه می‌کنم. کتابی مفید و کاربردی است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۰۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۹۰۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان