دانلود و خرید کتاب اصول و مفاهیم رمزنگاری تورج استواری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و مفاهیم رمزنگاری اثر تورج استواری

کتاب اصول و مفاهیم رمزنگاری

انتشارات:نشر بید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اصول و مفاهیم رمزنگاری

کتاب اصول و مفاهیم رمزنگاری نوشتهٔ تورج استواری است. این کتاب در زمینه رمزنگاری، تکنیک‌های رمزنگاری، تاریخچه رمزنگاری و ضرورت آن در عصر ارتباطات فراگیر و دنیای اطلاعات امروز در نشر بید منتشر شده است. 

درباره کتاب اصول و مفاهیم رمزنگاری

امروزه ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم و نیاز داریم که اطلاعات درباره هر جنبه از زندگی‌مان را نگه داریم. به‌عبارت‌دیگر اطلاعات یک دارایی است که همانند هر دارایی دیگر ارزشی دارد. اطلاعات به‌عنوان یک دارایی، باید از حملات ایمن باشد.

برای ایمن‌شدنْ اطلاعات باید از دسترسی غیرمجاز پنهان شود (محرمانگی) و در برابر تغییر غیرمجاز محافظت شود (تمامیت) و زمان نیاز در دسترس یک موجودیت مجاز باشد (دسترس‌پذیری).

تا چند دهه قبل، اطلاعاتی که توسط یک سازمان جمع‌آوری می‌شد، بر روی فایل‌های فیزیکی ذخیره می‌شدند. محرمانگی فایل‌ها، با محدودکردن دسترسی به تعداد کمی از افراد مجاز و معتمد در سازمان، حاصل می‌شد. به همین روش، تنها تعداد کمی از افراد مجاز، اجازه داشتند تا محتویات فایل‌ها را تغییر دهند. با تعیینِ حداقل یک نفر که همیشه به فایل‌ها دسترسی دارد، دسترس‌پذیری حاصل می‌شود.

با ظهور کامپیوترها، ذخیره‌سازی اطلاعات، الکترونیکی شد. به‌جای اینکه اطلاعات بر روی رسانه‌های فیزیکی ذخیره شوند، در کامپیوترها ذخیره شدند. بااین‌حال، آن ۳ نیازمندی امنیتی، تغییر نکرد. فایل‌هایی که در کامپیوترهای ذخیره می‌شوند، نیازمند محرمانگی، تمامیت و دسترس‌پذیری هستند. البته پیاده‌سازی این نیازمندی‌ها، متفاوت و چالش‌برانگیزتر است.

در طول ۲ دههٔ گذشته، شبکه‌های کامپیوتری انقلابی در استفاده از اطلاعات بر پا کردند. اطلاعات اکنون توزیع شده هستند. افراد مجاز می‌توانند، از راه دور، اطلاعات را از طریق شبکه‌های کامپیوتری ارسال و بازیابی کنند. اگرچه ۳ نیازمندیِ فوق‌الذکر - محرمانگی، تمامیت و دسترس‌پذیری - تغییر نکرده‌اند، اما اکنون برخی ابعاد تازه دارند. زمان ذخیره اطلاعات در یک کامپیوتر، نه‌تنها باید محرمانه باشد بلکه باید راهی وجود داشته باشد تا زمان انتقال از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر، محرمانگی‌اش حفظ شود.

در این کتاب نویسنده بر این اصل مهم در دنیای اطلاعات انگشت گذاشته و شما را با این دنیای پیچیده آشنا می‌کند. نویسنده در این کتاب که حاصل ۳ سال تحقیق مداوم در زمینه رمزنگاری است به مبحث رمزنگاری و امنیت شبکه پرداخته سعی دارد تا با بیانی ساده و موجز مطالب کوتاه اما مفید را برای علاقه‌مندان این حوزه خصوصاً برای دانشجویان رشته کامپیوتر بازگو کند.

بخشی از مباحثی که در این کتاب مطرح می‌شود عبارت‌اند از: اهداف امنیتی، حملات، سرویس‌ها و مکانیزم، رمزنگاری، استگانوگرافی، تاریخچه رمز، استاندارد رمزگذاری داده‌ها، ساختار DES، جای‌گشت‌های اولیه و نهایی، جعبه P گسترش، جعبه‌های S، رمز و رمز معکوس، تولید کلید، جای‌گشت فشرده‌سازی، تحلیل DES، نقاط ضعف DES، تحلیل رمز تفاضلی، تحلیل رمز خطی، شیوه‌ها و تکنیک‌ها و فرمول‌های رمزگذاری و... .

خواندن کتاب اصول و مفاهیم رمزنگاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه امنیت اطلاعات پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

Parinaz
۱۴۰۱/۰۸/۰۱

اول از همه اینکه این کتاب به درد مطالعه ی آزاد و تفریحی نمیخوره و نیاز به دقت و تجزیه و تحلیل داره،،، بیشتر برای کسایی که به جاسوسی و ضد اطلاعات علاقه مندن مناسبه و به درد کسایی که

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان