دانلود و خرید کتاب کودک بیش فعال شهلا شیرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کودک بیش فعال اثر شهلا شیرانی

کتاب کودک بیش فعال

معرفی کتاب کودک بیش فعال

کتاب کودک بیش فعال نوشتهٔ شهلا شیرانی است. انتشارات مانیان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. اگر دنبال درک بهتری از بیش‌فعالی و راه‌های کنترل آن هستید، مطالعهٔ این کتاب پیشنهاد می‌شود.

درباره کتاب کودک بیش فعال

کتاب کودک بیش فعال دربارهٔ این‌گونه از کودکان است. کودکان بیش‌فعال معمولاً بسیار باهوش و بااستعداد هستند ولی با این وجود در زندگی تحصیلی و شغلی موفق نمی‌شوند زیرا نمی‌توانند بر چیزی تمرکز کنند و انرژی و استعدادهای خود را در جهتی درست به کار گیرند. خوشبختانه این مسئله قابل‌کنترل است. اگر والدین بدانند که چگونه با کودک بیش‌فعال خود برخورد و زندگی کنند، می‌توانند انرژی و استعدادهای او را به مسیر درست هدایت کرده و زمینهٔ موفقیت‌های او در آینده را فراهم کنند.

بسیاری از اختلالات درون کودکی تحت‌عنوان اختلالات برون‌سازی یا درونی‌سازی طبقه‌بندی می‌شوند. کودکان مبتلا به اختلالات برونی‌سازی به نظر غیرقابل‌کنترل می‌رسند. آن‌ها دعوا می‌کنند، تندمزاج هستند، نافرمانی می‌کنند و رفتارهای مخرب نشان می‌دهند. کودکان مبتلا به اختلالات درونی‌سازی بسیار کنترل‌شده به نظر می‌رسند. آن‌ها بسیار نگران، مضطرب و یا افسرده هستند و خجالتی و تا اندازه‌ای گوشه‌گیر به نظر می‌رسند. کودکان مبتلا به اختلالات برونی‌سازی به‌دلیل رفتارهای مخربی که نشان می‌دهند، مایهٔ نگرانی والدین، معلمان و مختصصان بالینی هستند. آن‌ها کم توجه‌اند، فعالیت بیش از حد نشان می‌دهند، رفتار پرخاشگرانه دارند، قانون‌شکنند و صدمات قابل‌ملاحظه‌ای به دیگران و اموال آن‌ها می‌زنند. متأسفانه تمیز قائل‌شدن میان این عوارض دشوار است و در نتیجه متخصصان بالینی ممکن است درمورد تشخیص مناسب برای مجموعه‌ای مشخص از نشانه‌ها اتفاق‌نظر داشته باشند. این توضیحات در مقدمهٔ کتاب کودک بیش فعال نوشتهٔ شهلا شیرانی آورده شده است.

خواندن کتاب کودک بیش فعال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که همراه با کودک بیش‌فعال زندگی می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب کودک بیش فعال

«پیامد‌های فوری، خاص و ثابت باشند، طوری که اطلاعات روشن و تفصیلی در باره‌ی انتظارات رفتاری برای کودک ایجاد کند

- تأکید قوی بر پا داشتن تا تنبیه

- استانداردها و اهداف رفتاری طوری باشند که امکان موفقیت به کودک را بدهند در ضمن طوری هستند که رشد در کفایت و صلاحیت را تحریک کنند.

- والدین از نشانه‌های بیرونی برای حمایت از رفتار مثبت استفاده کنند.

- والدین آرام و قاطع هستند وزمانی که کودک را ادب می‌کنند احساس عمل نمی‌کنند.

- مادر پیامدهایی را ارائه می‌دهد که گفته تحویل می‌دهد.

مبادلات مثبت بین والدین و کودک افزایشی است.

یکی از تکنیک‌های که در آموزش رفتاری والدین وجود دارد. فرصت زمانی است و یکی دیگر زمان خاص است.

زمان خاص شیوه‌ای برای افزایش دادن ارزش تقویتی توجه والدین و بهبود رابطه‌ی مادر وفرزندی است. زمان ویژه شامل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه هر روز است که والد بدون هیچ هزینه و در خواستی به کودک توجه کرده و از فعالیتش حمایت می‌کند. فعالیت توسط کودک انتخاب شده. نقش مادر مشاهده و توضیح دادن بازی کودک با شرح آن به طورمفصل و با صدای بلند است. هیچ نوع راهنمایی، نصیحت و انتقادی نباید وجود داشته باشد. این عمل برای اکثر والدین سخت است چون عادت به مداخله درفعالیت‌های کودک دارند. اینجا مادر باید کار مهمی انجام دهد وآن برقرار کردن توجه مثبت به کودک با بیان کردن آگاهی لحظه به لحظه از فعالیتش است. مثل یک مفسر ورزشی رفتار می‌کند مثلاً: شما آماده می‌شوید که یک مانع بسازید. شما مانع سبز را بالای قرمز قرار می‌دهید. حالا یک ستون می‌سازید و غیره.. مادر فواصل زمانی معین فعالیت کودک را تحسین می‌کند مثلاً: چه برج بلندی ساختی! من از اینکه آرام بازی می‌کنی لذت می‌برم. اگر کودک منفی رفتار می‌کند مادر رد شود یا رفتار را نادیده بگیرد. اگر بدرفتاری ادامه پیدا کرد مادر می‌گوید زمان خاص تمام شده و دیگر نمی‌تواند به بازی ادامه بدهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان