دانلود و خرید کتاب پیشرو دانایان عبدالله صلواتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیشرو دانایان اثر عبدالله صلواتی

کتاب پیشرو دانایان

معرفی کتاب پیشرو دانایان

کتاب پیشرو دانایان نوشتهٔ عبدالله صلواتی است. انتشارات همشهری این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، مروری بر زندگی و آثار شیخ طوسی است.

درباره کتاب پیشرو دانایان

کتاب پیشرو دانایان از زندگی‌نامهٔ شیخ طوسی آغاز می‌کند و پس از اشاره به اساتید و شاگردان او، به تشریح آثار این شخصیت ایرانی پرداخته است. فصل سوم این کتاب «تفسیر» نام دارد و فصل چهارم نیز دربارهٔ اعتقادات و مسائل کلامی است. فصل آخر تحت عنوان «فقه و اصول» در کتاب حاضر گنجانده شده و فصل ششم نیز دربارهٔ حدیث، مجالس حدیثی، اذکار و ادعیه است.

شیخ طوسی، با نام کامل بهاءالدین محمد بن حسین عاملی، از مشایخ طراز اول و مؤثر مذهب شیعه در حدیث، تفسیر، فقه، اصول، کلام و رجال است. او نخستین فقیه شیعی است که فقه تطبیقی و فقه تفریعی را تدوین کرده و از مؤثرترین فقیهان عالم تشیع بوده است. یکی از مشهورترین کتاب‌های شیخ طوسی النهایه نام دارد. کتاب الفهرست نیز نخستین کتاب‌شناسی شیعی است.

مجموعه ۵۰ جلدی «اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام» برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی‌ -‌ اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه فقط از جنبه شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که با تکیه بر آن و با توجه به دانش‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است. 

خواندن کتاب پیشرو دانایان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب پیشرو دانایان

«عقل‌گرایی از دیگر ویژگی‌های بارز در آثار شیخ طوسی است و شیخ الطائفه همانند مشایخ خود، سیّد مرتضی و شیخ مفید، مروّج عقل‌گرایی در جهان اسلام بوده است. نگاه عقلانی و نقادانهٔ شیخ در احادیث، اقوال و آرای کلامی، اصولی و فقهی دیگران، از برجستگی خاص آثار اوست که فارغ از درستی و نادرستی آرای برآمده از نگاه انتقادی شیخ به مسائل، حاکی از فرا رفتن شیخ از نگاه جمودگرایانه به ظاهر احادیث و آیات، و مداومت در ساحت عقلانی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۷۷۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۴۸,۶۵۰
تومان