دانلود و خرید کتاب تکنولوژی گلخانه سیدجلال طباطبائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تکنولوژی گلخانه اثر سیدجلال طباطبائی

کتاب تکنولوژی گلخانه

معرفی کتاب تکنولوژی گلخانه

کتاب تکنولوژی گلخانه نوشتهٔ سیدجلال طباطبائی و مرتضی تاکی در انتشارات دانشگاه شاهد منتشر شده است.

درباره کتاب تکنولوژی گلخانه

تأمین غذا و تغذیه از پیش‌شرط‌های توسعه و سلامت جامعه است و در برقراری شرایط ثبات و رفاه و صلح و امنیت بین‌المللی بسیار اهمیت دارد. افزایش سطح زیر کشت، یکی از عوامل مهم تأثیرگذار در تولید و به دنبال آن افزایش ضریب امنیت غذایی بوده است. باتوجه‌به این مطلب، یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش تولید در واحد سطح، توسعه صنعت گلخانه است. تکنولوژی تولید محصولات گلخانه‌ای یکی از زمینه‌های فعالیت مهم علوم کشاورزی بوده که می‌تواند زمینه اشتغال و تولید را فراهم کند.

خوشبختانه، بخش خصوصی پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای بوده و باعث توسعه این صنعت شده است. امروزه تولید محصولات گلخانه‌ای در مناطق با آب‌وهوای معتدل تبدیل به صنعتی رو به پیشرفت با سرعتی بالا شده که علاوه بر ایجاد شغل و درآمد، باعث تولید محصولات غذایی سالم و تازه برای جامعه می‌شود.

گلخانه می‌تواند شرایط محیطی مناسبی برای رشد گیاهان فراهم کند و از خسارت آفات و بیماری‌ها بر محصولات کشاورزی کم کند. تولیدات گلخانه‌ای قادرند بازده استفاده از منابع آبی را افزایش دهند و امکان تولید و حفاظت یکپارچه محصولات کشاورزی را فراهم کنند. تولید محصولات در گلخانه برخلاف کشاورزی سنتی و رایج، بسیار متفاوت است و بدون داشتن تجربه و اطلاعات علمی، نباید اقدام به تولید گیاه در گلخانه کرد. در کشت گلخانه جایی برای اشتباه وجود ندارد. این کتاب به‌منظور آگاهی از طراحی و چگونگی کنترل شرایط محیطی گلخانه برای پرورش یک گیاه با عملکرد و کیفیت بالا نوشته شده است. انواع گلخانه‌ها، انتخاب محل، سیستم‌های گرمایی و سرمایی، پوشش و نوردهی، تهویه و جریان انرژی در گلخانه از مباحثی است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

خواندن کتاب تکنولوژی گلخانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران و دانشجویان رشته کشاورزی و افرادی که در تولید محصولات گلخانه‌ای فعال هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۲ صفحه

حجم

۴۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان