دانلود و خرید کتاب آشنایی با انواع اختلالات خلقی، علل و روش های درمانی میثم شریفی فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با انواع اختلالات خلقی، علل و روش های درمانی اثر میثم شریفی فر

کتاب آشنایی با انواع اختلالات خلقی، علل و روش های درمانی

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آشنایی با انواع اختلالات خلقی، علل و روش های درمانی

کتاب آشنایی با انواع اختلالات خلقی، علل و روش های درمانی نوشتهٔ‌ میثم شریفی فر را نشر عطران منتشر کرده است.

درباره کتاب آشنایی با انواع اختلالات خلقی، علل و روش های درمانی

پیچیدگی‌های تمدن و مشکلات همراه با آن، فشارهای روانی ناشی از زندگی اجتماعی، فقر و مشکلات اقتصادی، نابسامانی‌های خانوادگی، الگوهای تربیتی نادرست والدین و نظایر آن به‌وجودآورنده اختلال‌ها و ناهنجاری‌های روانی است.

اختلالات خلقی یکی از وخیم‌ترین بیماری‌های روانپزشکی در قرن حاضر است که به دلیل پیامدهای اجتناب‌ناپذیر، ماهیت عودکننده و صرف هزینه‌های سنگین، در ردیف اختلالات ناتوان‌کننده قرار می‌گیرند. در واقع این اختلالات با ایجاد تغییراتی در سطح فعالیت، توانایی‌های شناختی، تکلم و کارکردهای نباتی از قبیل خواب، اشتها، فعالیت جنسی و سایر نظم‌های زیستی موجب مختل‌شدن کارکردهای فردی، اجتماعی و شغلی فرد می‌شوند. نتایج مطالعات نیز حاکی از تداوم شیوع جهانی اختلالات خلقی و آمار بالای خودکشی ناشی از آن است به‌طوری‌که باتوجه‌به تقسیم اختلالات خلقی به ۲ طبقۀ مجزای اختلالات دوقطبی و اختلالات افسردگی در DSM-5 اختلالات افسردگی بالاترین میزان شیوع را میان بیماری‌های روانپزشکی حدود ۱۷ درصد دارد و بروز سالیانۀ اختلالات دوقطبی کمتر از  ۱ درصد تخمین زده شده است.

زنان که بزرگ‌ترین نقش را در جوامع و کشورهای مختلف بازی می‌کنند، به‌خاطر وظایف متعدد و شرایط زندگی‌شان بیش از مردان در معرض مشکلات بهداشت روان قرار می‌گیرند به‌گونه‌ای که شیوع اختلالات افسردگی در زنان دوبرابر مردان است و اگرچه اختلالات دوقطبی در مردان و زنان شیوع یکسانی دارد ولی دوره‌های مختلط مانیا و افسردگی در زنان بیشتر از مردان رخ می‌دهد.

در واقع، اختلالات خلقی با ایجاد تفکرات منفی نسبت به خود (حتی پس از بهبودی از بیماری)، موجب کاهش تعاملات اجتماعی با دوستان در اختلالات دوقطبی و قطع ارتباط با دیگران در اختلالات افسردگی می‌شود.

در این کتاب نویسنده تلاش دارد تا به توضیح مختصری درباره انواع آن و علائمی که اغلب بر اثر سهل‌انگاری، یا عدم آشنایی جدی گرفته نمی‌شوند و می‌تواند زندگی شخص، خانواده و دوستان وی را مختل کند و باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شود، بپردازیم. اما این اختلال مختص به سن‌وسال خاصی نیست و افرادی که در معرض خطر ابتلا به این نوع اختلالات قرار دارند، چه درباره مشکلات شخص خود و چه درباره مشکلات جهان بدترین سناریوی ممکن را برای خود می‌آفرینند.

باتوجه‌به افزایش روزافزون این‌گونه اختلالات در روزگار کنونی شناسایی و تعیین میزان اختلال‌ها و عوامل مؤثر بر بروز و تشدید آن‌ها و نیز بررسی و آشنایی روش‌های پیشگیری و درمان این اختلالات، در حفظ و بهبود وضعیت سلامت روانی جامعه گامی مؤثر است.

خواندن کتاب آشنایی با انواع اختلالات خلقی، علل و روش های درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی و علاقه‌مندان به این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آشنایی با انواع اختلالات خلقی، علل و روش های درمانی

«خُلق :

خلق، بر طبق تعریف عبارت است از احساس هیجانی نافذی که درک و نگرش فرد نسبت به خود، دیگران، و در کل نسبت به محیط را عمیقاً تحت‌تأثیر قرار می‌دهد (کاپلان و سادوک، ۱۳۸۵). خلق ممکن است طبیعی، بالا یا پایین باشد. شخص طبیعی طیف وسیعی از خلق‌ها را تجربه می‌کند و به همان نسبت مجموعه‌ای از تجلیات عاطفی نیز دارد. شخص عادی قادر به کنترل اخلاق و عواطف خود است. اختلالات خلقی حالات بالینی هستند که با اختلال خلق، فقدان احساس کنترل بر خلق، و تجربه ذهنی ناراحتی شدید همراه هستند. (کاپلان و سادوک، ۱۳۷۹)»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۸۷۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان