دانلود و خرید کتاب آیا برای ورود به صنعت ۴.۰ آماده‌اید؟ راضیه اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیا برای ورود به صنعت ۴.۰ آماده‌اید؟ اثر راضیه اکبری

کتاب آیا برای ورود به صنعت ۴.۰ آماده‌اید؟

معرفی کتاب آیا برای ورود به صنعت ۴.۰ آماده‌اید؟

کتاب آیا برای ورود به صنعت ۴.۰ آماده‌اید؟ نوشته راضیه اکبری و علی پور جلیلی و معصومه رضازاده است. این کتاب را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

درباره کتاب آیا برای ورود به صنعت ۴.۰ آماده اید

زمانی در گذشته موضوع اینترنت بسیار پیچیده و ناشناخته بود و مقاومت زیادی درباره آن وجود داشت، اما امروزه دیده می‌شود که در فاصله زمانی کمتر از دو دهه، چگونه دولت و همه نهادها به دنبال این هستند که شاخص بالاتری برای دسترسی به اینترنت پیدا کنند که این اتفاق درباره انقلاب صنعتی چهارم هم در حال رخداد است اما این بار بسیار زودتر و حتی گسترده‌تر از قبل. انقلاب صنعتی چهارم در حال حاضر به یک شعار جهانی تبدیل شده است که ایده‌های آن می‌تواند در توسعه صنعت و سیاست‌های دیجیتال‌سازی موردتوجه کشورهای مختلف قرار گیرد و همانند انقلاب‌های صنعتی دیگر این توانایی را دارد که بتواند سطح درآمدهای جهانی را بیشتر و کیفیت زندگی را بهبود بخشد و اولویت قراردادن آن می‌تواند منجر به بهبود رقابت کشور شود.

انقلاب صنعتی چهارم یک رویکرد استاندارد یا فناوری نیست، به همین دلیل روش‌های مورداستفاده و اقدامات لازم برای پیاده‌سازی آن در شرکت‌ها یکسان نیستند. لازم به ذکر است که تحول دیجیتالی یک شرکت صرفاً سرمایه‌گذاری فناورانه نیست بلکه باید راهبرد کلی کسب‌وکار بر اساس تعهد مدیریت شرکت باشد و فرایندهای کسب‌وکار داخلی و خارجی بر اساس راهبرد جدید کسب‌وکار تغییر کند. تعداد زیادی از شرکت‌ها با مفهوم انقلاب صنعتی چهارم (صنعت ۴۰۰) آگاه هستند، همچنین می‌دانند که نیاز به تغییر در فرایندهای شرکت دارند، اما نمی‌دانند که چگونه خود را با انقلاب صنعتی چهارم وفق دهند. وجود انگیزه‌ها و امکان دسترسی به سرمایه‌ها، اطمینان می‌دهد که برنامه‌های صنعت ۴۰۰ شروع خوبی را در کشور داشته باشد.

خواندن کتاب آیا برای ورود به صنعت ۴.۰ آماده اید را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان دیجیتال‌سازی و تحول صنعتی جذاب و خواندنی است.

بخشی از کتاب آیا برای ورود به صنعت ۴.۰ آماده اید

«آینده کارخانه‌ها در آینده، کارخانه‌ها مکانی امن و سالم خواهند بود که افراد و ربات‌ها می‌توانند با یکدیگر همکاری نمایند و بر اساس فناوری هوش مصنوعی، از تمام داده‌های مربوط به فرایندها و رویکردی پیشگویانه استفاده کنند. باتوجه‌به آنکه در چنین فضایی به افراد استقلال و تخصص (علاقه برای توانمندی بیشتر) داده می‌شود آنها این قابلیت را در خود می‌بینند که تأثیرگذار باشند، پس در تمام سطوح پیشرفته عمل می‌کنند و با استفاده از فناوری برانگیخته می‌شوند. این انگیزش از طریق فناوری در آنها ایجاد می‌شود تا این افراد راحت‌تر یاد بگیرند و بر مشکلات چیره شوند و غیرممکن‌ها را ممکن سازند. در این مدل از کارخانه جدید، هزینه‌های تولید کل، به طور معناداری کاهش می‌یابد، همچنین در تمام سطوح، منافع دیگری مانند انعطاف‌پذیری بیشتر، کیفیت، سرعت و ارتباطات حاصل می‌شود.

چرا باید به دنبال کارخانه‌هایی جدید در آینده بود؟ در گزارشی در زمینه صنعت چهارم، تکنالیا، شش روند اجتماعی اقتصادی زیر را فهرست می‌کند که باتوجه‌به دلايل آنها می‌توان متعهد به اجرای کارخانه‌هایی جدید در آینده شد:

۱. قابلیت دسترسی به فناوری‌های جدیدی که امکان دسترسی به اهداف غیر قابل تعمق را فراهم می‌آورد؛ ۲. کمیابی منابع طبیعی، بنابراین کارایی، اساس کنترل موقعیت جدید است . ۳. نیاز برای پذیرفتن اقداماتی که به پایداری محیطی کمک می‌کند. ۴. عامل اصلی دیگر، سن جمعیت و بازنشستگی دیرهنگام است که به دلیل کاهش کار فیزیکی رخ می‌دهد. ۵. تخصص کارکنان در حوزه‌های خاص کارخانه، بسته به فعالیت ضرورت می‌یابد، به همین دلیل نیاز است تا سطح شایستگی کارگران، به طور مستمر تعدیل شود لذا، بازبینی مدل‌های سنتی الزامی می‌شود. ۶. سفارشی‌سازی تولید بر اساس نیازهای خاص هر مشتری، واقعیتی است در مقابل تولید سنتی که در آن به‌جای محصول، زنجیره تولید محور است. »

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۴۰۰
تومان