دانلود و خرید کتاب فرزانه توس سلمان ساکت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزانه توس اثر سلمان ساکت

کتاب فرزانه توس

معرفی کتاب فرزانه توس

کتاب فرزانه توس نوشته سلمان ساکت است. این کتاب را انتشارات همشهری برای معرفی چهره‌های مشهور ادبیات و فرهنگ ایران منتشر کرده است.

درباره کتاب فرزانه توس

مجموعه ۵۰ جلدی اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی‌ - ‌اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه فقط از جنبه شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که باتکیه‌بر آن و باتوجه‌به دانش‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است.

این جلد از این مجموعه مروری بر زندگی و شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

فردوسی در سال ۳۱۹ هجری شمسی، مصادف با ۳۲۹ هجری قمری و ۹۴۰ میلادی در روستای پاژ توس به دنیا آمد. پدر فردوسی در طبران توس دارای مال و اموال و جایگاه مناسبی بود. خانواده فردوسی از دهقانان صاحب زمین و ثروت بودند و به همین دلیل، فردوسی در دوران نوجوانی و جوانی‌اش در آسایش و راحتی زندگی کرده است.

فردوسی دهقان و دهقان‌زاده بود. شروع زندگی او در روزگار سامانیان و هم‌زمان با جنبش استقلال‌خواهی و هویت‌طلبی در میان ایرانیان سپری شد. فردوسی در شاهنامه، فرهنگ ایران پیش از اسلام را با فرهنگ ایران پس از اسلام پیوند داده‌است. شاهنامه پرآوازه‌ترین سرودهٔ فردوسی و یکی از بزرگ‌ترین نوشته‌های ادبیات فارسی است.

خواندن کتاب فرزانه توس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۶۸,۲۵۰
تومان