دانلود و خرید کتاب چارچوب کیفیت حسابرسی با رویکرد عرضه و تقاضا محمدرضا مشهدی تفرشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چارچوب کیفیت حسابرسی با رویکرد عرضه و تقاضا اثر محمدرضا مشهدی تفرشی

کتاب چارچوب کیفیت حسابرسی با رویکرد عرضه و تقاضا

معرفی کتاب چارچوب کیفیت حسابرسی با رویکرد عرضه و تقاضا

کتاب چارچوب کیفیت حسابرسی با رویکرد عرضه و تقاضا نوشته محمدرضا مشهدی تفرشی و فاطمه احمدی نظام‌آبادی و سیدفخرالدین طاهرزاده موسویان است. این کتاب را نشر عطران منتشر کرده است.

درباره کتاب چارچوب کیفیت حسابرسی با رویکرد عرضه و تقاضا

حسابداری سیستم اطلاعاتی است که به‌عنوان مهم‌ترین زیر مجموعه سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت، وظیفه جمع‌آوری، طبقه‌بندی، تلخیص و ارائه گزارش‌های مربوط به وقایع مالی و اقتصادی یک سازمان را بر عهده دارد. اگرچه بیشتر استفاده‌کنندگان این اطلاعات سهام‌داران و مدیران یک بنگاه اقتصادی هستند ولی مدیریت بنا بر وظایف و مسئولیت‌هایی که در قبال گروه‌های مختلف استفاده‌کنندگان اطلاعات مالی دارد و همچنین بنا بر الزامات قانونی یا درخواست طرف‌های تجاری یا تأمین‌کنندگان مالی بنگاه، اطلاعات مختلفی را در اختیار استفاده‌کنندگان خارج از بنگاه قرار می‌دهد. این گزارش‌ها جهت استفاده‌کنندگان خارجی اطلاعات مالی در چارچوب مشخص ارائه می‌شود و صحت این اطلاعات و گزارش‌ها توسط حسابرسان مستقل تأیید می‌گردد. اتفاق‌های جهانی از جمله بحران‌های اقتصادی منجر به پررنگ‌تر شدن نقش اساسی گزارش‌های مالی قابل‌اعتماد و باکیفیت شده است. حسابرسی به‌عنوان اعتباردهنده به گزارشگری مالی، نقشی بااهمیت در افزایش کیفیت افشای حسابداری دارد.

حسابرسی به معنای بررسی و ارزیابی گزارش‌های مالی شرکت توسط یک فرد مستقل و خارج از سازمان است. کلیه اسناد و صورت‌های مالی در طی فرایند حسابرسی باید ارزیابی مجدد شوند. البته تنها زمانی به این فرایند حسابرسی گفته می‌شود که با دو ویژگی زیر همراه شود:

۱. گزارش حسابرس همراه با اظهار نظر دقیق و بی طرفانه باشد

۲. هدف از حسابرسی پیدا کردن تقلب و اشتباه در سند حسابداری باشد

حسابرس با اظهارنظر خود درستی اسناد مالی را تأیید یا رد می‌کند. در فرایند حسابرسی مالی، هدف پیداکردن اشتباهاتی است که می‌تواند منجر به جریمه‌های مالیاتی برای شرکت شود. علاوه‌برآن با پیدا شدن تقلب یا نواقص، از ضررهای بیشتر جلوگیری می‌شود. در نهایت با گزارش‌های حسابرسی می‌توان هزینه‌های شرکت را کاهش داد و تا حد زیادی آن را بهینه کرد.

در روزگار کنونی بحران‌های اقتصادی پیش‌آمده نشانگر اهمیت کیفیت حسابرسی در دیگر جنبه‌ها و زمینه‌های گزارشگری مالی است. دستیابی به کیفیت گزارشگری مالی منوط به صحت و درستی هر یک از حلقه‌های زنجیرۀ گزارشگری مالی است؛ بنابراین کیفیت حسابرسی مهم‌ترین معیار برای تدوین‌کنندگان استانداردهای حسابرسی محسوب می‌شود. تغییرات مداوم در محیط‌های کسب‌وکار، مؤسسات حسابرسی را بر آن داشته است تا به طور سازمان‌یافته و به طور مداوم به بررسی کیفیت حسابرسی‌ها بپردازند. دنبال‌کردن کیفیت حسابرسی، یک برنامه با خروجی قطعی نیست؛ بلکه، فرایندی است که اطمینان می‌دهد با بهبود عوامل کیفیت حسابرسی در محیطی که حسابرسی در آنجا انجام می‌شود، کیفیت حسابرسی نیز بهبود می‌یابد. این بدان معنی است که بهبود هر یک از عوامل کیفیت حسابرسی نباید مانع بهبود سایر عوامل شود.

ارتقای سطح کیفی خدمات حسابرسی، افزون بر آنکه موجب اتکاپذیری و افزایش اعتبار فرایند گزارشگری مالی می‌شود که نتیجه آن تصمیم‌گیری آگاهانه اقتصادی در راستای تخصیص بهینه منابع و کارایی بازار سرمایه است، در بازتاب صلاحیت حرفه‌ای حسابرسان در بازار خدمات حسابرسی نیز تأثیرگذار است. تمایل به کسب منافع درازمدت در زمینه اعتبار حرفه‌ای و تحصیل درآمد، موجب شده است تا از دیدگاه حسابرسان، کیفیت حسابرسی به‌عنوان عاملی در راستای افزایش رقابت حرفه‌ای در بازار خدمات حسابرسی تلقی شود.

این کتاب سعی دارد اطلاعات کاملی در زمینه حسابرسی با رویکرد عرضه و تقاضا در اختیار خوانندگان قرار دهد.

خواندن کتاب چارچوب کیفیت حسابرسی با رویکرد عرضه و تقاضا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان و فعالان حوزه حسابرسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۹۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان