دانلود و خرید کتاب توسعه صنعتی بلوک شرق در دوره پساکمونیستی اسلاوو رادوسویک ترجمه محمدابراهیم محجوب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توسعه صنعتی بلوک شرق در دوره پساکمونیستی اثر اسلاوو رادوسویک

کتاب توسعه صنعتی بلوک شرق در دوره پساکمونیستی

معرفی کتاب توسعه صنعتی بلوک شرق در دوره پساکمونیستی

کتاب توسعه صنعتی بلوک شرق در دوره پساکمونیستی نوشته اسلاوو رادوسویک و برت سادوسکی است و با ترجمه محمدابراهیم محجوب در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است. 

درباره کتاب توسعه صنعتی بلوک شرق در دوره پساکمونیستی

در دورۀ پساکمونیستی جهان شاهد بازسازی ساختار صنعتی کشورهای بلوک شرقی به دو شیوه متفاوت بوده است. این دو شیوه متفاوت، دو الگوی واگرا از جذب بنگاه‌های بومی در اقتصاد اروپایی و جهانی به دست می‌دهند: یکی الگوی کشورهای لهستان، مجارستان و جمهوری چک و دیگری الگوی اکراین و روسیه.

این کتاب شواهد تجربی خوبی را در خصوص فرایندهای مدرن‌سازی در کشورهای مذکور از طریق عطف توجه به نقش شبکه‌های صنعتی بین‌المللی در رشد شرکتی و بازسازی صنعتی به‌ویژه در سه کشور اروپای مرکزی ارائه می‌کند. البته در بخش‌های مختلف کتاب اهمیت نسبی و تفاوت‌های عمدۀ موجود در ساختار و تکامل شبکه‌های صنعتی بین‌المللی در بلوک شرق، در مقایسه با کشورهای پیشرفته نیز بررسی می‌شوند. از و ویژگی‌های مهم دیگر کتاب وجود انبوه اطلاعات تجربی است که محققان و پژوهشگران کشور می‌توانند موضوع بازسازی صنعتی و رشد شرکتی بر پایه شبکه‌های صنعتی بین‌المللی را تحلیل نمایند. آخرین نکته کلیدی کتاب حاضر این است که جهت‌گیری تجربی دارد و چارچوبی به دست می‌دهد که از نظر مفهومی جدید است. برخی از سیاست‌ها و پیامدهای مدیریتی از آن نتیجه می‌شوند که ممکن است برای کارشناسان و برنامه‌ریزان صنعتی کشور که با فرایند ادغام بنگاه‌های داخلی در بلوک شرق سروکار دارند جالب باشد.

هدف این کتاب سروسامان دادن به شواهد تجربی مربوط به فرایندهای مدرن‌سازی در کشورهای لهستان، مجارستان، و جمهوری چک است از طریق عطف توجه به نقش شبکه‌های صنعتی بین‌المللی در رشد شرکتی و بازسازی صنعتی این سه کشور اروپای مرکزی. این شبکه‌ها را، برحسب فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند و منابعی که به کار می‌گیرند، می‌توان به‌صورت مجموعه‌ای از روابط دادوستد میان بنگاهی در نظر گرفت که زمینه را برای انجام فعالیت‌های صنعتی برون‌مرزی از جمله فعالیت‌های فنی و مالی فراهم می‌آورند. در این کتاب می‌خواهیم مشخص کنیم بازسازی بنگاه‌های بومی چه ارتباطی با شبکه‌های صنعتی بین‌المللی دارد. توجه نویسندگان خاصه معطوف به رشد شرکتی بنگاه‌های بومی سه کشور یادشده است.

هدف کتاب این است که از چند مضمون مهم نظری و تجربی دربارۀ اهمیت شبکه‌های صنعتی بین‌المللی برای رشد شرکتی و بازسازی صنعتی بلوک شرق فهم بهتری به وجود آورد. کتاب با توصیف و بررسی ژرف گزینه‌های موجود رشد برای بنگاه‌های بومی در سه کشور لهستان، مجارستان، و جمهوری چک در خلال تحول اقتصادی از نخستین سال‌های دهۀ ۱۹۹۰ آغاز می‌شود. داده‌های مربوط به این گزینه‌های گوناگون از بنگاه‌هایی گردآمده‌اند «بنگاه پیش‌گام» تلقی می‌شده‌اند بدین معنا که در امر بازسازی صنعتی و رشد شرکتی در سه کشور یادشده اهمیت زیادی داشته‌اند. این نمونه‌ها به دو دلیل انتخاب شده‌اند: یکی بررسی فرایندهای انتقال فناوری در بنگاه‌هایی که نقش زیادی در صنعت به‌عنوان یک کل داشته‌اند. دوم بررسی رشد و بازسازی صنعتی این بنگاه‌ها در ارتباط با شبکه‌های صنعتی بین‌المللی.

خواندن کتاب توسعه صنعتی بلوک شرق در دوره پساکمونیستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ علوم‌سیاسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

قیمت:
۷۹,۳۰۰
تومان