دانلود و خرید کتاب قیمت گذاری محصولات کشاورزی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قیمت گذاری محصولات کشاورزی اثر موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی

کتاب قیمت گذاری محصولات کشاورزی

معرفی کتاب قیمت گذاری محصولات کشاورزی

کتاب الکترونیکی «قیمت گذاری محصولات کشاورزی» نوشتهٔ مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی چاپ شده است. مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با توجه به اهداف پژوهشی در حوزه بازرگـانی داخلی هر سـاله اقـدام بـه اجـرای چنـدین پـروژه مطالعـاتی می‌کند كـه «قیمت‌گـذاری محصولات كشاورزی : مطالعه موردی ايران » یكی از این مطالعـات است.

درباره کتاب قیمت گذاری محصولات کشاورزی

 بررسی‌ها نشان می‌دهد كه تا پيش از تأسـیس سـازمان تجـارت جهـانی (WTO) سياست قيمت‌گذاری در بيشتر كشورها به اجرا درآمده، امـا بـا ظهـور و گـسترش اين سـازمان از سـال ۱۹۹۵ و شـموليت قـوانين و مقـررات آن، سياسـت قيمـت‌گـذاری نيـز دستخوش تغييراتی شده است. بنـابر اصـول ايـن سـازمان سياسـت‌هـای اتخـاذ شـده توسـط كشورهای عضو نبايد موجب اخلال در بازار شـوند و از آنجـا كـه سياسـت قيمـت‌گـذاری موجب اخلال در بازار می‌گردد، لذا كاربرد آن نيز توسط كشورها با چـالش روبـه‌رو شـده است. با توجه به اينكه ايـران بـه دنبـال پيمـودن فراينـد الحـاق بـه سـازمان جهـانی تجـارت است، بررسی وضعیت سياست قيمـت‌گـذاری در ايـران و برخـی از كـشورهای منتخـب ضروری است.

ايـن مطالعـه هرچند در زمانی كوتاه و بر مبنای اطلاعات اندك كشورها در زمينه سياست قيمت‌گـذاری انجام شده، اما می‌تواند تصوير روشنی از سياسـت قيمـت‌گـذاری در كـشورهای منتخـب و وضعيت حمايتی ايـن سياسـت در ايـران در اختيـار برنامـه‌ريـزان و سياسـت‌گـذاران بخـش بازرگانی داخلی قرار دهد. لازم به ذكر است كه در اينجا تنها وضعيت حمايت‌ها در بخـش كشاورزي مورد بررسی قرار گرفته و ميزان و چگونگی حمايت از ديگر بخش‌های اقتـصاد مطالعه نشده است.

کتاب قیمت گذاری محصولات کشاورزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علم اقتصاد و فعالین حوزهٔ کشاورزی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب قیمت گذاری محصولات کشاورزی

در كشورهاي در حال توسعه كه جمعيـت شـهری در بخـش عمـومی و دولتـی فعاليـت می‌نمايند، اين قشر تأثير زيادی در سياست قيمت گذاری به نفع آن‌ها و به ضـرر كـشاورزان داشته‌اند. در اين ميان دولت‌ها نيز تغييرات فناورانه برای افزايش توليد در بخش كـشاورزی را ناديده گرفتند. در نتيجه اجرای برنامه قيمت‌های پـائين بـرای محـصولات كـشاورزی بـه فراموشی مدرنيزاسيون در بخش كشاورزی منجر شد، اما در كشورهایی كـه كـشاورزان از قدرت سياسی بالایی برخوردار بوده‌اند اين سياست در جهت عكس اجـرا شـد و پرداخـت يارانه، ايجاد و تأسيس زيربناها، تعيين قيمت های داخلی بالاتر از قيمـت‌هـای جهـانی بـرای كالاهای كشاورزی در دستور كار قرار گرفت و از سوی د‌يگـر بـرای تـأمين غـذایی ارزان برای بخش شهری دولت یارانه‌های هنگفتی پرداخت می‌نمايد.

در ايـن كتـاب معيـار كلـی حمايـت مـورد نظـر خواهـد بـود و بـر مبنـای آن وضـعيت قيمت‌های داخلی محصولات عمده كشاورزی و نهادهای توليد در مقايـسه بـا قيمـت‌های خارجی مورد بررسی قرار می‌گيرند. به‌علاوه در اين كتاب با گرد‌آوری منـابع خـارجی بـه بررسی سياست قيمت گذاری در كشورهای منتخب پرداختـه خواهـد شـد و سـير تحـولات آن‌ها نيز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از سوی ديگر سياست قيمت‌گـذاری در ايـران و در محصولات اساسی همچون گندم، برنج، قند و شكر، حبوبات، سـيب‌زمينـی، پيـاز ، جـو، پنبه، سويا و ذرت دانه‌ای نيز مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۳۲,۵۰۰
تومان