دانلود و خرید کتاب نگهبان محمدعلی سپهر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگهبان اثر محمدعلی سپهر

کتاب نگهبان

معرفی کتاب نگهبان

کتاب نگهبان نوشتهٔ محمدعلی سپهر است و انتشارات روایت ۲۷ بعثت آن را منتشر کرده است. کتاب نگهبان دربارهٔ نوجوانان رزمنده‌ای است که در دوران دفاع مقدس از ایران پاسداری می‌کردند.

درباره کتاب نگهبان

کتاب نگهبان می‌کوشد بعد از گذشت ۳۰ سال از پایان دوران دفاع مقدس تقدیری از دانش‌آموزانی انجام دهد که در آن مقطع در دو جبههٔ دانش‌آموزی (مدارس) و جبهه‌های نبرد علیه نیروی نظامی رژیم بعث نقش‌آفرینی کنند.

خاطرات و روایت‌های جنگ حکایت از ایثار نوجوانان دارد. یکی از مهم‌ترین مجاهدت‌های نوجوانان در جنگ تحمیلی، کمک به رزمنده‌ها در زیر آتش دشمن بود. رزمندگان نوجوان به دلیل جثهٔ کوچکی که داشتند برای حضور در جبهه اغلب علاوه بر راضی‌کردن خانواده باید موافقت فرماندهان را نیز به دست می‌آوردند؛ بنابراین بسیاری از فرماندهان برای منصرف‌کردن این نوجوانان سعی می‌کردند با آزمایش‌هایی طاقت‌فرسا به آنان ثابت کنند که این کار از توان آنان خارج است.

خواندن کتاب نگهبان را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب را به تمامی نوجوانان و جوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدعلی سپهر

محمدعلی سپهر کارشناس ارشد تصویرسازی است. او نویسندهٔ کتاب‌هایی در حوزهٔ دفاع مقدس است. سپهر علاوه بر نگارش کتاب نگهبانی، تصویرگری آن را هم برعهده داشته بر این نظر است که الگویی که رفتار دانش‌آموزان رزمنده به دست می‌دهد، اگر در جامعهٔ امروز پررنگ‌تر بود، بسیاری از کمبودها و ناهنجاری‌ها را شاهد نبودیم و مشکلات بسیاری ترمیم می‌شد.

از این نویسنده تاکنون ۱۸ اثر تألیفی منتشر شده است و کتاب نگهبان دومین کتاب او در حوزهٔ دفاع مقدس است. محمدعلی سپهر در کتاب اول خود که توسط سیزدهمین جشنوارهٔ کتاب دفاع مقدس برگزیده شد هم ماجراهایی از مبارزات دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند.

بخشی از کتاب نگهبان

هوای هور سردتر می‌شد و نیزار در بادهای سرد پاییز خم می‌شدند. جلال از میان نیزار به دور دست چشم دوخته بود. دست‌هایش بی‌حس می‌شدند و بدنه سرد اسلحه را نمی‌توانست نگه دارد. سنگر نگهبانی‌اش در محل خطرناکی بود. هیچ دشمنی نباید از آبراه مقابل او عبور می‌کرد. می‌دانست سربازان دشمن باهوش و خطرناکند و از هر فرصتی برای غافلگیرکردن نگهبانان استفاده می‌کنند. به دقت به صدای نیزار و آب گوش می‌داد. هر صدایی… .


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۲۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان