دانلود و خرید کتاب راهبردهای زیست فن آورانه برای اصلاح موثر خاک های آلوده بهوپندرا کول ترجمه داود نامدار خجسته
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهبردهای زیست فن آورانه برای اصلاح موثر خاک های آلوده اثر بهوپندرا کول

کتاب راهبردهای زیست فن آورانه برای اصلاح موثر خاک های آلوده

معرفی کتاب راهبردهای زیست فن آورانه برای اصلاح موثر خاک های آلوده

کتاب راهبردهای زیست فن آورانه برای اصلاح موثر خاک های آلوده نوشته بهوپندرا کول و پوجا تاک است و با ترجمه داود نامدار خجسته و علی عبدالهی ارپناهی در انتشارات دانشگاه شاهد منتشر شده است.

درباره کتاب راهبردهای زیست فن آورانه برای اصلاح موثر خاک های آلوده

در دو دهه گذشته افزایش سریع آلودگی خاک تأثیرات زیادی بر موجودات زنده و اکوسیستم داشته است. آلودگی خاک در اثر فعالیت‌های طبیعی و انسانی ایجاد می‌شود. فعالیت‌های طبیعی شامل فوران‌های آتشفشانی، زمین‌لرزه‌ها، سونامی‌ها و غیره است درحالی که فعالیت‌های انسانی شامل فلزات (فلزات کمیاب و سنگین)، مواد شیمیایی و ضایعات رادیواکتیو هستند. این مواد شیمیایی را می‌توان به سموم دفع آفات و مواد شیمیایی وابسته، نفت خام و مشتقات آن، پلیمرها، پلاستیک‌سازها و سایر ضایعات طبقه‌بندی کرد. ضایعات رادیواکتیو شامل پسماندهای تولید انرژی هسته‌ای و سایر ضایعات حاصل از فن‌آوری هسته‌ای (داروها و تحقیقات) می‌باشند. این مواد به مدت طولانی در اکوسیستم باقی مانده و به مرور در غلظت بالاتری که برای موجودات بالای زنجیره غذایی سم محسوب شده، انباشته می‌شوند. 

بیشتر این مواد شیمیایی در طبیعت سرطان‌زا و جهش‌زا هستند. توسعه ابزارهایی برای ارزیابی خطرات احتمالی قرار گرفتن انسان در معرض این آلودگی‌ها و تصمیم‌گیری در مورد غلظت آستانه آنها در خاک به منظور محافظت از سلامت انسان بسیار مهم است. به دلیل کمبود متغیرهای پایش و سایر شاخص‌ها، نظارت بر کیفیت خاک یک فرآیند دشوار است. وضعیت نگران‌کننده آلودگی خاک، جامعه علمی را وادار کرده تا استراتژی‌ها و فن‌آوری‌های نوآورانه (درجا یا خارج‌ازمحل) را برای اصلاح خاک‌های آلوده توسعه و بهبود دهند. در این کتاب به استراتژی‌ها و فن‌آوری‌های نوآورانه برای اصلاح پایدار خاک‌های آلوده پرداخته شده است. روش‌های اصلاح شیمیایی فیزیکی و بیولوژیکی جدید برای جداسازی آلاینده‌ها و اصلاح خاک‌ها به‌طور کامل توضیح داده شده است. روش نانو زیست‌پالایی، به دلیل خصوصیات شیمیایی و فیزیکی منحصربه‌فرد برای اصلاح خاک‌های آلوده، به‌عنوان یک روش نوظهور برای اصلاح خاک‌های آلوده مورد بررسی قرار گرفته است. 

مطالعات موردی مختلف مربوط به اجرای استراتژی‌های اصلاح در مقیاس بزرگ توضیح داده شده و اطلاعات شفاف و پیشرفت‌های اخیر در مورد روش‌های کنونی اصلاح خاک و چشم‌اندازهای آینده آن مورد بررسی قرار گرفته است.

خواندن کتاب راهبردهای زیست فن آورانه برای اصلاح موثر خاک های آلوده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان زمین‌شناسی و زیست‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان