دانلود و خرید کتاب پول آفرینان کوچک معصومه یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پول آفرینان کوچک اثر معصومه یوسفی

کتاب پول آفرینان کوچک

معرفی کتاب پول آفرینان کوچک

کتاب پول آفرینان کوچک نوشتهٔ معصومه یوسفی و ویراستهٔ لیلا اصغری است و نشر کنکاش آن را منتشر کرده است. این کتاب گامی در تربیت مالی فرزندان است.

درباره کتاب پول آفرینان کوچک

امروزه ما با تغییرات تکنولوژی و جهانی روبه‌رو هستیم که بزرگ‌تر از موارد مشابه‌شان در گذشته هستند. هیچ‌کس صاحب گوی بلورین نیست، ولی یک چیز در این میان قطعی است: تغییراتی که پیش روی ما هستند ورای واقعیت وجودی‌مان‌اند. چه کسی از آینده و پیامدهایش خبر دارد؟ در هر صورت، هر اتفاقی که بیفتد ما دو راهکار اساسی داریم: امنیتمان را در این میان تامین کنیم یا با آماده‌سازی، آموزش و بیدارسازی شم مالی خود و فرزندانمان، هوشیارانه با آن برخورد کنیم.

شرایط اقتصادی کنونی اهمیت ارائه آموزش‌های مالی به کودکان را نسبت به گذشته دوچندان کرده است، آموزش‌هایی که می‌تواند در بلندمدت به پذیرش مسئولیت‌های مالی منطقی از سوی کودکان بینجامد و به آنها برای گذر از بحران‌های زندگی کمک قابل توجهی داشته باشد.

کارشناسان معتقدند که افرادی که در طول دوره کودکی خود به صورت ریتمیک تمرین‌هایی برای تقویت هوش مالی انجام می‌دهند، در آینده افراد موفق‌تری از لحاظ مالی خواهند بود. کودکان باید بیاموزند که روی هیچ درختی پول سبز نمی‌شود و تنها با درایت و عقل خود می‌توانند آینده پول‌سازی را برای خود رقم بزنند.

طبق تحقیقات دانشگاه کمبریج ۴۰درصد از افرادی که در موسسات مالی و اعتباری فعالیت می‌کنند افرادی هستند که سواد مـالی ندارند، به همین دلیل تا آخر عمر به دنبال پول هستند. ۷۸درصد این افراد وابستگی‌های مالی دارند و هر زمان به مشکلات مالی برخورد می‌کنند، به سراغ خانواده‌ها، وام‌ها و یا قرض‌گرفتن از دیگران می‌روند. طبق تحقیق دیگری از این دانشگاه، کسانی که از کودکی تا ۱۰سالگی با قلک، پس‌انداز و مهارت‌ها و مسائل مالی آشنا شدند چهار برابر دیگران سریع‌تر پولدار شده‌اند و چهار برابر بیشتر از دیگران پول دارند. براساس تحقیقاتی که در ایران در مورد مشکلات عمدهٔ مالی در جامعه انجام گرفته به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلاتی از قبیل بدهکاری‌های بسیاری از افراد، ورشکستگی‌ها، نداشتن مدیریت نگهداری پول، عدم توانایی پس‌اندازکردن و... ریشه در کودکی افراد دارد. هوش مالی بخشی از تربیت خانواده است و این تربیت از چهارسالگی شروع می شود و یکی از وظایف والدین یادگیری این مبحث است. با توجه به اینکه بهترین زمان دسترسی به ضمیر ناخودآگاه در افراد تا ۷سالگی و بعد از آن تا ۱۴سالگی است، به علت آموزش‌های غلط، رفتارهای اشتباه والدین و اطرافیان و باورهای مسموم پولی که در ذهن کودکان ثبت می‌شود در آینده باعث بروز مشکلات مالی می‌شود.

 با مطالعهٔ این کتاب و به کاربستن اصول آن قدمی برای خوشبختی فرزندانتان برمی‌دارید، زیرا یک فکر و ذهن تعلیم‌دیده و سنجیده قادر است بیشتر از هر سرمایهٔ دیگری پول‌ساز باشد، در نتیجه کودک را با مباحث مالی آگاه سازید تا برایشان پول‌ساز شود.

خواندن کتاب پول آفرینان کوچک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام پدران و مادران و مربیان کودک و نوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پول آفرینان کوچک

پول یکی از مهم‌ترین عناصر برای موفقیت در کار است، در واقع پول یکی از نمادهای قدرت ست. اما آنچه قدرتمند تر است آموزش آن است. لیکن اگر انسان درباره نقش و عملکرد آن آموزش دیده باشد می تواند بر آن مسلط شده و ساختن رفاه و کسب ثروت را آغاز کند، زیرا پول به خودی خود راه‌حلی برای مسائل مالی به شمار نمی‌رود. در حقیقت این هوش مالی است که می‌تواند با حفاظت و هدایت پول آن را به مسیر درست وارد کند. هوش مالی مربوط به مسائل مالی می شود، در واقع برای تشخیص و ارائه راه حل در جهت بهبود مشکلات اقتصادی و مالی از این نوع هوش استفاده می‌شود. هوش مالی یعنی قدرت حل مسائل مالی.

هوش مالی بالا یا عالی یعنی اینکه تصمیمات مالی شما هوشمندانه‌تر بوده و اقدامات صحیح تری جهت بهبود شرایط مالی خود انجام می دهید و هوش مالی پایین یا ضعیف یعنی اینکه شما در برابر مسائل مالی تان اقدامات غیرمسئولانه ای اتخاذ می‌کنید.

برای آن‌که درک عمیق‌تری از هوش مالی داشته باشید بهتر است ابتدا پول را بشناسید. پول از معدود واژه‌هایی است که قدرت بسیاری برای تحریک احساسات انسان دارد؛ پول می‌تواند به زندگی جهت و انگیزه بدهد. اگر صبح با این تصور بیدار شوید که برای رسیدن به اهداف خود به جای دویدن به دنبال پول، به کمک هوش مالی به دنبال آن بروید، شوق و انگیزه متفاوتی پیدا خواهید کرد.

به جرات می‌توان گفت اگر احساس هیجان و غرور و تسلط بر مساله مالی و پول را داشته باشید عملکرد متفاوتی در زندگی خواهید داشت و این موفقیت مالی باعث موفقیت در سایر زمینه‌های زندگی هم می شود.

اما عموم افراد در مواجه با مساله پول و نقش اصلی آن در زندگی سردرگمی‌هایی دارند که این باورها روی عملکرد مالی آن‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد.

حتما شما هم کسانی را می‌شناسید که ممکن است طی اتفاقی مانند ارث یا برنده‌شدن در یک مسابقه، به پول هنگفتی دست پیدا کرده باشند. اما اغلب آن‌ها با مشکلات زیادی روبرو شده و نتوانسته‌اند پول و سرمایه خود را به درستی حفظ کنند. زیرا این افراد هوش مالی خوبی نداشته‌اند. هوش مالی ابعاد زیادی دارد؛ از به دست آوردن پول و حفظ آن گرفته تا حل مسائل مالی در زندگی و به دست‌آوردن قدرت مالی.

مشکلات مالی رایج در دنیای امروز، تطبیق نداشتن درآمدها و هزینه های زندگی، نداشتن خانه شخصی، بدهکاری، هزینه های ماشین، هزینه های بهداشتی و درمانی و… است که با استفاده از هوش مالی می توان آنها را برطرف کرد.

اگر هوش مالی را در خود تقویت نکنیم روز به روز مشکلات وخیم تر می شوند و شرایط روز به روز سخت تر خواهد شد. واقعیت این است که پول تاثیر به سزائی بر سبک زندگی و کیفیت زندگی دارد. پول آسایش و آزادی انتخاب می آورد، ولی بدست آوردن پول به تنهائی اگر با استفاده از هوش مالی نباشد منجر به ثروتمند شدن نمی شود.

رابرت کیوساکی می نویسد: “در نهایت، این دارایی های شما نیست که شما را ثروتمند می کند بلکه اطلاعات است که شما را غنی می کند“.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۶۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان