دانلود و خرید کتاب مالیات بر درآمد حقوق امیرحسین باوفا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مالیات بر درآمد حقوق اثر امیرحسین باوفا

کتاب مالیات بر درآمد حقوق

معرفی کتاب مالیات بر درآمد حقوق

کتاب مالیات بر درآمد حقوق نوشتهٔ امیرحسین باوفا و الهام چاهخوئی‌نژاد رفسنجان است و نشر نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مالیات بر درآمد حقوق

این کتاب در خصوص مالیات بر درآمد حقوق نوشته شده است. برای ایجاد توازن میان مباحث تئوری و عملی از قوانین و مقررات، مقالات، تجربیات ارزنده اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور، کارشناسان سازمان امور مالیاتی کشور و متخصصین دارای تجربیات عملیاتی بهره‌برداری شده است.

قوانین و مقررات مالیاتی به مرور زمان دستخوش تغییرات و اصلاحات زیادی می‌‌شود و این امر مستلزم انجام اصلاحات و به‌روزرسانی مطالب کتب تألیف شده در فواصل زمانی کوتاه است تا اطلاعات و مطالب ارائه شده برای استفاده‌کنندگان از کیفیت و سودمندی مطلوب برخوردار باشد.

یکی از مهم‌ترین منابع مالیاتی، مالیات بر درآمد حقوق است. فرآیند اجرایی آن توسط سازمان امور مالیاتی کشور به نحوی طراحی شده است که نسبت به سایر مالیات‌ها با سرعت بیشتری محاسبه و مطالبه می‌شود. از این حیث جهت تأمین منابع مورد نیاز دولت به‌خصوص در شرایطی که تحقق و وصول سایر درآمدهای دولت با چالش جدی مواجه است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مالیات بر درآمد حقوق یک ابزار مهم برای کاهش فاصلهٔ طبقاتی و توزیع عادلانه ثروت در جامعه است. نرخ و میزان این مالیات به صورتی است که رابطهٔ مستقیم میان میزان حقوق و دستمزد دریافتی و میزان مالیات بر درآمد حقوق پرداختی وجود دارد، هر قدر حقوق و مزایا بیشتر باشد میزان مالیات بر درآمد حقوق بیشتر و هر قدر حقوق و مزایا کمتر باشد میزان مالیات بر درآمد حقوق کمتر خواهد بود؛ بنابراین هر شخصی که حقوق و دستمزد بیشتری دریافت کند، مالیات بر درآمد حقوق بیشتری پرداخت می‌کند.

مباحث کتاب مالیات بر درآمد حقوق در سه فصل ارائه شده است. در فصل اول مطالب مورد نیاز دانشجویان، مؤدیان و علاقه‌مندان به مباحث مالیاتی به منظور کسب آگاهی از مقدمات و کلیات مالیات بر درآمد حقوق با هدف درک شناخت کافی از جایگاه این سرفصل مالیاتی در تقسیم‌بندی انواع مالیات تشریح شده است. تاریخچه و مفهوم مالیات، انواع مالیات، طبقه‌بندی مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم و معرفی جایگاه مالیات بر درآمد حقوق از مهم‌ترین مباحث این فصل است. با مطالعهٔ این فصل و کسب آگاهی از انواع مالیات و جایگاه مالیات بر درآمد حقوق، مقدمات لازم برای تشریح مطالب در فصل دوم فراهم می‌شود.

در فصل اول مطالب لازم برای فراهم‌سازی و آشنایی با جایگاه مالیات بر درآمد حقوق تشریح شد. در فصل دوم با توجه به سرفصل‌های اعلام شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مطالب موردنیاز دانشجویان، مؤدیان و علاقه‌مندان به مباحث مالیاتی در حوزه «مالیات بر درآمد حقوق» بر اساس قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و سایر ضوابط اجرایی مرتبط تشریح شده است. مفاهیم، اشخاص مشمول، مأخذ و نرخ مالیاتی، آشنایی با حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر، موارد شمول و عدم شمول، معافیت‌ها و جرایم مالیاتی مالیات بر درآمد حقوق به همراه حل مسئله گام به گام و جامع تشریح خواهد شد.

در فصل سوم، پژوهش‌ها و مسائل پیرامون مالیات بر درآمد حقوق به صورت تخصصی با هدف آشنایی با پژوهش‌ها و مسائل روز تشریح می‌شود.

خواندن کتاب مالیات بر درآمد حقوق را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشته‌های اقتصاد و حقوق و قانون‌گذاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مالیات بر درآمد حقوق

مالیات‌های غیرمستقیم

مالیات‌هاى غیرمستقیم ، آن دسته از مالیات‌هایى هستند که به‌طور غیرمستقیم بر کالاها و خدمات وضع شده و بر مصرف کننده نهایی تحمیل می‌شود و پرداخت‌کننده آن برای سازمان امور مالیاتی با سهولت مشخص و معین نمی‌باشد. نقش این نوع مالیات جهت تأمین مخارج دولت در جوامع و اقتصادهاى کمتر توسعه‌یافته در مقایسه با کشورهاى توسعه‌یافته از اهمیت بیشتری برخوردار است. این مالیات با کاهش میزان مصرف در جامعه نرخ سرمایه‌گذارى را افزایش می‌دهد و یکی از هدف آن کاهش مصرف و حمایت از تولید است. مالیات‌های غیرمستقیم شامل مالیات بر واردات، مالیات بر مصرف و فروش و مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد. مالیات بر ارزش افزوده از مهمترین و پرکاربردترین مباحث مربوط به مالیات‌های غیرمستقیم در کشور تلقی می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۷ صفحه

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۷ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان