دانلود و خرید کتاب رهبری آموزشی و فناوری ویرجینیا گارلند ترجمه علیرضا مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهبری آموزشی و فناوری اثر ویرجینیا گارلند

کتاب رهبری آموزشی و فناوری

معرفی کتاب رهبری آموزشی و فناوری

کتاب رهبری آموزشی و فناوری نوشتۀ ویرجینیا گارلند و چستر تدجا است. این کتاب را علیرضا مقدم و ابوالفضل بختیاری ترجمه کرده‌اند و انتشارات آوای نور آن را روانۀ بازار کرده است. کتاب، به موضوع آماده سازی مدیران مدارس برای عصر دیجیتال می‌پردازد.

درباره کتاب رهبری آموزشی و فناوری

کتاب رهبری آموزشی و فناوری می‌کوشد مدیران مدارس را برای عصر دیجیتال آماده کند. این کتاب، به همراه وب‌سایت و منابع دیگر برای مدیران مدارس ضمن خدمت و پیش از خدمت و نیز متصدیان فناوری نوشته شده است. تمرکز این کتاب بر چگونگی مهار قدرت تحول فناوری‌های نوظهور برای بهبود یادگیری دانش‌آموزان است.

این کتاب، تحلیل‌هایی انتقادی و مشاوره‌هایی کاربردی برای مربیان، اساتید و مجریان در رابطه با بررسی و اجرای استانداردهای فناوری و اهداف آموزشی ملی ارائه می‌کند؛ همچنین به نقش رهبری مدیران مدارس در تلفیق فناوری عصر دیجیتال که توسط اهداف برنامه ملی فناوری آموزش و استانداردهای فناوری آموزشی و شاخص‌های عملکرد مدیران تشویق شده است، توجه ویژه‌ای دارد.

کتاب رهبری آموزشی و فناوری درسی بر طبق اهداف جدید ملی و استانداردهای بین‌المللی برای فناوری در مدارس سازماندهی شده است. استانداردهای پنج‌گانۀ فناوری آموزشی ملی و شاخص‌های عملکرد مدیران که انتظار می‌رود مدیران مدارس، رهبران برنامه‌های آموزشی، متصدیان فناوری و رؤسای مناطق آموزشی داشته باشند.

این کتاب شش فصل دارد که عبارت‌اند از:

برنامه‌ریزی فناوری، هدایت آموزش، نظارت بر معلم و توسعه حرفه‌ای، زیرساخت‌های فناوری، تغییر نظام‌مند در فناوری و مسائل قانونی و اجتماعی در فناوری.

فصل‌های کتاب نه تنها با پژوهش‌های اخیر عجین شده بلکه روندهای در حال شکل‌گیری فناوری آموزشی (شامل استفاده از ابزارهای شبکه‌های اجتماعی در آموزش و نظارت بر معلم) را نیز شامل می‌شوند.

خواندن کتاب رهبری آموزشی و فناوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به فعالین حوزۀ آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رهبری آموزشی و فناوری

«بحث مبسوطی در مورد فناوری‌های نوظهور مناسب آموزش و سنجش یادگیرندگان نسل اینترنت در این فصل ارائه شد. در ابتدای فصل، دو مدیر ارشد فناوری، یکی در کالیفرنیا و دیگری در جورجیا در مورد ارزش ایجاد "فرهنگ یادگیری دیجیتال " با یک "طرح یادگیری سیار یک به یک" که به ارتقای "ابداع مجدد برنامه آموزشی، تدریس و سنجش" و "رژیم سنجش متعادل" می‌انجامد و باید مد نظر ناظمان مدارس، مدیران فناوری و مدیران مدارس قرار گیرد، به بیان خوداندیشی‌های خود پرداختند.

زمانی که پای یادگیری دانش‌آموزان درمیان است، مدیران برنامه، مدیران مدارس و ناظمان با اجرای طرح‌های نوین سنجش می‌توانند تبدیل به تصمیم‌گیرندگان داده بنیان بهتری شوند. اما، مفهوم سنجش فراتر از ارزیابی عملکرد دانش‌آموز در آزمون‌های ایالتی است؛ مفهوم سنجش همچنین دربرگیرنده ارزیابی مهارت‌های حل مشکل در قرن 21 و استعمال دانش به موقعیت‌های زندگی واقعی در اقتصاد و جامعه جهانی شبکه‌بندی شده است.

خواننده پس از خواندن فصل و تکمیل نظرسنجی سنجش نیاز، باید بتواند منطقه آموزشی خود را مورد بررسی قرار دهد تا بداند آیا این ناحیه دارای محیط‌های کلاسی یادگیرنده مدار و مجهز به فناوری است یا خیر. در صورتی که اینگونه باشد، شما در مقام رهبر آموزشی باید در این مورد تحقیق کنید که آیا معلمان مدرسه شما از فنون آموزشی عصر دیجیتال که به بهترین شکل به تأمین نیازهای یادگیرندگان مختلف جامعه یادگیری شما می‌پردازند استفاده می‌کنند یا خیر. برای نمونه، ابزارهای فناوری می‌توانند روشهای متمایز آموزشی را به منظور کمک به یادگیرندگان معلول ارتقا دهند. جوامع یادگیری حرفه‌ای از نرم‌افزار فناوری نوظهور جهت همسوسازی استانداردهای ایالتی در برنامه آموزشی به منظور ارتقای مهارت¬های تفـکر متعالـی در دانـش‌آموزان استفـاده می‌کنند. این فصل به تکمیل ایده‌های مربوط به اجرای استاندارد 2 استانداردهای فناوری آموزشی ملی و شاخص‌های عملکرد مدیران ایجاد "¬فرهنگ یادگیری عصر دیجیتال¬" با اهداف برنامه ملی فناوری آموزش ارتقای آموزش و سنجش می‌پردازد. نویسندگان کتاب حاضر در این فصل به ذکر نمونه‌هایی از بهترین عملکردها در استفاده از ابزارهای نوین تر دسترسی سیار در محیط‌های انعطاف‌پذیر و مجهز به فناوری می‌پردازند. در فصل بعدی، رهبران مدارس درخواهند یافت که چگونه به نظارت و ارائه پیشرفت حرفه‌ای به معلمان در زمینه استفاده از ابزار آموزشی عصر دیجیتال بپردازند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۷۷۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان