دانلود و خرید کتاب فرزندپروی آنطور که باید و شاید جنیس جانسن دییس ترجمه منصور دوعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندپروی آنطور که باید و شاید اثر جنیس جانسن دییس

کتاب فرزندپروی آنطور که باید و شاید

معرفی کتاب فرزندپروی آنطور که باید و شاید

کتاب الکترونیکی «فرزندپروی آنطور که باید و شاید» نوشتهٔ جنیس جانسن دییس با ترجمهٔ منصور دوعلی و سمیرا شرکت رضوی در انتشارات نوژین چاپ شده است. هدف کتاب این است که چارچوبی مستحکم و در عین حال انعطاف‌پذیر در اختیار والدین و سرپرستان دختران قرار دهد تا دختران بتوانند خود را درک کنند و قدر خود را بدانند، طوری که همواره احساس کنند که زمین زیر پایشان امن و محکم است.

درباره کتاب فرزندپروی آنطور که باید و شاید

کتاب «فرزندپروری آن‌طور که باید و شاید» به بررسی چگونگی خلق بی‌پروایی و توانایی در دختران می‌پردازد و درصدد این است که مطمئن شود که دختران نیز احساس امنیت می‌کنند، احساس امنیت برای حرکت آزادانه، برای اشتباه کردن، برای ابراز عقایدشان، و احساس امنیت برای خلق جهان‌های خودشان.  این کتاب، به‌شکلی آگاهانه و هدفمند، دختران و والدین را راهنمایی می‌کند تا با شروع تغییرات از خودشان و از اجتماعات خودشان، نقش حیاتی‌شان در ایجاد تحولات در این جهان را درک کنند. تمام حرف کتاب «فرزندپروری آن‌طور که باید و شاید» این است که از صحت انجام وظیفهٔ فرزندپروری خود اطمینان حاصل کنیم.

کتاب فرزندپروی آنطور که باید و شاید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به همهٔ والدین به‌ویژه آن‌هایی که دختر دارند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فرزندپروی آنطور که باید و شاید

«من اردوگاه دختران را با پنج دختر پنج ساله شروع کردم. با گذشت زمان، این کار رشد پیدا کرد و چارچوبی را برای سازمان‌دهی آن ایجاد کردم. من از مدل درختی برای تهیهٔ برنامهٔ موردنظرم استفاده کردم زیرا درختان نماد زندگی و رشد هستند و می‌خواستم پرورش دختران را با روند رشد موجود در طبیعت ارتباط دهم. ما جوانترین گروه از دخترانمان را «نهال» صدا می‌زنیم، زیرا از نظر من جوانان پیش از نوجوانی مانند بذر هستند. آن‌ها زمانی بهترین رشد خود را خواهند داشت که نیازهای اساسی‌شان تأمین شوند. به همین دلیل، برنامه‌ای که نام «نهال‌ها» بر آن گذاشته شده است، بر عناصر اصلی مورد نیاز نوجوانان برای موفقیت تأکید می‌کند: یعنی اعتمادبه‌نفس، سواد و خودشناسی. دختران دورهٔ راهنمایی را «برگ‌ها» صدا می‌زنیم. برگ‌ها قسمت اصلی تبدیل انرژی در اکثر گیاهان هستند. تحقیقات حوزهٔ بهداشت عمومی به ما گوشزد کرده‌اند که نوجوانان ده تا چهارده ساله، در معرض چالش‌های مهم و طولانی‌مدت بهداشت عمومی مانند چاقی قرار دارند. علاوه بر این، کارهای بهداشتی که جوانان در این سال‌های حساس و سازنده انجام می‌دهند، به‌طور قابل‌توجهی بر سلامتی بلندمدت آنها تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل، برنامهٔ «برگ‌ها»، بر یادگیری و تسلط بر روش‌های جامع سلامت (به عنوان مثال کنترل خشم، تغذیه و ورزش، و هویت جنسی) تأکید دارد. بچه‌های دبیرستانی اردوگاه ماه، «شاخه‌ها» نامیده می‌شوند.

با رشد شاخه‌ها، باید یک ساختار خوب ایجاد شود، وگرنه شاخه‌ها شکسته خواهند شد. به همین دلیل، برنامه‌های ما برای نوجوانان، عزت‌نفس دختران را افزایش می‌دهند، و حمایت مورد نیاز آنها برای تبدیل شدن به زنان بالغ سالم را برای آنها فراهم می‌آورند. اولویت‌های برنامهٔ «شاخه‌ها»، موضوعاتی مثل انعطاف‌پذیری، برنامه‌ریزی، همکاری و تعیین هدف هستند. علاوه بر همهٔ اینها، ما برنامه‌هایی را مختص مادران تدوین کرده‌ایم. مادران مثل ریشه‌های یک درخت از فرزندان خود حمایت ساختاری می‌کنند اما خود آنها نیز نیاز به حمایت دارند. برنامهٔ «ریشه‌ها»، مهارت‌هایی را در اختیار مادران قرار می‌دهد که بتوانند ضمن تأمین نیازهای فرزندانشان، به تقویت و حفظ سلامتی خود نیز کمک کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

حجم

۳۷۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان