دانلود و خرید کتاب لوسی در ذهن جان لنون تیم کاسر ترجمه میلاد سبزه‌‌ آرای لنگرودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لوسی در ذهن جان لنون اثر تیم کاسر

کتاب لوسی در ذهن جان لنون

معرفی کتاب لوسی در ذهن جان لنون

کتاب لوسی در ذهن جان لنون نوشتهٔ تیم کاسر با ترجمهٔ میلاد سبزه‌‌ آرای لنگرودی در انتشارات اندیشه آگاه چاپ شده است.

درباره کتاب لوسی در ذهن جان لنون

جان لنون از مشهورترین شخصیت‌های موسیقی قرن بیستم بود. او به عنوان خواننده اصلی و یکی از بنیان‌گذاران گروه بیتلز به شهرت رسید. سبک خوانندگی او و همچنین قتل عجیب‌اش باعث شد که لنون سال‌ها در تیتر رسانه‌های جهان باشد.

جان لنون در ماه‌های اولیه سال ۱۹۶۷ آهنگ «لوسی توی آسمون با الماس‌ها» را نوشت. در آن لحظات چه اتفاقی برای لنون افتاد؟ در ذهنش چه می‌گذشت؟ آن لحظات با اتفاقاتی که در اوایل زندگی برای او افتاده بود چه ارتباطی داشت؟ و در ماه‌های بعد قرار بود چه رویدادهایی در زندگی لنون رخ دهد؟

این کتاب در مورد جان لنون است، شاعر، آهنگساز، خواننده و فعال اجتماعی مشهور انگلیسی. تیم کاسر، پروفسور بازنشسته روان‌شناسی، در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با به کارگیری ماهرانه علم و تکنیک‌های روان‌شناسی، به درکی عمیق‌تر از یک شخصیت رسید.

کتاب لوسی در ذهن جان لنون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب لوسی در ذهن جان لنون

اجازه دهید به این توضیح بپردازیم که این آهنگ بر اساس نقاشی جولیان است. بسیاری از افرادی که لنون را می‌شناختند تأیید کرده‌اند که چنین تصویری وجود داشته و انگیزه اولیه برای آهنگ «لوسی توی آسمون با الماس‌ها» بود. بااین‌حال، سینتیا۵۲ همسر اول لنون نیز نوشته است که جولیان «یکریز برای بابا نقاشی» می‌کشید. تا آنجا که می‌دانیم، هیچ‌یک از آن نقاشی‌های دیگر الهام‌بخش لنون برای نوشتن یک آهنگ نبودند. نقاشی لوسی چه ویژگی خاصی داشت؟ درحالی‌که بررسی نقاشی جولیان تأیید می‌کند او دختری است که در آسمان و در میان اشکالی شبیه الماس شناور است اما ارتباط مستقیمی بین آن و نوشته‌های کارول یا خط داستانی، تصاویر خاص و مضامین موسیقایی آهنگ لنون به چشم نمی‌خورد.

در مقایسه با این توضیحات نسبتاً سطحی آهنگ، توضیح خود لنون در سال ۱۹۸۰ مطمئناً پیچیده‌تر و از نظر روان‌شناختی عمیق‌تر است. بااین‌حال، باید دشمنی مشهور لنون با شکارچیان سرنخ را که به دنبال معنا در اشعار او بودند، در نظر داشت. برای مثال، نقل قول او که آغازگر این کتاب است و همچنین تلاش‌های لنون در آهنگ‌هایی مانند «پیاز شیشه‌ای»۵۳ جهت گمراه کردن عمدی شنوندگان در خصوص معانی آهنگ‌های قبلی (برای مثال، آهنگ «شیرماهی پل بود»۵۴) را در نظر بگیرید. آیا نگرش لنون تا سال ۱۹۸۰ تغییر کرده بود به‌طوری‌که او اکنون مایل به افشای خود بود؟ همچنین، مسئله مشکل‌ساز این است که لنون دو بار در همین توضیح ادعا کرد که هنوز یوکو اونو را قبل از نوشتن آهنگ «لوسی توی آسمون با الماس‌ها» ندیده بود، درحالی‌که لنون اولین‌بار یوکو را در یک گالری هنری حدود سه ماه قبل یعنی در اوایل نوامبر سال ۱۹۶۶ ملاقات کرد. سپس دوباره او را در ماه‌های پایانی سال ۱۹۶۶ یعنی در اواخر نوامبر در یک افتتاحیه هنری دیده بود و نسخه‌ای از کتاب یوکو با نام «گریپ‌فروت»۵۵ را گرفته بود و حتی به نظر می‌رسد در ژانویه ۱۹۶۷ یوکو را برای ناهار به خانه‌اش در کنوود۵۶ دعوت کرده است. درحالی‌که حافظه لنون برای بررسی زمانی بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی او غیرقابل اعتماد است، اما باید تعجب کرد که چرا می‌گوید این آهنگ درباره یوکو است، اما دو بار انکار می‌کند که هنگام نوشتن آهنگ او را می‌شناخت.

و سپس توضیح ایان مک‌دونالد را داریم. درحالی‌که او می‌تواند از نظریه‌های زیگموند فروید۵۷ در مورد احساسات حل نشده یک پسر نسبت به مادرش استفاده کند، اما مک‌دونالد برای حمایت از ایده خود کاری جز به اشتراک گذاشتن یک گمان بالقوه جالب و ارجاع به سه آهنگ دیگری که لنون نوشته است، نمی‌کند.

نظرات کاربران

bookbuff
۱۴۰۱/۰۲/۱۸

کتابی ارزشمند از دکتر تیم کاسر برای کسانی که به روانشناسی علاقه دارند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱۸۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۳۸,۹۰۰
تومان