دانلود و خرید کتاب جایگاه هولوکاست در پروژه صهیونیسم (اسطوره یا واقعیت) سیدمحمد تراهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جایگاه هولوکاست در پروژه صهیونیسم (اسطوره یا واقعیت) اثر سیدمحمد تراهی

کتاب جایگاه هولوکاست در پروژه صهیونیسم (اسطوره یا واقعیت)

معرفی کتاب جایگاه هولوکاست در پروژه صهیونیسم (اسطوره یا واقعیت)

کتاب جایگاه هولوکاست در پروژه صهیونیسم (اسطوره یا واقعیت) نوشتهٔ سیدمحمد تراهی در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده است. مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای شناساندن بهتر ابعاد مختلف اسطوره به چاپ این کتاب اقدام کرده است. در پژوهش حاضر نگارنده تلاش کرده تا با نگرشی علمی ـ تحقیقی و براساس منابع موجود، زوایا و ابعاد گوناگون این اسطوره را مورد بررسی موشکافانه قرارداده و ضمن تبیین ابعاد تاریخی، فرهنگی و مذهبی اسطوره، به دستاوردهای سیاسی ـ اقتصادی که اسطوره برای اسرائیل بپردازد.

درباره کتاب جایگاه هولوکاست در پروژه صهیونیسم (اسطوره یا واقعیت)

صهیونیست‌ها پس از بروز جنگ جهانی دوم مدعی بودند که پس از به قدرت رسیدن حزب نازی در آلمان به سال ۱۹۳۳، به دستور هیتلر و سران نازی ۶ میلیون یهودی در کوره‌های آدم‌سوزی و اتاق‌های گاز سوزانده و کشته شده‌اند. آنان با توسل به زور، محققان و دانشمندان آزاد‌اندیش را که در پی نقد و بازکاوی اسطوره بودند، تحت فشار قرار می‌دهند و اسطوره‌ هولوکاست را حقیقتی می‌دانند که نباید درباره‌ٔ چگونگی و میزان تلفات یهودیان سؤال شود. محافل صهیونیستی برای مستند نشان دادن ادعاهای خود ادبیات هولوکاست را نیز به وجود آوردند. اما در مقابل، اخیراً مکتب رویزیونیستی در اروپا و سایر محققان آزاد درباره‌ٔ میزان ارقام ارائه شده و یا حتی درباره‌ٔ اتفاق افتادن چنین حادثه‌ای کاملاً تردید کرده‌اند.

کتاب جایگاه هولوکاست در پروژه صهیونیسم (اسطوره یا واقعیت) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ و علوم سیاسی مخاطب این کتاب هستند.

بخشی از کتاب جایگاه هولوکاست در پروژه صهیونیسم (اسطوره یا واقعیت)

در اروپای قرن نوزدهم دشمنی با یهودیان مبنای دینی داشت، اما در قرن بیستم این دشمنی دینی جای خود را به دشمنی نژادی داد و آلمان مرکز نشر این نظریه شد. یکی از مهم‌ترین نظریه پردازان نژادی که نازی‌ها بسیار متأثر از او بودند، هوستون استوارت چمبرلین (۱۹۲۷ـ۱۸۵۵) انگلیسی است که بعدها آلمانی شد. وی در کتاب خود با عنوان «یک دکترین نژادی» که در سال ۱۸۹۹ در مونیخ آلمان به چاپ رسید، بر آن است که «ردپای تاریخ اروپا را باید منطبق با ایدئولوژی نژادی آن یافت». او تیوتن‌ها را از قدیمی‌ترین نژادی‌های آلمانی می‌داند؛ موجوداتی با خلقتی که قدرت احیاء کنندگی دارند. او به یهودیان برچسب خارجی بیگانه می‌زند که دارای نفوذ ویرانگری هستند.

آبا اِبان در این مورد می‌نویسد:

«اساس عقیدهٔ برتری نژادی آلمان‌ها به وسیلهٔ کتابی که یک نفرعیسوی مرتد انگلیسی به نام [چمبرلین] نوشته شده بود، پایه‌گذاری گردیده، این کتاب [...] در قرن نوزدهم منتشرشد. [چمبرلین معتقد بود] نژاد یهودی از همهٔ نژادها، پست تر و بی‌ارزش تر بوده و او است که نژاد ژرمن را آلوده و ملوث کرده و یک دستهٔ تازهٔ عبری نما در بین ملت آلمان به وجود آورده است. این نویسنده معتقد بود: یهود ذهناً و اخلاقاً فاقد روح و جسم است.»

از دیگر نظریه پردازان نژادی که اندیشه‌های وی در آلمان دورهٔ نازی از اهمیت بسیاری برخوردار است، جوزف آرتور دوگوبینو (۱۸۸۲ ـ ۱۸۱۶) است. وی در مهم‌ترین اثرخود به نام «رسالهٔ نابرابری نژادهای انسان» معتقد است:

«بین نژادهای انسانی اختلاف و تمایز وجود دارد و این امر را تاریخ، باستان شناسی و زبانشناسی تأیید می‌کند. آریائیان هندی از نژاد عالی هستند. اما بین آنها، سامیان با نژاد پست‌تر سیاه آمیخته شده‌اند. از نژادهای اروپایی، سلت‌ها و اسلاوها هم به علت آمیزش با نژاد زرد، پست و فاسد شده‌اند، تنها یک نژاد خالص باقی می‌ماند که ژرمن‌ها هستند.»

بدون شک، وی از جمله افرادی بود که با کتاب خود، مستمسک مناسبی جهت یهود ستیزی در آلمان را فراهم نمود؛ چرا که سیاستمداران آلمانی با الهام از نظریه پردازی گوبینووچمبرلین نظریه‌ای پی‌ریزی کردند که به «نظریهٔ آلمان ملت» معروف شد.

نظرات کاربران

کاربر 6815045
۱۴۰۲/۱۰/۲۷

ماجرای هولوکاست ۶ میلیون انسان را قربانی کرد و نسل کشی آشکار بود ولی این جنایات هنوز هم برای مردم منطقه و جهان وحشتناک و تکان دهنده است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان